Stránka 3 z 32

Re: CST-100

Napsal: 12.10.2012 20:48
od KitFisto
Z rozhovoru s Edem Mango,což je ředitel soukromých vesmírných letů u NASA:
Momentálně jsme ve fázi porovnávaní (doslova soutěžení) všech tří společností(Boeing, SpaceX, Sierra Nevada ). V této chvíli stále vyvíjejí a navrhují jejich systémy. V polovině roku 2014 se přejde na fázi, kde dojde k podrobnému prověření, kdo bude vůbec připuštěn k pokusům o certifikaci. A pokud půjde vše podle plánu, tak v roce 2017 k prvním letům.
Všechny tři společnosti mají stejný cíl, ale dosáhnout ho musí jinou cestou.

U Boeingu je to tak, že jejich CTS-100 je založen na několika již prověřených systémech z různých projektů. Což je výhoda jak časově, tak finančně. Nicméně musí zapracovat na tom, aby vše fungovalo perfektně dohromady.

Re: CST-100

Napsal: 13.10.2012 16:23
od JosVerstapen
Firma Boing ať i když je v časovém skluzu oproti původnímu plánu, tak si myslím že CST-100 bude na 100% zkonstruován a plně funkční.Oni si totiž mohou dovolit s časem libovolně nakládat, protože s NASA mají velmi dobré obchodní vztahy.
Je to taky dáno tím, že taky spadají do vojenského programu USA, tímpádem podporou vlády a vláda přeci taky ovládá NASA...je to všechno spojené, bohužel opět i politicky!!.

Proto mají obrovskou výhodu oproti SpaceX (která má evidentní náskok).
SpaceX to dobře ví a dělá maximum ve vývoji svého dopravního prostředku a vše co s tím souvisí.
A to je dobře protože to pomůže s vývojem nových technologií pro kosmonautiku ;)

Našel jsem krásně zpracovanoný elektronický časopis "Hranice" společnosti Boing, která ho pravidelně vydává.Jsou tam popsány novinky (aktuální stav) celého jejich portfolia včetně CST-100 :)
Každopádně jejich propracovanost všech projektů je opravdu dokonalá!
http://www.boeing.com/news/frontiers/ar ... x.html#/1/

Na jejich oficielních stránkách je ale stále uveden následující harmonogram, který dle dostupných informací má být posunut vzhledem k posunu....http://www.boeing.com/defense-space/spa ... index.html
Obrázek

Re: CST-100

Napsal: 13.10.2012 16:26
od JosVerstapen
CST-100 má být uzpůsobena k vynášení různými nosiči, a sice nosnými raketami Atlas V, Delta IV a Falcon 9...
...nevíte jestli je to relevantní informace, že bude kompatabilní i pro nosič Falcon 9?

Re: CST-100

Napsal: 13.10.2012 16:31
od Dugi
Díky za pěkně podrobné informace. A k Falconu - já bych v tom problém nevdiěl. SpaceX se chová tržně. Čili pokud jí za to někdo zaplatí, klidně mu kabinu na oběžnou dráhu vynese. Ale osobně bych v případě CST-100 sázel na Atlasy. Už jen kvůli tomu, že tam bude silný zákulisní tlak od ULA. :)

Re: CST-100

Napsal: 14.10.2012 10:43
od JosVerstapen
No pochopitelně že tam bude obrovský tlak respektivě to bude tutovka....armáda je armáda,tam jsou vyšší zájmy!! ;)
Hlavně aby pak nebyli nijak omezeny budoucí kontrakty SpaceX s NASA až bude Boeing mít plně funkční stroj.
Protože odbornost a efektivita SpaceX je fascinující, nestává se totiž často aby ve vesmírných technologií se plánovaný časový harmonogram potkal se skutečností :-D cca

Re: CST-100

Napsal: 14.10.2012 13:00
od Dugi
Proto taky SpaceX tolik spěchá. :)

Re: CST-100

Napsal: 21.10.2012 19:15
od KitFisto
Report stavu vývoje k říjnu 2012
Obrázek

Boeing už v Srpnu jeden důležitý milník splnil a to Integrated Systems Review (ISR). Dalších několik bodů by si Boeing mohl připsat v říjnu a listopadu. Proběhnout testy integrated transportation system(nejsem si jist, co by to mohlo být, možná test vnitřních systémů, nějakých rozvodů, elektroniky). Dále testování prvních verzí softwaru ( ne letového). Bude provedena celková "sumarizace" a vytvořen časový plán, sepsáno všechno vybavení lodi atd. Proběhlo ohodnocení rozložení vnitřních prostorů lodi (viz foto) Taky začala přestavba v Kennedyho vesmírném středisku a to v budově , která kdysi sloužila raketoplánům. Po dokončení bude patřit Boeingu a jejich CST-100.
// překlad není zrovna nejpřesnější, ale snad to dáva smysl.
Obrázek

Oficiální dokument http://www.nasa.gov/pdf/698604main_Octo ... Report.pdf

Re: CST-100

Napsal: 22.10.2012 9:51
od JosVerstapen
Tak to vypadá na pěkné lobování směrem k CST-100 od NASA.
Co to je za grafický status, že SpaceX má pouze 2.body ze 14. :lol: ....pokud to tak je tak potom ten 1.bod navíc přináší tu obrovskou propast oproti současným konkurentům. A Boeing má 1.bod z 19. , to jsou součástí bodů i úchytky na lodi s barvičkami nebo co!!!
Nevím z jakých bodů či případných smluv (požadavků NASA) si toto číslo vycucali, ale je to pěkný nesmysl!!

Jak jsem říkal opět se jedná o velké státní prachy a polostátní firmy nebo úzce propojené s armádou mají politickou výhodu a budou propagovány dopředu.

Nenech se SpaceX odradit a val to dopředu, protože ty jediný uděláš velkou díru do vesmíru 8-)

Re: CST-100

Napsal: 22.10.2012 10:16
od Dugi
Ty "teploměry" ukazují stav vývoje pilotovaných lodí. A myslím, že jsou docela přesné. Ono se může zdát, že když nám "cargo" Dragon létá, tak že je ohledně DragonRidera z půlky vyhráno. není tomu tak. Z technického hlediska se jedná o velmi odlišný stroj. Proto nemá SpaceX výraznější náskok.

Re: CST-100

Napsal: 22.10.2012 11:45
od JosVerstapen
Dugi píše:Ty "teploměry" ukazují stav vývoje pilotovaných lodí. A myslím, že jsou docela přesné. Ono se může zdát, že když nám "cargo" Dragon létá, tak že je ohledně DragonRidera z půlky vyhráno. není tomu tak. Z technického hlediska se jedná o velmi odlišný stroj. Proto nemá SpaceX výraznější náskok.
Ok ale já s tím moc nesouhlasím, to že jde o konstrukčně odlišný stroj je bezpochybně pravda. Ale každé společnosti kterým NASA odsouhlasila dotace na své projekty, tak ty nebyly stejné pro všechny ale podle toho co jim předložili a ty jsou podloženy smlouvami.
Tzn. od návrhu kosmického prostředku, jeho konstrukci, zkoušky-testy až po samotný let k ISS. Takže tam smluvní vztah tzn. dané body již SpaceX splnila. Takže teploměry by měly ukazovat splněné body smluvního vztahu?!
A nebo existuje jiné srovnání, které nezohledňuje, již realizovanou loď a to je potom velkou záhadou nejen pro mě ale i pro tebe a všechny ostatní...