CRS-5 (SpX-5)

Souhrn misí, které odstartovaly pomocí technologií firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od kopapaka »

Wopat píše:
Hydraulics are usually closed, but that adds mass vs short acting open systems. F9 fins only work for 4 mins. We were ~10% off.
Chápu to správně, že jim kormidla odešla dvacet čtyři sekund před plánovaným dosednutím? Sakra, pokud jo, tak to opravdu bylo o fous... :hlavou proti zdi

Takhle nějak ten pohon asi vypadá i když tenhle patří k vektorování motorů...

Obrázek

Obrázek
This actuator was designed to control the thrust vector angle on the SpaceX Falcon 9 first- and second-stage engines. It is designed for high vibration and shock loads, and has excellent frequency response characteristics. It also was designed for short-term immersion in salt water, as evidenced by the protective cover on the electro-fueldraulic servo-valve (EFSV) and hard anodic coatings. Redundancy is accomplished via dual-coils in the EFSV first-stage torque motor.
Embedded within the single-ended piston is a dual-element LVDT, which provides two independent channels of position feedback to the external controller. A single D38999 Series III connector on the EFSV housing communicates all signals to and from the controller. An optional electronic control unit (ECU) is available.
Specifications
Power 28 VDC per MIL-STD-704
Command Signal -10 to +10 mA (can be tailored to application)
Media Hydraulic Fluids or Hydrocarbon-Based Fuels
Supply Pressure 3000 psi max.
Temperature Range -40°F to +250°F
Static Force 9700/7000 lb Extension/Retraction, 2000 psi Supply
Stroke ±2.05 inches
Step Response 170/210 msec Extension/Retraction, Full Scale, 1900 psi Supply
Frequency Response 14 Hz @ -3dB, 1400 psi Supply, Unloaded
ServoValve Dual-Coil, Nozzle-Flapper, Damped First-Stage
Position Feedback Dual-Channel LVDT, 4.0V, 2.0kHz Sine
Materials of Construction 7075-T7351 Aluminum, Stainless Steel
Dimensions 17.25 L x 4.34 W x 7.57 H (overall)
Weight 13.4 lb (dry)
Part Number 101424-5
http://jasc-controls.com/
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 632
Reputace: 32
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od rexino »

Niekedy vo večerných hodinách by mala plošina doraziť do prístavu a teda mali by sme vidieť mieru poškodenia falconu a samotnej plošiny. Ak sa väčšina trosiek falconu stále nachádza na plošine je to aj tak obrovská výhoda lebo konečne môžu aspoň čiastočne skúmať stupeň a jeho stav po jednom lete.
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od kopapaka »

Podle dvacet minut starého infa je už plošina deset mil od pobřeží - jak je to daleko od přístavu už tam bohužel nebylo...

Edit: u Jacksonville, což už by mělo být hodně blízko...
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od Amper »

Vzhledem k tomu ze nasledujici stupen uz ma o 50% vic tak to vypada na kalkulovane riziko. Z testu vedeli ze to asi nevyjde ale rekli si ze to risknou. Je pravda ze nejaka data ziskaj, zkusenost taky a na palube te lode zase toho neni tolik aby to udelalo zasadni skodu. Myslim ze v globale se to vyplatilo.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od Amper »

technicka - kdyz vidim to palivo ktere dela pekne kulicky ve stavu beztize. Jak je to vlastne se zajistenim toho aby se palivo dostalo do motoru misto aby si poletovalo kde se mu zachce ?

Myslite ze staci ten zbytek co je nekde v trubkach pro to aby udelilo stupni dostatecne zrychleni/zpomaleni a tudiz se palivo dostalo na dno nadrze nebo je nekde nejaka vyrovnavaci nadrz aby bylo z ceho brat pro restart ?
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 632
Reputace: 32
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od rexino »

Tak pre štart motora sú tam čerpadlá, ktorá to palivo nasaju. Keď už motor beží, tak sa o to starajú g-čka taktiež :lol:
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27002
Reputace: 2778
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od Dugi »

Amper: Přesně tak - stačí krátký zážeh a palivo se rázem "přílepí" ke dnu a od té chvíle běží všechno tak, jak má. :)
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Malky
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 565
Reputace: 563
Registrován: 28.3.2014 21:26
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od Malky »

Používají se trysky s tekutým dusíkem :)
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
Uživatelský avatar
vai777
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3953
Reputace: 390
Bydliště: Opava
Registrován: 26.4.2012 11:03
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od vai777 »

...a tomu setřásání paliva dolů ke dnu nádrže před zážehem se říká "ullage".
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand.
Neil Armstrong
Jardax
Znalec kosmonautiky
Znalec kosmonautiky
Příspěvky: 809
Reputace: 0
Registrován: 2.1.2015 15:33
Re: CRS-5 (SpX-5)

Příspěvek od Jardax »

Btw tohle je pouzito pro rizeni polohovani lode:
http://www.thrustmaster.net/out-drive-p ... ng-system/

Odpovědět

Zpět na „Mise“