Tuším sa rozpadol sám, dopadali dosť veľké trosky, horný stupeň plný paliva dokonca prežil a vybuchol až na hladine oceánu.[/quote]
Ok , ale horní stupeň žádné palivo neměl - byla to hmotnostní maketa a protoasi taky dopadnul celý .[/quote]
Hmotnostní maketa tam byla, ale motoru MVac. Jinak se palivo tankovalo i do horního stupně.
Na této fotce jsou krásně zachyceny dvě rázové vlny před a za padajícím horním stupněm.
[/quote]
Tak to se omlouvám . děkuji za informace
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 19:53
od Pospíšil
Toto by měl být požár trosek druhého stupně po dopadu na hladinu.
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 20:22
od Meybe
Ani Mike Killian nezklamal.
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 21:26
od Pospíšil
Podle tohoto záznamu probíhalo zažehnutí SD a vypínání Merlinů víceméně současně. Odpovídá to tomu co říkal Elen na tiskovce - vše kolem abortu proběhne během 700 milisekund.
Já se tedy ještě jednou jednoznačně zeptám, jak to tedy bylo?
Vypnuly se motory a systém CD to poznal, čímž se aktivovala záchranná sekvence? Nebo CD čekal na dosažení konkrétní výšky a zahájil únik, načež se vypnuly Merliny na prvním stupni?
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 21:42
od Pospíšil
Dugi píše:Já se tedy ještě jednou jednoznačně zeptám, jak to tedy bylo?
Vypnuly se motory a systém CD to poznal, čímž se aktivovala záchranná sekvence? Nebo CD čekal na dosažení konkrétní výšky a zahájil únik, načež se vypnuly Merliny na prvním stupni?
Na výšce to až tak nezáleželo, jako spíš na rychlosti. Z toho, co jsem zatím na tiskovkách slyšel, tak klíčové bylo dosažení určité rychlosti, která byla předpokládána v 84. sekundě letu. Pak systémy samy vydaly příkaz k abortu a během 0,7 sekundy došlo jak k zapálení SD, odpojení CD od F9, tak i k vypnutí Merlinů. Věci probíhaly téměř paralelně, ne jedna za druhou. Jestli někdy SpX zveřejní přesnou sekvenci událostí po milisekundách, to nevíme.
Víme taky, že řídicí počítač CD sleduje nejen parametry chodu nosiče pod sebou, ale taky nezávisle měří své vlastní parametry letu - rychlost, zrychlení, přetížení, polohu a orientaci v prostoru a to vše vyhodnocuje a pokud se některý parametr v určité chvíli dostane mimo stanovené limity, vyhlásí abort ještě před tím, než se s nosičem stane něco kritického.
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 21:50
od Dugi
Jasně, takže moje předchozí teze, že Falcon vypne motory a CD pozná ztrátu tahu, čímž aktivuje záchrannou sekvenci byla mylná. Díky!
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 22:31
od Meybe
Oddělení zachycené kamerou Canberry. To je typ letadla ve službách NASA, které bylo tou dobou ve vzduchu se speciální kamerou v čumáčku.
A pravě ta udělala tento záběr https://twitter.com/SpaceX/status/1218976479150858241
Re: In-flight Abort test
Napsal: 19.1.2020 23:54
od Pospíšil
Scott Manley vytvořil pěknou sumarizaci dnešního testu.