Stránka 17 z 27
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:40
				od Dugi
				To jedině.  
 
Přiznám se, že nejsem technický typ a hydrauliku jsem si zatím představoval jen jako kapalinu uzavřenou v nějakém okruhu.
 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:46
				od Amper
				Mozna nas nasmeruje toto :
High-pressure liquid oxygen and kerosene propellant are fed to each engine via a single-shaft, dual-impeller turbopump
operating on a gas generator cycle. Kerosene from the turbopump also serves as the hydraulic fluid for the thrust vector
control actuators on each engine, and is then recycled into the low-pressure inlet. This design eliminates the need for a
separate hydraulic power system, and eliminates the risk of hydraulic fluid depletion. Kerosene is also used for
regenerative cooling of the thrust chamber and expansion nozzle. 
http://www.spacex.com/sites/spacex/file ... esskit.pdf
Nejak se me nechce verit ze by pridali dalsi hydraulicky system jen pro ploutvicky. Spis bych to tipnul na nejakou nadrz do ktere se natlakoval kerosen a z ktere byly hnane ploutve i hejbani motorem. "Odpadni" kerosen pak jde do nadrze. Ale je mozne ze se to tlakuje jen v ramci pripravy startu a proto dosel. Nedosla kapalina jako takova ale jeji predtlakovane mnozstvi.
 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:47
				od Dugi
				To, o čem píšeš se týká čerpadel u motorů. Myslím, že to s rošty nemá nic společného. Už jen kvůli tomu, jak daleko jsou od motorů se mi to moc nezdá.  

 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:50
				od kopapaka
				Dugi: Jenže někde se ten tlak brát musí a použití stejného paliva vyřeší problém s "odpadem" stačí odvést do nádrže...
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:53
				od Dugi
				Přijde mi to jako jít s kanónem na vrabce. Američani pro to mají výraz "overkill"  

 Prostě mi přijde, že čerpadla z Merlinů mají na tohle až moc velký výkon.
Ale radši si počkám, co napíše Agamemnon, nebo Mirek Pospíšil, kteří by tomu měli určitě rozumět víc než já.  

 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 20:57
				od kopapaka
				Dugi: redukce tlaku je menší problém než hledat zdroj energie bůhvíkde...
Edit: já tomu taky dvakrát nerozumím  

 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 21:24
				od kopapaka
				
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 22:24
				od Dugi
				Luxusní fotky z dnešního startu.

 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 22:31
				od Agamemnon
				hehe, toto fakt nie je moja parketa 

 takže ku tomu veľa nepoviem...
len môžem posunúť info z nsf:
tie grid fins fungujú na otvorenom hydraulickom systéme
 
			 
			
					
				Re: CRS-5 (SpX-5)
				Napsal: 10.1.2015 22:45
				od petrsida
				trochu jsem googlil
otevřený hydraulický obvod je mnohem jednodušší (má jen jedno čerpadlo) a taky poskytuje mnohem rychlejší odezvu
není to o tom, že by kapalina protekla a ztratila se, ale vrací se zpět do netlakované nádrže, odkud je opět odebíraná pro nový cyklus
ztráty se dějí nětesnostmi systému a nelze jim zabránit
takže řešení je větší nádržka, podle vyjádření EM ji už další exemplář má (tomu říkám předvídavost - skoro, jako by to čekali)
takže příště se máme na co těšit