Stránka 3 z 19
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 18.4.2021 22:09
				od MaG
				Takže je v tom spíš nedostatek raket, než prázdných portů, protože nevěřím, že by nestačil týden prázsný port.
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 18.4.2021 23:04
				od Stepan
				Trochu mě překvapuje priorita jiných startů. Dřív jsem si myslel že toto je docela nahoře (ale chápu že některé vojenské jsou důležitější). TO už mě připadá, že NASA to zvládá s CD tak proč vycházet vstříc Boeingu, když ho zas tak moc nepotřebují... Myslím že kdyby teď uzemnili CD, tak je situace diametrálně odlišná. Což je tedy (možná!) velká změna ve směřování NASA, jak jde třeba vidět na Programu artemis a přistávacím landeru...
No tak čí tak, nemít připravenou raketu mi přijde ostudné.
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 18.4.2021 23:53
				od petrsida
				u Atlasu je problém v dodavatelském řetězci, motory i tělo stupně jsou odjinud, prostě ji vyrobit trvá a má omezený počet kusů
obrovský rozdíl proti all in house a reuseability
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 19.4.2021 0:32
				od milantos
				Jestliže má prioritu vojenský start Atlasu  a  potom následuje  nákladní Dragon , tak tam už prostor není. NASA  snad ví, co dělá a jak to plánuje.
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 19.4.2021 9:29
				od MaG
				Dobře takže se shodneme asi na tom, že druhá dopravní loď je potřeba jako sůl, přes nynější opojení úspěchy SpaceX. Zároveň ale vidíme, že Boeing je silně závislý na dodávkách raket, zatímco SpaceX tolik ne, takže se dá očekávat velký rozdíl v počtu tartů obou lodí do budoucna. Být v poměru 1:1, až budou létat oba typy, bych považoval za nehospodárné - Boeing by měl létat jen jako ověřovací, že funguje, třeba jednou za rok, ale Crew Dragon je jednoznačně lepší volba. Díky za váš pohled na věc.
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 6.5.2021 19:30
				od Dugi
				Aktuálně se pracuje s termínem startu 30. července.
Zdroj 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 6.5.2021 19:44
				od Stepan
				Platí stále že další testovací mise bude mít 3 člennou posádku a bude půlroční?
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 6.5.2021 19:56
				od Hawk
				MaG píše: 19.4.2021 9:29
Dobře takže se shodneme asi na tom, že druhá dopravní loď je potřeba jako sůl, přes nynější opojení úspěchy SpaceX. Zároveň ale vidíme, že Boeing je silně závislý na dodávkách raket, zatímco SpaceX tolik ne, takže se dá očekávat velký rozdíl v počtu tartů obou lodí do budoucna. Být v poměru 1:1, až budou létat oba typy, bych považoval za nehospodárné - Boeing by měl létat jen jako ověřovací, že funguje, třeba jednou za rok, ale Crew Dragon je jednoznačně lepší volba. Díky za váš pohled na věc.
 
Boeing mi pripada uz jako  plonkovy  pilotovany system jen do poctu, proste zalozni  reseni v pripade nehody CD. V tom pripade nez mit defacto cely dalsi a navic drazsi pilotovany system s vyrobni infrastrukturou  tak se nabizi otazka, zda by nebylo levnejsi jako zalozni napr. DeltaIV(resp. Vulcan)+Orion, ktery je nyni urceny pro lunarni mise.
Preci jen dva pilotovane systemy jsou levnejsi nez tri(CD,Starliner, Orion ) a pravd. by byly i uspory z vetsiho rozsahu vyroby Orionu. Protoze se udrzuje vyrobni infrastruktura pro Orion, ktery nebude startovat zatim ani jednou rocne, ale mozna pouze jednou za dva roky.
 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 6.5.2021 21:14
				od Stepan
				Jenže tehdy by to nejspíše dopadlo tak, že by jako jediný vyhrál Boeing. Takže vlastně buďme rádi, že SpaceX mohla také vyhrát. A aspoň se teď ukazuje, jaký systém je lepší. Kdyby neměli s kým soutěžit, tak by všichni jen kritizovali neustálé oddalování (a že ho bylo).
			 
			
					
				Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
				Napsal: 10.6.2021 21:58
				od Dugi
				ULA potvrdila, že příští  start Atlasu bude OFT-2 a přidala fotku z přípravy horního stupně Centaur.
