Boe CFT (Crew Flight Test)
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Už to přestává být sranda
, návrat nejdříve konec července - dokonce Stich uvedl , že v případě nutnosti nechat Starliner déle na stanici změní rotaci a Crew 8 odletí předtím než přiletí Crew 9
Prostě taková Boeing klasika - všechno je zalité sluncem a využíváme možnosti udělat posádce delší pobyt na ISS
akorát, že vůbec, defakto se snaží zhodnotit jestli je vůbec rozumné, aby se v něm posádka vracela
Edit : Nejvíce mě baví to divadlo, tak pokud je loď v top stavu - tak testy ve Whitesands mužou dělat v rámci certifikace a není jediný důvod nechávat Starliner nahoře. Za 10 dnů jsou v konfliktu s baterkama a jinými věcmi …


Prostě taková Boeing klasika - všechno je zalité sluncem a využíváme možnosti udělat posádce delší pobyt na ISS


Edit : Nejvíce mě baví to divadlo, tak pokud je loď v top stavu - tak testy ve Whitesands mužou dělat v rámci certifikace a není jediný důvod nechávat Starliner nahoře. Za 10 dnů jsou v konfliktu s baterkama a jinými věcmi …
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Doposlouchal jsem celou telekonferenci a nejsou si jistí zda-li nemůžou být motorky(thursters) poškozené . Takže se pokouši replikovat letový profil a pak vizuálně ověřit motorek . Takže ty PR řeči o “safe heaven” jen tušují primární problém a to obavy NASA o bezpečný návrat. Aktuálně je odlet Starlineru No-go , pouze v případě evakuace jej mohou použít. Při prvni části testu však nebyli schopni nasimulovat teploty, kterým byly motorky vystaveny při dokování. Nyní budou simulovat druhou část letu tj. návrat Starlineru z ISS.
Výsledky budou cca na koncem příštího týdne.
Nicméně baterie jsou prý postaveny na tom , že pokud není detekován problém tak každý den se defakto resetuje časovač na dalších 45 dnů . Statisticky mají tuto 45 konstantu ověřenou - tj. od prvního problému běží 45 dnů
Úniky hélia také řeší a rozebírají ostatní hw co mají k dispozici
Výsledky budou cca na koncem příštího týdne.
Nicméně baterie jsou prý postaveny na tom , že pokud není detekován problém tak každý den se defakto resetuje časovač na dalších 45 dnů . Statisticky mají tuto 45 konstantu ověřenou - tj. od prvního problému běží 45 dnů
Úniky hélia také řeší a rozebírají ostatní hw co mají k dispozici
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
To je tá istá loď, ktorá bola na OFT2?
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Nene je to loď z CFT-1 , ale srandovní je že velmi podobné problémy s motorky měl i druhý kus co letěl na OFT-2
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.
Takže kdyby něco, tak za všechno kolem CO2 může NASA, že si vlastně nepřiprlatili za další senzor atd. teda jakoby dle Boeingu. Koukám, že řízení a "politika" dodávky zařízení u Boeingu obecně je stále stejná ať je to stěrač na přední sklo nebo kosmická loď, je to stejné.
To mi připomíná onu scénu z tuším filmu Armagedon, kde ruký komonaut při problémech začne do všeho mlátit když to nefunguje a řve něco ve smyslu že americký verk ruský verk "vsjo Taiwan". Dnes v této kauze tedy spíše "vsjo Boeing".
Takže kdyby něco, tak za všechno kolem CO2 může NASA, že si vlastně nepřiprlatili za další senzor atd. teda jakoby dle Boeingu. Koukám, že řízení a "politika" dodávky zařízení u Boeingu obecně je stále stejná ať je to stěrač na přední sklo nebo kosmická loď, je to stejné.
To mi připomíná onu scénu z tuším filmu Armagedon, kde ruký komonaut při problémech začne do všeho mlátit když to nefunguje a řve něco ve smyslu že americký verk ruský verk "vsjo Taiwan". Dnes v této kauze tedy spíše "vsjo Boeing".

- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4033
- Reputace: 3143
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
U nás se používá termín něco zParsit
tady by asi bylo na místě spojení udělat to na boeinga
tady by asi bylo na místě spojení udělat to na boeinga
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
U 737 Max je problém docela prozaický letadlo má dva senzory a dva letové počítače , jenže v akci je u MAXe vždy jen jeden letový počítač a ten čte senzor na své stranětodtv píše: 11.7.2024 11:24 S tím jedním senzorem na CO2 mně to připomnělo ty poslední pády letadel Boeingů, ldy vlastně vyhodnocení software řízení letadla bralo data jen z 1 senzoru a jen za příplatek bylo vyhodnocování z dalšího kontrolního, případně jeho instalace.


jestli má někdo zájem zde je hezké povídání MCAS 737 MAXIn 737MAX, only one of the flight computers is active – either on the side of the commander or on the side of the co-pilot. The active computer receives data only from those sensors that are installed on its side of the aircraft – and this is the second issue.
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4033
- Reputace: 3143
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Jak to takhle popisujes, je to ještě děsivější, než jsem myslel.
vymysleli rovnák na vohejbák a on místo rovnání někdy věc ohnul ještě víc
vymysleli rovnák na vohejbák a on místo rovnání někdy věc ohnul ještě víc
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Ve zkratce z komunikace mezi MCC a Starlinerem (někdo na NSF v tom leží a poslouchá)
Butch je ve Starlineru a zní to jako by řídící středisko zkoušelo nahodit CO2 sensor, který se zasekl mimo maximum stupnice. Používají osvědčenou metodu z infolinek “provádí opakované vypnutí a zapnuti”
Butch je ve Starlineru a zní to jako by řídící středisko zkoušelo nahodit CO2 sensor, který se zasekl mimo maximum stupnice. Používají osvědčenou metodu z infolinek “provádí opakované vypnutí a zapnuti”

Butch is in Starliner and it sounds like the ground is trying to recover the CO2 sensor I reported failed off scale high previously in the thread through the tried and true method of repeated power cycles....
Re: Boe CFT (Crew Flight Test)
Testy jednoho motoru dokončili, projdou data, odlet není znám a Steve Stich je extrěmně hrdý na týmy Boeingu a NASA - další update příští týden
Naposledy upravil(a) Tjov dne 18.7.2024 23:13, celkem upraveno 1 x.