Stránka 16 z 16
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S37)
Napsal: 29.8.2025 13:56
od Alchymista
S ohľadom na to, ako je Starship aerodynamicky riadený, má vo výške 10km manévrovací priestor "minimálne kilometer" na každú stranu a najmenej trojnásobok v diaľke. Nebude síce kĺzať tak pekne, ako raketoplán, ale kĺzať (meniť rýchlosť a výšku na diaľku) dokáže slušne.
V záverečných minútach letu je to ostatne celkom dobre vidno....
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S37)
Napsal: 3.9.2025 9:59
od Pospíšil
Zveřejněny nové snímky z letu. Obzvlášť ten poslední je lahůdkový.
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S37)
Napsal: 3.9.2025 13:00
od Alchymista
Zaujímavé rozvrstvenie plazmy na "nábežnej ploche" - žiariaca a za ňou "nežiaria" vrstva
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S37)
Napsal: 3.9.2025 21:05
od Pospíšil
Jj, mezní vrstva ve stlačitelném proudění za hypersonických rychlostí je rozhodně lahůdková čast aerodynamiky a termodynamiky.
Tipnul bych si, že ta průhledná vrstva souvisí s oblastí stagnace za rázovou vlnou, kde už je v mezní vrstvě podzvukové proudění. To oranžovo-žluté nejblíž k TPS, by mělo být už přímo vyzařování rozžhaveného povrchu dlaždic.
Re: IFT-10 Desátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B16/S37)
Napsal: 3.9.2025 22:55
od Alchymista
fotka bola zrejme zhotovená niekde vo výške medzi 75km a 60km (podľa stavu krídla/plutvy a vzhľadu mrakov by sa to možno dalo dohľadať s presnosťou na sekundu).
Takže prúdiaci plyn mal veľmi nízky tlak - v 75km je tlak okolo 0,05 pascal, v 70km je to okolo 4 pascalov a v 60km okolo 105 pascalov - a teda aj primerane nízku hustotu... To mnoho javov - a hlavne také efemérne javy ako hrúbka medznej vrstvy - dosť ovplyvňuje.
Inak záber zachycuje dosť netypický stav obtekania - akoby pokojné, stabilné prúdenie.
Ale na videu bol zostup sprevádzaný neustálymi "zábleskami" a "plameňmi" z odtavujúcej sa tepelnej ochrany.
