Stránka 3 z 10

Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 16.7.2016 20:37
od Pospíšil
Hans Koenigsmann potvrdil, že po statickém zážehu nevidí žádné překážky startu (a přistání). :palec nahoru:
https://twitter.com/StephenClark1/statu ... 3580198912
F9 je stále vertikální na rampě.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 16.7.2016 20:50
od Pospíšil
NASA vydala k této misi svůj emblém.

Obrázek

Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 16.7.2016 20:52
od Jardax
Pospíšil píše:
Jardax píše: Protoze na tech fotkach neni videt vubec nic, na te sestipaprskov konstrukci neni nic co by pripominalo zamek a tech sest pinu co visi z IDA je pak videt volne mezi temi paprsky, takze podle vseho to tam jen volne lezi. Proto se na to ptam, jak to tam maji zamcene a jak to odmykaji, tyhle fotky nic neukazuji.
Takže, na této fotce jsem ti oranžovou elipsou označil jeden ze TŘÍ upínacích trnů, které jsou po obvodu IDA rozmístěny vždy po 120°.

Na druhém snímku jsou oranžově označeny dva ze tří trnů, upnuté v zámcích, které jsou na konstrukci vycházející ze šestiramenného nosného rámu na čelní straně trunku. Modrými šipkami je označena kabeláž, kterou příjdou signály pro odemčení zámků. Konkrétní konstrukční řešení samotných zámků neznáme, ale bude to něco elektromechanického a není to zase až tak důležité. Samozřejmě do trunku nikdo nepoleze, aby zámky otevíral ručně.
Aha, jasne, tohle dava smysl. Diky za vysvetleni.
Takze kazdy trunk se stavi, resp. upravuje specificky na konkretni naklad, neni tam zadny jednotny system uchytu/zamku, jestli to dobre chapu? Co kus to original podle naklad...?

Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 16.7.2016 21:05
od Pospíšil
Jardax píše:Takze kazdy trunk se stavi, resp. upravuje specificky na konkretni naklad, neni tam zadny jednotny system uchytu/zamku, jestli to dobre chapu? Co kus to original podle naklad...?
Ano. Každý trunk má 99% konstrukce stejnou: téměř válcová roura, na jednom konci otevřená, na druhém konci šestiramenná nosná konstrukce. Z vnější strany dva vyklápěcí FV panely, chráněné při startu odhazovacími kryty. Šest upínacích bodů ke kabině Dragon, šest upínacích bodů k druhému stupni F9. Toto je vždy stejné.
Drobné změny se pak opravdu týkají pouze umístění upínacích prvků pro náklad nesený v nehermetizovaném trunku.
Zatím vždy upínací prvky spojovaly náklad s oním šestiramenným nosníkem, nikdy ne s bočními stěnami trunku.

Přidám ještě jeden příklad s jiným řešením zámků, kde je vidět, že zbytek trunku je stejný, jako vždy.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 16.7.2016 21:24
od Pospíšil
Záznam předstartovní tiskovky.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 17.7.2016 6:10
od Pospíšil
Výsledek Launch Readiness Review: vše GO
All systems go & weather 90% favorable for launch of Dragon to @Space_Station. Liftoff slated for Monday, 12:45am ET


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 17.7.2016 8:53
od Pospíšil
Stav LZ-1 včera ráno, čekající na druhé přistání v pořadí.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 18.7.2016 0:09
od Dugi
Všechno zatím běží podle plánu.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 18.7.2016 6:00
od Dugi
Za chvíli začne tankování.


Re: CRS-9 (SpX-9)

Napsal: 18.7.2016 7:08
od Samo
Štart úspešný a pristávanie prvého stupňa taktiež :)