Stránka 15 z 18

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 10:54
od Pospíšil
RiMr píše:Jaká může být vertikální rychlost... v okamžiku dosednutí?
Nula :)


Těsně před dosednutím bude nenulová, ale ne moc, řádově v desetinách až nízkých jednotkách m/s.

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 11:00
od RiMr
No na tom videu je vidět výrazné propružení a odskočení... Takže zanedbatelné to nebude. Vzpomínáme přece na nakloněný stupeň se zmáčknutou voštinovou výplní.
A "nízké jednotky m/s" u takového tělesa?

No ale evidentně to mají dobře spočítané. Jen by mě zajímalo kolik ty nohy potřebují péče před dalším statrtem.

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 11:57
od mikysvo
Tyhle nohy jsou na jedno pouziti - uz poleti jedine do kontejneru.
Opetovne pouziti pristavacich nohou je, jestli se nepletu, planovano az pro Block 5

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 12:51
od Pospíšil
RiMr píše:No na tom videu je vidět výrazné propružení a odskočení... Takže zanedbatelné to nebude. Vzpomínáme přece na nakloněný stupeň se zmáčknutou voštinovou výplní.
A "nízké jednotky m/s" u takového tělesa?
Přistání prvního stupně F9 je spočítáno, navrženo a prováděno tak, aby měl stupeň ve výšce h=0 rychlost v=0.
Jinak to není možné.
Pokud by měl vertikální rychlost nulovou ve větší výšce, začal by znovu stoupat a stoupal by až do vyčerpání paliva, následováno nekontrolovaným volným pádem a crashem.
Pokud by měl v nulové výšce rychlost klesání větší než nula, šlo by o tvrdé přistání, na které není konstrukce dimenzovaná.
Propružení a drobné poskakování je dáno tím, že 1) stupeň nepřistává vždy s nulovou horizontální rychlostí a na všechny 4 body najednou a také 2) nohy mají v posledním segmentu teleskopických vzpěr deformovatelnou voštinovou strukturu plus pružný element - tlakové helium.
Propružení nohou je dáno jejich postupným zatížením hmotností stupně, ne přetížením z rychlosti klesání, ta je skutečně v nulové výšce téměř nulová.

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 13:21
od RiMr
Ale tomu principu já rozumím, jen si říkám, jestli je ideální stav 0-0 vždy dosažitelný a dosažený. Určitě je menší zlo, když nulové vert. rychlosti, toho rovnovážného stavu před stoupáním, je dosaženo střelím třeba 30 cm "pod palubou" než nad palubou...
Každopádně je evidentní, že nohy plní svou funkci výborně a klobouk dolů před celým ansáblem. Teď jen aby měli co nejdelší šňůru bez nějaké boule na nádrži, defektní konzole atd. Držmepalcedržmepalce... :)

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 15:55
od Pospíšil
Myslím si, že některé fotky z poslední doby maji v sobě trochu uměleckého ducha a romantiky ... :)










... jé, pardon, ta poslední je z jiného století ... :-D

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 18:02
od RiMr
Je? :)
Obrázek

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 18:32
od Pospíšil
RiMr píše:Je? :)
Dobře ty!... fotošopíš :-D

Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 22:05
od Dugi
A nohy jsou pryč.


Re: SES-10

Napsal: 5.4.2017 22:51
od petrsida
RiMr píše:Je? :)
Moc pěkný, můj oblíbený obrázek