Stránka 20 z 21

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 18.1.2025 19:33
od slappy
petrsida píše: 18.1.2025 17:57 na problém {u Ariane 5} přišli az zpětně analýzou telemetrie, to že jim to letí pánu bohu do oken si nikdo nevšiml a FTS tak nebylo na pořadu dne
Tomu se mi fakt těžko věří.. Dohledal jsem k tomu toto:
Peter B. de Selding: "Industry officials say a judgment was made that the rocket was performing well (except for trajectory) and that the danger to local population of debris from flight termination outweighed the dangers of continuing flight."

Omlouvám se za off-topic :oops:
Tady je snímek kondenzačního kuželu a slow-motion pohled na záchyt boosteru:
Obrázek

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 18.1.2025 22:05
od petrsida
jasne, ale všimni si, že v odpovědích dostává sodu

ta raketa vylitla mimo vyhrazeny prostor a nic se nestalo

sory za OT

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 20.1.2025 4:06
od Alchymista
k ovládateľnosti/neovládateľnosti Starship a povelu k zničeniu - treba si uvedomiť, že po vysadení motorov mala raketa stále ešte najmenej 10-15% zásoby kyslíku (120-175t) a 5-10% zásoby metánu (15-35t) (len odhad z infografiky). Teda najmenej dvaapol násobok, skôr viac ako trojnásobok prázdnej hmotnosti. To je celkom dosť na poriadne malér na zemi v prípade dopadu... A neovládateľný Starship by si mohol pri zostupe nájsť nejakú "autostabilnú polohu", ktorá by mu umožnila prežiť zostup a nedajbože ešte kĺzať nielen vpred ale aj do strany, mimo koridor.

Paliva a okysličovadla sa teda museli rýchlo zbaviť, a museli aj zabrániť "letuschopnosti" neovládateľnej lode. A to ešte skôr ako prípadne stratia spojenie s raketou - v danom momente nemali ani žiadne presné informácie, čo sa na palube deje. Hoci si myslím, že komunikačný a riadiaci systém systému autodeštrukcie je dobre zabezpečený a aj "fyzicky" robustný, po vysadení väčšiny motorov nebol dôvod váhať. Rozrezanie nádrží autodeštrukciou bol najlepší spôsob ako sa paliva a okysličovadla zbaviť. Samozrejme Starship s rozrezanými črevami už vstup do atmosféry prežiť nemohol... Čo neroztrhala autodeštrukcia, dokončil aerodynamický odpor.
Čo sa mi trochu nezdá, je názor, že k autodeštrukcii došlo až v +11:00-+11:30 keď k strate telemetrie podľa infografiky došlo v čase ~+8:30... Navyše som niekde videl video s ohňostrojom a podľa časového údaju na spodu obrazovky došlo k "rozptýleniu paliva" v čase 8:40. Nakoľko ale bol tento časový údaj presný neposúdim...

Na záberoch padajúcich trosiek si tiež všimnite, ako sa občas nejaká rozhodne zmeniť smer...
Samo píše: 17.1.2025 23:52 V 90km by tie trosky takto ešte nehoreli a nezanechávali by tak úzku dymovú stopu, toto nebolo ani v 70 km ani v 30 km si dovolím povedať, to mohlo byť kľudne len 15km, meteority pohasínajú práve v cca 15km. Je vidieť ako tie trosky hasnú na konci, teda dochádzalo k veľkému a výraznému brzdeniu v hustej atmosfére na terminálnu rýchlosť.
IMHO v tomto prípade by to malo byť o kus vyššie, niekde okolo 18km alebo ešte vyššie... Už len preto, že vstupná rýchlosť meteorov je minimálne okolo 12km/s, obvykle viac, kým vstupná rýchlosť Starship (alebo trosiek) bola len okolo 5,5km/s. Treba tiež zobrať do úvahy, že ten ohňostroj trvá pol minúty... tri desiatky sekúnd...

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 21.1.2025 9:20
od Tjov
sestřih od Timma :palec nahoru:

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 22.1.2025 7:07
od Tjov
Krásné fotky :palec nahoru:

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 26.1.2025 21:34
od MrG
Porovnanie pristatia B12 a B14
Obrázek

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 30.1.2025 12:45
od jakubv
poletová infografika k IFT-7 :-)

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 12.2.2025 12:40
od MrG
Pozeral som nejaky zostrih z letu IFT-7.
Priamo som udaj o pretazeni pri pristati nenasiel, tak som ho ratal, dufam, ze to mam dobre :)

(rychlosti a casy mam z videa od SX)
z 1230 km/h raketa spomalila na 208 km/h za 6 sekund
v m/sek je to 341,67 na 57,78, teda spomalenie je 47,31 m/s2
na G-cka to vychada 4,82 g

Pre Falcon9 som nasiel na nete vypocitanu hodnotu 2,4 g

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 24.2.2025 19:59
od Tjov
SpaceX zveřejnila zprávu o příčině RUD Starship na letu 7, oceňuji tu transparentnost !

Nejpravděpodobnější hlavní příčina ztráty lodi byla identifikována jako harmonická odezva několikrát silnější za letu, než jaká byla pozorována během testování, což vedlo ke zvýšenému namáhání hardwaru v pohonném systému. Následné úniky pohonné látky přesáhly ventilační schopnost lodi a vedly k požárům.

FTS ukončilo let lodi
Post-flight analysis indicates that the safety system did trigger autonomously, and breakup occurred within Flight Termination System expectations.

Re: IFT-7 Sedmý integrovaný let Super Heavy / Starship (B14/S33)

Napsal: 24.2.2025 20:08
od Tjov
“Looks like we have lost the Ship” mic dropped ROFL

Sestřih od SpaceX s odkazem na příčinu selhání , jen ve SpaceX si umí dělat srandu sami ze sebe