Pozice stabilizátorů byla odjištěna přepínačem na straně kopilota již při Mach 1.
Re: Virgin galactic
Napsal: 3.11.2014 9:48
od Pajos
Dugi píše:
EDIT: Potvrzeno - teorii o tom, že nehoda byla způsobena předčasným sklopením křídel do přistávací polohy přinesl i portál spaceflightnow.com
Byla to narážka na to že tam bývají u technologických článků relativně často překlepy nebo dokonce záměna slov, což u novin (novinky patří pod deník právo) považuju za amatéřinu, pardon za OT
Re: Virgin galactic
Napsal: 3.11.2014 9:53
od Dugi
V tom s tebou souhlasím. Ale na druhou stranu to není specializovaný portál. Spousta čtenářů si takové chyby vůbec nevšimne. Pokud by to ale udělal specializovaný web - třeba Technet, tak by to bylo horší.
Re: Virgin galactic
Napsal: 3.11.2014 13:09
od marekS
Záber na sklopené krídla z predchádzajúcich skúšok.
Re: Virgin galactic
Napsal: 3.11.2014 14:02
od rexino
Nechce sa mi veriť že tak zložitý stroj s raketovým motorom v zadu ma tak kľúčovú funkciu ako sklopenie krídiel voľne spustiteľnú tlačítkom... kedykoľvek počas letu. Ja som myslel že celý system je automatický a nedovoli napr. spustenie nejakej funkcie ak nie je splnená nejaká podmienka. Ale potom samozrejme nesedí tá verzia že motor sa vypol a potom hneď nabehol. Buď svedkovia klamu, alebo to vypnutie motora a sklopenie krídiel malo niečo spoločné (čo by bolo ešte horšie, pretože 2 chyby to už vážne treba riešiť väčšiu kopu problémov).
Re: Virgin galactic
Napsal: 3.11.2014 14:06
od Dugi
A co když to bylo takhle:
Pilot nedopatřením odjistil zámek sklápění, stroji zhasnul motor, takže si automatika mohla myslet, že už zážeh skončil a došlo ke sklopení ocasu křídel. Když motor podruhé naskočil, měla už loď sklopená křídla. Na poháněný let v atmosféře se sklopenými křídly ale není trup letounu stavěný a tak došlo k jeho roztrhání.