milantos píše: 4.10.2021 11:01
co to je: cena bez režií ?
Režijní náklady mohou být i násobně vyšší- bez nich to je jen nic neříkající číslo
Tak úplně nic neříkající číslo to není. Je to hodnota, kterou SpX stojí jeden start F9. Je to cena za výrobu nového druhého stupně, záchranu a renovaci prvního stupně, vylovení a kontrola AD krytu, integrace nosiče a nákladu, pohonné látky pro start a náklady spojené se startem, např. platba za obsluhu range a meteo-služby.
Výše režijních nákladů se v čase bude měnit a to podle rozsahu počtu zaměstnanců, probíhajícím vývoji nových technologií, probíhajícím nákupu pozemků a výstavbě nových budov a zařízení, pronájmy za flotilu námořních plavidel, atd. atd. atd.
Tyto náklady ale nehradí všechny v plné výši zákazníci, platící za vynesení svého nákladu pomocí F9/FH. Do firemního cash flow přitékají finance i z jiných zdrojů, konkrétně kapitálové vklady investorů, finanční vklady EM, platby za výzkumné a vývojové zakázky od NASA a DoD, půjčky a další.
Ono financování firmy s 10k zaměstnanců je pěkně složité téma a nejde jednoduše popsat v jedné větě, nebo příspěvku.
Jelikož je SpX soukromou společností a ne otevřenou akciovkou, nemají povinnost a důvod zveřejňovat podrobnosti k firemním financím.
To, že stále existují, inovují, investují a přitom bez problémů poskytují služby svým zákazníkům, je důkazem toho, že firemní finance mají zřejmě zdravé a "zatím" nekrachují.
