Stránka 20 z 37
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 10.7.2024 21:04
od Tjov
Už to přestává být sranda

, návrat nejdříve konec července - dokonce Stich uvedl , že v případě nutnosti nechat Starliner déle na stanici změní rotaci a Crew 8 odletí předtím než přiletí Crew 9
Prostě taková Boeing klasika - všechno je zalité sluncem a využíváme možnosti udělat posádce delší pobyt na ISS

akorát, že vůbec, defakto se snaží zhodnotit jestli je vůbec rozumné, aby se v něm posádka vracela
Edit : Nejvíce mě baví to divadlo, tak pokud je loď v top stavu - tak testy ve Whitesands mužou dělat v rámci certifikace a není jediný důvod nechávat Starliner nahoře. Za 10 dnů jsou v konfliktu s baterkama a jinými věcmi …
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 10.7.2024 22:57
od Tjov
Doposlouchal jsem celou telekonferenci a nejsou si jistí zda-li nemůžou být motorky(thursters) poškozené . Takže se pokouši replikovat letový profil a pak vizuálně ověřit motorek . Takže ty PR řeči o “safe heaven” jen tušují primární problém a to obavy NASA o bezpečný návrat. Aktuálně je odlet Starlineru No-go , pouze v případě evakuace jej mohou použít. Při prvni části testu však nebyli schopni nasimulovat teploty, kterým byly motorky vystaveny při dokování. Nyní budou simulovat druhou část letu tj. návrat Starlineru z ISS.
Výsledky budou cca na koncem příštího týdne.
Nicméně baterie jsou prý postaveny na tom , že pokud není detekován problém tak každý den se defakto resetuje časovač na dalších 45 dnů . Statisticky mají tuto 45 konstantu ověřenou - tj. od prvního problému běží 45 dnů
Úniky hélia také řeší a rozebírají ostatní hw co mají k dispozici
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 10.7.2024 23:25
od Squierik
To je tá istá loď, ktorá bola na OFT2?
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 10.7.2024 23:43
od Tjov
Nene je to loď z CFT-1 , ale srandovní je že velmi podobné problémy s motorky měl i druhý kus co letěl na OFT-2
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 11.7.2024 11:24
od todtv
S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.
Takže kdyby něco, tak za všechno kolem CO2 může NASA, že si vlastně nepřiprlatili za další senzor atd. teda jakoby dle Boeingu. Koukám, že řízení a "politika" dodávky zařízení u Boeingu obecně je stále stejná ať je to stěrač na přední sklo nebo kosmická loď, je to stejné.
To mi připomíná onu scénu z tuším filmu Armagedon, kde ruký komonaut při problémech začne do všeho mlátit když to nefunguje a řve něco ve smyslu že americký verk ruský verk "vsjo Taiwan". Dnes v této kauze tedy spíše "vsjo Boeing".

Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 11.7.2024 12:15
od petrsida
U nás se používá termín něco zParsit
tady by asi bylo na místě spojení udělat to na boeinga
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 11.7.2024 13:33
od Tjov
todtv píše: 11.7.2024 11:24
S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.
U 737 Max je problém docela prozaický letadlo má dva senzory a dva letové počítače , jenže v akci je u MAXe vždy jen jeden letový počítač a ten čte senzor na své straně

a tomu slepě věří. Celý ten vývoj MAXe je hrozná slátanina definována chybnými manažerskými rozhodnutími a nutností rychlé odpovědi na Airbus A320 Neo. Takže vzali architekturu letadla z doby krále klacka, 16bitový letový počítač který už v době uvedení používal zastaralý procesor , narvali na to úsporné motory zjistili, že to je nestabilní - udělali work-around přes MCAS , jenže aby nemuseli certifikovat nový letový počítač, tak "kouzlili" na starém HW viz výše s těmi senzory. A celé to zabalili aerolinkám jako skvělý produkt bez nutnosti nákladné recertifikace pilotů a výsledek známe

.
In 737MAX, only one of the flight computers is active – either on the side of the commander or on the side of the co-pilot. The active computer receives data only from those sensors that are installed on its side of the aircraft – and this is the second issue.
jestli má někdo zájem zde je hezké povídání
MCAS 737 MAX
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 11.7.2024 20:32
od petrsida
Jak to takhle popisujes, je to ještě děsivější, než jsem myslel.
vymysleli rovnák na vohejbák a on místo rovnání někdy věc ohnul ještě víc
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 18.7.2024 23:04
od Tjov
Ve zkratce z komunikace mezi MCC a Starlinerem (někdo na NSF v tom leží a poslouchá)
Butch je ve Starlineru a zní to jako by řídící středisko zkoušelo nahodit CO
2 sensor, který se zasekl mimo maximum stupnice. Používají osvědčenou metodu z infolinek “provádí opakované vypnutí a zapnuti”
Butch is in Starliner and it sounds like the ground is trying to recover the CO2 sensor I reported failed off scale high previously in the thread through the tried and true method of repeated power cycles....
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Napsal: 18.7.2024 23:09
od Tjov
Testy jednoho motoru dokončili, projdou data, odlet není znám a Steve Stich je extrěmně hrdý na týmy Boeingu a NASA - další update příští týden