Re: Vtípky a srandičky z kosmonautiky
Napsal: 28.11.2017 17:23
Hek, ten je dobrej 
Málem jsem se polil kafem

Málem jsem se polil kafem
Diskusní fórum o kosmonautice
https://forum.kosmonautix.cz/
opravdu se ty půlky MIGu na V3S montovaly, mělo to označení OA-63 a tady je to s obrázkama http://forum.valka.cz/topic/view/71894/ ... ci-agregat Samozřejmě to mělo omezený výkon a ty kousky s tím nejsou urban legend ale nejspš se zkoušely všude ikdyž to bylo zakázané. A vzhledem k tomu že upadávající kardany, obzvlášť při překračování rychlosti byly kultovní závadou často končící vážnou nehodou, je asi jasné proč to bylo zakázané. Ano, vypadá to bizarně a nebezpečně ale jak už jsem zmínil, armáda má divný nápady.Alchymista píše:MartinH - stará "urban legend".
Realita bola o hodne skromnejšia... Ako u skoro všetkých rozprávaní vojakov.
Vodič/strojník vejtrasku nezabrzdil podľa predpisu ručnou brzdou a prestúpil do kabíny nástavby. Keď vytočil prúdový motor do otáčok, auto sa pohlo, prešlo asi päť metrov a zastalo na plote autoparku. Pruser bol, že mali na útvare nejakú kontrolu a kontrolný chrúst to videl...
Inak na V3S zrejme v živote motor Mig-15 (Klimov VK-1 / RD-45) namontovaný nebol, nie to ešte pohyblivo. To by pri tahu dva a pol tony vejtrasku prehodilo a aj tatra by mala "problém".
VK-1 z Mig-15 je na fotke odmrazovania tučka Tu-134 na predošlej strane - namontovaný je na KRAZe, čož je vehikel trochu inej váhovej kategorie ako V3S...
Na všetkých "odmorovacích" vozidlách (V3S i Tatra 148) boli montované motory Motorlet M-701 (použité na L-29 Delfín). Vyzerajú (pre laika) na prvý pohľad rovnako, len M-701 je asi tak "tretinový" - ťah 8,73kN vs 26,47kN, hmotnosť 335kg vs 814kg, priemer 889mm vs 1258mm. Navyše odmorovacie vozidlá mali na motore M-701 namontovaný obmedzovač, takže sa na "plný ťah" ani vytočiť nedali - pri plnom ťahu bol efekt sania do motoru a ejekčný efekt tak silný, že z kabíny operátora odsávali vzduch a vytvárali tak postupne podtlak zodpovedajúci výške 3-5km podľa počasia. To viedlo v najmenej jednom prípade k odpadnutiu operátora a vyšetrovaniu, ktorého výsledkom bolo najprv obmedzenie režimov, a následne montáž obmedzovača.
A ešte jeden rozdiel: M-701 má len sedem komôr, kým VK-1 deväť - to sa ale na prvý pohľad nepozná vôbec.
http://www.leteckemotory.cz/motory/vk-1/
http://www.leteckemotory.cz/motory/m701/
Vypadá to spíš na požární evakuaci. Otázka je jestli cvičnou nabo ostrou. Občas čidla spustí poplach i z důvodu kombinace chemických výparů a zvýšené prašnosti v jedné z místností v budově, hořet ani nemusí.slappy píše:Odskočili si z clean-roomu na cigárko? : ))