Začíná tiskovka. Přidám sem pár nových faktů.
- 3. mise CD s posádkou během 12 měsíců
- KSC je znova kosmickým busy přístavem astronautů na území USA
- Crew-1 je už více než 100 dnů na orbitu
- CD pro Crew-2 má nové schopnosti v porovnání s CD pro Crew-1, je to renovovaná loď po misi DM-2
- CD Crew-1 bude předokován na zenit port IDA-3, nejdřív na konci března
- Crew-2 mise už má několik review za sebou, několik ještě bude do startu 20.4.
- Crew 1 bude přistávat v květnu po předání směn
- Na F9 Crew-2 bude poprvé znovu použit první stupeň pro posádku, je z mise Crew-1
- FRR probíhá ve dvou kolech. Nejdřív interní SpX FRR a poté NASA FRR. Na obou jsou přítomné obě strany
- první společný let astronautů NASA, JAXA a ESA
- Co se nového dozvěděli při renovaci CD z mise DM-2? Naprostá většina dílů se znovu použije. Vyměnili se některé ventily, TPS, některé padáky.
- Renovace probíhá přímo na CCSFS. Renovační proces je již zaběhnutý z cargo Dragonů.
- Status ohledně objednání křesel v Sojuzech bude poskytnut příští týden
- Upgrady CD: byla trochu posílena základní struktura kabiny, aby lépe odolávala větším vlnám při přistání, vylepšené schopnosti pro Pad Abort - trochu víc paliva, což poskytlo možnost rozšíření limitů počasí pro start.
- Start spíš po 20.4. určitě ne dříve.
- NASA se těší, až bude k dispozici Starliner - budou k dispozici 2 US systémy a taky SpX "dostane volno" pro své komerční lety mimo ISS
- Anomálie na F9 při přistání 1.st nedávno? Vyšetřování probíhá za účasti NASA. Textilní kryt na jednom z nejvíce použitých motoru měl v sobě díru, tou se při vzletu dovnitř dostaly horké plyny, což způsobilo jeho vypnutí. Vynesení nákladu proběhlo v pořádku, ale přistání nebylo úspěšné, protože nebyly k dispozici všechny 3 motory pro reentry zážeh.
- Kde bude spát tolik astronautů během předávky? Skoro všude.

Posádky se domluví kdo kde až budou všichni na palubě ISS.
- Při letech s posádkou není náklad v trunku kvůli nevhodné poloze těžiště během eventuálního abortu
- Renovace CD po DM-2 trvala několik měsíců, protože to bylo poprvé po pilotovaném letu. Pozdější mise budou renovovány rychleji
- Předání posádek: trvá 5-7 dní, před tím musí proběhnout přemístění CD Crew-1, posádka bude celá ve skafandrech uvnitř CD, manévr trvá cca 45 min, na zemi musí být připraveny záchranné týmy na moři, pokud by se předokování nedařilo.
- Audit firemní kultury v Boeingu zatím neproběhl kvůli covidu, ale určitě proběhne před pilotovaným letem Starlineru.
konec