Stránka 3 z 32
Re: CST-100
Napsal: 12.10.2012 20:48
od KitFisto
Z rozhovoru s Edem Mango,což je ředitel soukromých vesmírných letů u NASA:
Momentálně jsme ve fázi porovnávaní (doslova soutěžení) všech tří společností(Boeing, SpaceX, Sierra Nevada ). V této chvíli stále vyvíjejí a navrhují jejich systémy. V polovině roku 2014 se přejde na fázi, kde dojde k podrobnému prověření, kdo bude vůbec připuštěn k pokusům o certifikaci. A pokud půjde vše podle plánu, tak v roce 2017 k prvním letům.
Všechny tři společnosti mají stejný cíl, ale dosáhnout ho musí jinou cestou.
U Boeingu je to tak, že jejich CTS-100 je založen na několika již prověřených systémech z různých projektů. Což je výhoda jak časově, tak finančně. Nicméně musí zapracovat na tom, aby vše fungovalo perfektně dohromady.
Re: CST-100
Napsal: 13.10.2012 16:23
od JosVerstapen
Firma Boing ať i když je v časovém skluzu oproti původnímu plánu, tak si myslím že CST-100 bude na 100% zkonstruován a plně funkční.Oni si totiž mohou dovolit s časem libovolně nakládat, protože s NASA mají velmi dobré obchodní vztahy.
Je to taky dáno tím, že taky spadají do vojenského programu USA, tímpádem podporou vlády a vláda přeci taky ovládá NASA...je to všechno spojené, bohužel opět i politicky!!.
Proto mají obrovskou výhodu oproti SpaceX (která má evidentní náskok).
SpaceX to dobře ví a dělá maximum ve vývoji svého dopravního prostředku a vše co s tím souvisí.
A to je dobře protože to pomůže s vývojem nových technologií pro kosmonautiku
Našel jsem krásně zpracovanoný elektronický časopis "Hranice" společnosti Boing, která ho pravidelně vydává.Jsou tam popsány novinky (aktuální stav) celého jejich portfolia včetně CST-100

Každopádně jejich propracovanost všech projektů je opravdu dokonalá!
http://www.boeing.com/news/frontiers/ar ... x.html#/1/
Na jejich oficielních stránkách je ale stále uveden následující harmonogram, který dle dostupných informací má být posunut vzhledem k posunu....
http://www.boeing.com/defense-space/spa ... index.html

Re: CST-100
Napsal: 13.10.2012 16:26
od JosVerstapen
CST-100 má být uzpůsobena k vynášení různými nosiči, a sice nosnými raketami Atlas V, Delta IV a Falcon 9...
...nevíte jestli je to relevantní informace, že bude kompatabilní i pro nosič Falcon 9?
Re: CST-100
Napsal: 13.10.2012 16:31
od Dugi
Díky za pěkně podrobné informace. A k Falconu - já bych v tom problém nevdiěl. SpaceX se chová tržně. Čili pokud jí za to někdo zaplatí, klidně mu kabinu na oběžnou dráhu vynese. Ale osobně bych v případě CST-100 sázel na Atlasy. Už jen kvůli tomu, že tam bude silný zákulisní tlak od ULA.

Re: CST-100
Napsal: 14.10.2012 10:43
od JosVerstapen
No pochopitelně že tam bude obrovský tlak respektivě to bude tutovka....armáda je armáda,tam jsou vyšší zájmy!!
Hlavně aby pak nebyli nijak omezeny budoucí kontrakty SpaceX s NASA až bude Boeing mít plně funkční stroj.
Protože odbornost a efektivita SpaceX je fascinující, nestává se totiž často aby ve vesmírných technologií se plánovaný časový harmonogram potkal se skutečností

cca
Re: CST-100
Napsal: 14.10.2012 13:00
od Dugi
Proto taky SpaceX tolik spěchá.

Re: CST-100
Napsal: 21.10.2012 19:15
od KitFisto
Report stavu vývoje k říjnu 2012
Boeing už v Srpnu jeden důležitý milník splnil a to Integrated Systems Review (ISR). Dalších několik bodů by si Boeing mohl připsat v říjnu a listopadu. Proběhnout testy
integrated transportation system(nejsem si jist, co by to mohlo být, možná test vnitřních systémů, nějakých rozvodů, elektroniky). Dále testování prvních verzí softwaru ( ne letového). Bude provedena celková "sumarizace" a vytvořen časový plán, sepsáno všechno vybavení lodi atd. Proběhlo ohodnocení rozložení vnitřních prostorů lodi (viz foto) Taky začala přestavba v Kennedyho vesmírném středisku a to v budově , která kdysi sloužila raketoplánům. Po dokončení bude patřit Boeingu a jejich CST-100.
// překlad není zrovna nejpřesnější, ale snad to dáva smysl.
Oficiální dokument http://www.nasa.gov/pdf/698604main_Octo ... Report.pdf
Re: CST-100
Napsal: 22.10.2012 9:51
od JosVerstapen
Tak to vypadá na pěkné lobování směrem k CST-100 od NASA.
Co to je za grafický status, že SpaceX má pouze 2.body ze 14.

....pokud to tak je tak potom ten 1.bod navíc přináší tu obrovskou propast oproti současným konkurentům. A Boeing má 1.bod z 19. , to jsou součástí bodů i úchytky na lodi s barvičkami nebo co!!!
Nevím z jakých bodů či případných smluv (požadavků NASA) si toto číslo vycucali, ale je to pěkný nesmysl!!
Jak jsem říkal opět se jedná o velké státní prachy a polostátní firmy nebo úzce propojené s armádou mají politickou výhodu a budou propagovány dopředu.
Nenech se SpaceX odradit a val to dopředu, protože ty jediný uděláš velkou díru do vesmíru

Re: CST-100
Napsal: 22.10.2012 10:16
od Dugi
Ty "teploměry" ukazují stav vývoje pilotovaných lodí. A myslím, že jsou docela přesné. Ono se může zdát, že když nám "cargo" Dragon létá, tak že je ohledně DragonRidera z půlky vyhráno. není tomu tak. Z technického hlediska se jedná o velmi odlišný stroj. Proto nemá SpaceX výraznější náskok.
Re: CST-100
Napsal: 22.10.2012 11:45
od JosVerstapen
Dugi píše:Ty "teploměry" ukazují stav vývoje pilotovaných lodí. A myslím, že jsou docela přesné. Ono se může zdát, že když nám "cargo" Dragon létá, tak že je ohledně DragonRidera z půlky vyhráno. není tomu tak. Z technického hlediska se jedná o velmi odlišný stroj. Proto nemá SpaceX výraznější náskok.
Ok ale já s tím moc nesouhlasím, to že jde o konstrukčně odlišný stroj je bezpochybně pravda. Ale každé společnosti kterým NASA odsouhlasila dotace na své projekty, tak ty nebyly stejné pro všechny ale podle toho co jim předložili a ty jsou podloženy smlouvami.
Tzn. od návrhu kosmického prostředku, jeho konstrukci, zkoušky-testy až po samotný let k ISS. Takže tam smluvní vztah tzn. dané body již SpaceX splnila. Takže teploměry by měly ukazovat splněné body smluvního vztahu?!
A nebo existuje jiné srovnání, které nezohledňuje, již realizovanou loď a to je potom velkou záhadou nejen pro mě ale i pro tebe a všechny ostatní...