Stránka 19 z 27
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 12:13
od kopapaka
Wopat píše:Hydraulics are usually closed, but that adds mass vs short acting open systems. F9 fins only work for 4 mins. We were ~10% off.
Chápu to správně, že jim kormidla odešla dvacet čtyři sekund před plánovaným dosednutím? Sakra, pokud jo, tak to opravdu bylo o fous...
Takhle nějak ten pohon asi vypadá i když tenhle patří k vektorování motorů...
This actuator was designed to control the thrust vector angle on the SpaceX Falcon 9 first- and second-stage engines. It is designed for high vibration and shock loads, and has excellent frequency response characteristics. It also was designed for short-term immersion in salt water, as evidenced by the protective cover on the electro-fueldraulic servo-valve (EFSV) and hard anodic coatings. Redundancy is accomplished via dual-coils in the EFSV first-stage torque motor.
Embedded within the single-ended piston is a dual-element LVDT, which provides two independent channels of position feedback to the external controller. A single D38999 Series III connector on the EFSV housing communicates all signals to and from the controller. An optional electronic control unit (ECU) is available.
Specifications
Power 28 VDC per MIL-STD-704
Command Signal -10 to +10 mA (can be tailored to application)
Media Hydraulic Fluids or Hydrocarbon-Based Fuels
Supply Pressure 3000 psi max.
Temperature Range -40°F to +250°F
Static Force 9700/7000 lb Extension/Retraction, 2000 psi Supply
Stroke ±2.05 inches
Step Response 170/210 msec Extension/Retraction, Full Scale, 1900 psi Supply
Frequency Response 14 Hz @ -3dB, 1400 psi Supply, Unloaded
ServoValve Dual-Coil, Nozzle-Flapper, Damped First-Stage
Position Feedback Dual-Channel LVDT, 4.0V, 2.0kHz Sine
Materials of Construction 7075-T7351 Aluminum, Stainless Steel
Dimensions 17.25 L x 4.34 W x 7.57 H (overall)
Weight 13.4 lb (dry)
Part Number 101424-5
http://jasc-controls.com/
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 16:51
od rexino
Niekedy vo večerných hodinách by mala plošina doraziť do prístavu a teda mali by sme vidieť mieru poškodenia falconu a samotnej plošiny. Ak sa väčšina trosiek falconu stále nachádza na plošine je to aj tak obrovská výhoda lebo konečne môžu aspoň čiastočne skúmať stupeň a jeho stav po jednom lete.
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 16:54
od kopapaka
Podle dvacet minut starého infa je už plošina deset mil od pobřeží - jak je to daleko od přístavu už tam bohužel nebylo...
Edit: u Jacksonville, což už by mělo být hodně blízko...
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 17:47
od Amper
Vzhledem k tomu ze nasledujici stupen uz ma o 50% vic tak to vypada na kalkulovane riziko. Z testu vedeli ze to asi nevyjde ale rekli si ze to risknou. Je pravda ze nejaka data ziskaj, zkusenost taky a na palube te lode zase toho neni tolik aby to udelalo zasadni skodu. Myslim ze v globale se to vyplatilo.
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 17:54
od Amper
technicka - kdyz vidim to palivo ktere dela pekne kulicky ve stavu beztize. Jak je to vlastne se zajistenim toho aby se palivo dostalo do motoru misto aby si poletovalo kde se mu zachce ?
Myslite ze staci ten zbytek co je nekde v trubkach pro to aby udelilo stupni dostatecne zrychleni/zpomaleni a tudiz se palivo dostalo na dno nadrze nebo je nekde nejaka vyrovnavaci nadrz aby bylo z ceho brat pro restart ?
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 17:55
od rexino
Tak pre štart motora sú tam čerpadlá, ktorá to palivo nasaju. Keď už motor beží, tak sa o to starajú g-čka taktiež

Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 18:03
od Dugi
Amper: Přesně tak - stačí krátký zážeh a palivo se rázem "přílepí" ke dnu a od té chvíle běží všechno tak, jak má.

Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 18:07
od Malky
Používají se trysky s tekutým dusíkem

Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 18:09
od vai777
...a tomu setřásání paliva dolů ke dnu nádrže před zážehem se říká "ullage".
Re: CRS-5 (SpX-5)
Napsal: 11.1.2015 18:22
od Jardax