Stránka 15 z 76
Re: DragonFly
Napsal: 28.1.2016 19:50
od Amper
kopapaka píše:Amper: podle potřeby těžko, padák se otevírá moc dlouho...
Podle toho co jsem cetl je planovany postup pristani takovy ze pri klesani se provede kontrola motoru a nasledne se rozhodne co dal. Predpokladam ze muze nastat (mozna cilene, podle pozadavku) nasledujici situace :
- plno padakove pristani - vytahuji se vsechny padaky
- polopadakove pristani - vytahnou se dva padaky (kazdy na jedne strane pro zachovani symetrickeho pristani)
- plne motoricke - nevytahuje se nic
Takze z tohodle pohledu se me jevi 4 padaky rozumnejsi reseni. I kdyz asi to spis bude kvuli zvysene zatezi v ramci nouzoveho pristani.
Re: Dragon V2
Napsal: 29.1.2016 2:33
od kopapaka
Tak ona ta "kontrola" motorů bude vlastně poslední řídící zážeh, který navede Dragona nad přistávací plochu - předtím bude mířit na vodu pro případ nouzového přistání...
To přistání na padáku s dobržďováním motory asi nebude použito v běžném provozu - je plánováno při testech - při odhozu z vrtulníku, tak po motorickém startu.
Tak nějak si myslím, že když dojde při kontrolním zážehu před přistáním k problémům s motory, tak už nikdo neriskne další zážeh, prostě půjdou na padák(jedině, že by byl problém i s otevřením padáků...).
Re: Dragon V2
Napsal: 29.1.2016 10:55
od Amper
Tudle trajektorii jsi nekde nasel nebo je to odhad ? Vim ze takto seda stupen ale u kabiny s posadkou je vcelku jedno zda pri problemu dopadne do more nebo na pevninu (krome nejake te lehke rany pri dosedu pokud to nezbrzdi motory)
Re: Dragon V2
Napsal: 29.1.2016 13:41
od Navi
Amper: právě že to přeci není jedno. Nouzové přistání = přistání na padácích. A pokud na padáku šplouchnu do vody, nebo sebou plácnu o zem je celkem rozdíl
Ona ta "lehká" rána totiž asi bude celkem zásadní. Sojuz taky před dosednutím pád dobržďuje.
Re: Dragon V2
Napsal: 29.1.2016 14:13
od Amper
jasne ale Dragon ma nozicky ktere neco muzou pojmout, sedacky muzou byt crash proof jako jsou na vojenskych vrtulnicich atd....
Ptal jsem se proto ze pristani vyzadujici zalozni vodu by dost omezilo mista pro pristani. Na cistych padacich se neseda moc presne takze by museli jit nad vodu s velkou rezervou aby je to nefouklo zpet nad pevninu a pri motorovem pristani by pak museli dost znacne preletet.
Re: Dragon V2
Napsal: 24.5.2016 17:42
od Tris
Nadcházející důležité body pro certifikaci Dragona V2 jsou Delta Critical Design Review 2 a Launch Site Operational Readiness for Crew, viz
https://twitter.com/StephenClark1/statu ... 2242304000.
A Dragon bude schopný uniknout s posádkou od nosné rakety v jakémkoli bodu vzletu (narozdíl od Aresu I, kupříkladu:
http://www.thespacereview.com/article/1446/1) - stejně tak Starliner.
Re: Dragon V2
Napsal: 24.5.2016 19:11
od Pospíšil
Tris píše:Nadcházející důležité body pro certifikaci Dragona V2 jsou Delta Critical Design Review 2 a Launch Site Operational Readiness for Crew

Re: Dragon V2
Napsal: 24.5.2016 19:38
od Pospíšil
Přepis textu z obrazovky:
Program Milestones & Status
Recent completions
- Certification Baseline Review
- Pad Abort Test
- Avionics Test Bed Activation
- Initial Propulsion Module Testing
- Docking system qualification
- Critical Design Review
- Launch Site Operational Readiness (LSORR)
- Propulsive Descent Testing
- Post Certification Mission 1 Information Review
- Delta Critical Design Review
Major Upcoming Milestones
- Delta Critical Design Review 2 (dCDR2)
- LSORR for Crew
- Environmental Control and Life Support System (ECLSS) Integrated Test
- Validation Propulsion Module Testing
- Space Suit Qualification
- Flight Test without Crew Certification Review (FTCR)
- Demo 1 autonomous flight to ISS
- Parachute Qualification Complete
- In-Flight Abort Test
- Design Certification Review (DCR)
- Flight Test Readiness Review (FTRR)
- Demo 2 crewed flight to ISS
- Operations Readiness Review (ORR)
- Certification Review (R)
- Post Certification Missions
Re: Dragon V2
Napsal: 24.5.2016 21:43
od sierra
Existuje nejakej časový plán k jednotlivým krokům?
Re: Dragon V2
Napsal: 24.5.2016 21:47
od Pospíšil
sierra píše:Existuje nejakej časový plán k jednotlivým krokům?
Str. 5 a 6 tady:
http://www.nasa.gov/sites/default/files ... lister.pdf