Re: In-flight Abort test
Napsal: 24.1.2020 18:28
Starliner nikoliv Skyliner
Diskusní fórum o kosmonautice
https://forum.kosmonautix.cz/
Pospíšil píše:Detailní parametry IFA testu, poskytnuté novinářům od SpX:
Launch escape byl inicializován speciální konfigurací minimálního zrychlení při rychlosti 536 m/s, jak bylo plánováno v 85. sec letu v 10:31:25 EST
Motory Superdraco předvedly bezchybný výkon. Nejvyšší naměřené zrychlení kabiny bylo 3.3 g, CD akceleroval z 540 m/s na 675 m/s za přibližně 7 sekund.
Telemetrická data z F9 přestala přicházet přibližně 11 sec po zážehu SD, což odpovídá vzdálenosti kabiny od explodujícího nosiče přibližně 1500 m.
Nejvyšší rychlost 2.3 M
Nejvyšší výška >40 km
Otevření stabilizačních padáků v 5,8 km
Otevření hlavních padáků ve 2 km
Přistání na hladinu cca 42 km východně od KSC LC39 v 10:38:54 EST
Omlouvam se za svou neznalost... Jsou k tomu nejake dalsi informace???todtv píše:...Byl by to 2. nejrealističtější test po onom testu abortu programu Apollo, kdy byl abort neplánovaně reálný.
https://youtu.be/AqeJzItldSQPeter píše:Omlouvam se za svou neznalost... Jsou k tomu nejake dalsi informace???todtv píše:...Byl by to 2. nejrealističtější test po onom testu abortu programu Apollo, kdy byl abort neplánovaně reálný.
Ale jo, vezicka Sojuzu tahne celou sestavu, o tom zadna, ma to akceleraci jako prase. Z toho jsem prave vychazel, ze to maji rusove moc dobre spocitane, a v podstate tretinove az (mozna) sestinove zrychleni pri nouzovem abortu mi prijde hodne zredukovane.Amper píše:To nebyl hate ale spis pokus o konstatovani ze tydle veci jsou pod kontrolou NASA. A jsem dost presvedceny ze ta SpX kouka pod ruce dostJardax píše:To je zajimavy, jak casto bezny zvidavy dotaz zacne okoli hejtovat jako hledani much...
Navic - pri tom porovnani se Sojuzem nastava jeden zasadni problem a to ten ze akcelerace neni vsechno. Vezicka Sojuzu totiz nema schopnost regulace tahu (je to motor na pevne latky) takze je mozne (skoro bych rekl pravdepodobne) ze schopnost vytahnout cely Sojuz z 0 do vejsky kdy se stihne rozdelit (nezapominejme ze Sojuz ma navratovy stupen uprostred) a pristat je o dost energeticky narocnejsi nez udelat to same s Dragonem. O moznosti regulace tahu kapalinovych motoru tak aby jsem nemusel astronauti drtit 20Gckama ani nemluve.
Proto jsem psal ze nema cenu hledat mouchy - Dragon a Sojuz se v tomdle pripade proste porovnat nedaj. Oba zachrane systemy maj takove parametry ze by meli zachranit posadku v kazde situaci a to je dulezite.
Zack pise ze LAS ma 10G nebo i pres 20G takze je jasne ze akcelerace je vyssi. Ale je otazka zda je to lepe nebo hur ? Ja nevim, co kdyz je to jen proto ze LAS je puvodni a mela byt schopna zachranit kosmonauty od N-1 nebo od mraku zbytku paliva po vybuchu Protonu ?
Mnohem zajimavejsi by (podle mne) bylo porovnani se Starlinerem
Diky, Little Joe test jsem nasel, ale ne s informaci o totalnim selhanim...Pospíšil píše:https://youtu.be/AqeJzItldSQ
Není to proto, že to musí zvládnout všechno, včetně abortu z nulové výšky a rychlosti? Na to je dimenzovaný motor na TPH a ten se blbě regulujeJardax píše: Ale jo, vezicka Sojuzu tahne celou sestavu, o tom zadna, ma to akceleraci jako prase. Z toho jsem prave vychazel, ze to maji rusove moc dobre spocitane, a v podstate tretinove az (mozna) sestinove zrychleni pri nouzovem abortu mi prijde hodne zredukovane.
Oni by to na tom Sojuzu netahali, kdyby nemysleli ze je to potreba. Jak se nakonec i presvedcili...
Jinak koncepce Superdraco motoru je naprosto skvela, jen skoda ze neni viceucolova jak bylo puvodne planovano. U vezicky me vzdycky stvala ta mrtva vaha a vyhozeny nepouzity system. Na druhou stranu by mohli CD zase trochu pripostrkavat ISS, kdyz uz to palivo vytahnou nahoru