Stránka 20 z 28

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 3.7.2018 13:16
od Raul
Amper píše:dotaz na znalce - co jsem nasel tak pro Atlas V se pouziva "nova" verze Centauru s prumerem 3m. Nejak si ale neuvedomuju a nedari se me najit ze by letel EELV Centaur se dvema motorama.

I podle https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A ... 2010–2019) to vypada ze prvni let bude se Starlinerem a uz na druhy posadi lidskou posadku.

Nechci vypadat ze furt neco mam proti ULA ale pokud to vemu tak ze u F9 je potreba 7 letu bez zmen pro povoleni s lidskou posadkou a ULA staci jeden let s prepracovanym druhym stupnem tak to vypada fakt divne.
Tento Dual Engine Common (DEC) Centaur s motory RL10-A-4-2 byl použit při 4 startech Atlas IIIB mezi roky 2002-2005.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 3.7.2018 19:54
od Amper
to je stejny Centaur ? Myslel jsem ze pro Atlas V se prodluzoval

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 3.7.2018 20:35
od Dugi
Centaur-2A létal třeba na Atlasu IIA. Nějaké rozdíly oproti současné verzi tam asi určitě jsou, ale pokud porovnám dvoumotorový Centaur s mnoha úpravami na Blocku 5,pak to svým způsobem chápu.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 3.7.2018 20:59
od Amper
Dugi píše:Centaur-2A létal třeba na Atlasu IIA. Nějaké rozdíly oproti současné verzi tam asi určitě jsou, ale pokud porovnám dvoumotorový Centaur s mnoha úpravami na Blocku 5,pak to svým způsobem chápu.
Me neprekvapuje ze F9 musi dat 7 letu ve freeze konfiguraci. Me prekvapuje ze Atlas-Centauru staci 1 :-D

Osobne me prodlouzeni stupne do ktereho se tankuje tekuty vodik a jehoz strukturalni pevnost je zajistena pretlakem prijde jako pomerne zasadni zmena. Teda na to ze musi na svem vrsku vynest lod s lidma. Ale faktem je ze ULA/Boeing budou k te zmene disponovat tunama papiru ktere dokazou ze je to ok.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 4.7.2018 8:56
od Raul
Amper píše:to je stejny Centaur ? Myslel jsem ze pro Atlas V se prodluzoval
Prodlužoval se už pro Atlas IIIB, kde se začal používat nový Common Centaur.
Pro Atlas V proběhla jen drobná modernizace motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/Centaur_( ... #Atlas_III

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 12.7.2018 22:34
od Dugi
Americký úřad GAO (obdoba českého NKÚ zhodnotil připravenost obou firem, které mají vozit astronauty na ISS. Zjistil, že v obou případech je nulová pravděpodobnost splnění aktuálně platných termínů. U Starlineru předpokládá certifikaci v prosinci 2019.
Zdroj

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 13.7.2018 9:33
od Meybe
Dugi píše:Americký úřad GAO (obdoba českého NKÚ zhodnotil připravenost obou firem, které mají vozit astronauty na ISS. Zjistil, že v obou případech je nulová pravděpodobnost splnění aktuálně platných termínů. U Starlineru předpokládá certifikaci v prosinci 2019.
Zdroj
Psal jsem o tom tady. http://forum.kosmonautix.cz/viewtopic.p ... 320#p91863
Jen si toho bohužel nikdo nevšiml. Jsou tam k tomu i všechny podklady i oficiální zpráva. ;-)

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 13.7.2018 10:02
od Dugi
Díky moc , říkal jsem si, že si tu zprávu přečtu, ale nenašel jsem na to čas.

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 13.7.2018 10:31
od Meybe
Dugi píše:Díky moc , říkal jsem si, že si tu zprávu přečtu, ale nenašel jsem na to čas.
Nedivím se. Není to moc zábavné čtení :-D. Přiznám se, že jsem to také nečetl celé. ;)

Re: Starliner (CST-100)

Napsal: 24.7.2018 12:16
od Stepan
Boeing potvrdil, že po ukončení červnového statického testu motorů Aerodyne Rocketdyne, (systém pro přerušení startu) se objevil průsak hydrazinu.