Stránka 16 z 19

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 17.1.2017 20:27
od Dugi
Tak se mi to asi zdá.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 17.1.2017 20:37
od Dugi
Přímý videopřenos - kamera je sice daleko, takže záběry nejsou ideální, ale lepší než nic.


Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 17.1.2017 23:32
od Samo
Donedávna bežal na tom istom kanáli iba stream priamo z prístavu to museli borci dobre dohučať do správcu aby otočil kameru aj na Falcon :-D

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 17.1.2017 23:58
od Raul
MaG píše:Proměřením fotky z příspěvku 17 led 2017, 15:36 nevidím žádné naklonění.
Dugi píše:Tak se mi to asi zdá.
Náklon rozhodně není nijak významný, ale vidět je.
Pokud se v tom příspěvku pozorně podíváte na tu spodní fotku, tak horní okraj stupně přesahuje levé z lan - spodní nikoliv. Vidno je to i z té první fotky v příspěvku, i když té poslední daleko lépe.
Visící lano se závažím lze jak známo brát jako poměrně solidní vertikálu.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 0:25
od Vladiczek
V diskuzích na Redditu i fcb se náklon řeší, konkrétní vlákna již asi nedohledám, bylo toho dnes hodně. Údajně je to vidět i na videu při přistání, že nápor na jednu z "noh" byl větší, patrně z důvodu vyšších mořských vln, JRTI nebyla úplně vodorovně. Stupeň jakoby poposkočil. Od toho jsou v nohách deformovatelná hliníková jádra, která absorbují nadměrné zatížení při přistání a tím eliminují nadlimitní nápor na samotný I. stupeň. Z diskuzí nevyplývá jasný závěr, zda-li jsou nohy znovupoužitelné, po každém přistání se vždy odmontují, ale většina se shoduje, že minimálně ta deformovatelná jádra patrně vyměnitelná budou, nepoškozené nohy se asi po repasi použijí znovu. Náklon stupně dokonce někteří proměřovali na dostupných fotkách (přesně, v relaci na lana jeřábu), zazněla hodnota 1 stupně, ale jsou to vše jen neoficiální dohady...

Každopádně je téměř jisté, že k poškození samotného nosiče nedošlo a pokud to odnesla noha, je to standardní a očekávané.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 0:32
od Dugi
Díky za detailní informace a rozbor. :palec nahoru:
To, že zmáčklá deformační zóna nic neznamená, jsme si už ověřili, dokonce v mnohem větší míře, u Thaicom-8, který nakonec poletí na Falconu Heavy. :)

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 9:30
od petrsida
Jenom bych chtěl upozornit, že kladky, na nichž lana visí, mají různý průměr nahoře a dole, vertikála je tedy v polovině vzdálenosti mezi lany jedné kladky

Při pohledu zdálky pod úhlem to může hodně zkreslovat, pokud pozorovatelé z fotek naměřili náklon 1 stupeň, tak to může být i tím

Edit: a ještě jedna drobnost hraje roli, pokud se s jeřábem pracuje, tak kladka na laně kmitá, to na fotce neuvidíte, o vertikále pak nemůže být ani řeč, své udělá i rotace kolem svislé osy, na některých fotkách vidíte 4 lana, ale vzdálenosti dole a nahoře mezi dvojicemi neodpovídají

Z fotek bych radši závěry nedělal

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 12:57
od Raul
Myslím, že vzdálenost mezi oběma krajními lany je shodná nahoře i dole. Pro názornost.
V době pořízení fotografií byl jeřáb v klidu. Na obou fotkách o kterých mluvím je situace stejná.
Z náklonu necelý 1 stupeň bych si ale rozhodně nic nedělal, náklon stupně B1023 mise Thaicom-8 činil 5.3 stupňů.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 13:45
od petrsida
Právě že ne, všimni si, která vlákna jsou která, nahoře i dole se k sobě krajní vlákna přibližují

Je třeba srovnávat 1 a 3 a 2 a 4 vlákno

Ale jinak je to marginálie, a i kdyby byl nakloněný, tak to nic neznamená

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 18.1.2017 20:36
od DanHeřt
Nové obrázky z přistání:

https://www.flickr.com/photos/spacex