Stránka 14 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 2.2.2016 21:21
od fretka323
Ono... plánují to ale myslím že ne hned ze začátku. jedná se o tzv. Crossfeed - po odpojení urychlovacích stupňů bude vlastně centrální stupeň pořád plný paliva, takže doletí dále.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 2.2.2016 21:22
od Wopat
adambuchta píše:Jestli se budu mýlit, klidně mě opravte, ale mýslím, že se palivo nějak přečerpává :krčící rameny: do centrálního stupně aby mohl i prostření jet na plný tah, a tak se zvýší celkový tah při startu, narozdíl třeba od delty IV heavy, kde je tah centrálního snižován, aby vydrželo palivo.
Ano, to psal nauprsk. Jmenuje se to crossfeed. Ten se ale nebude zpočátku používat. Jde o poměrně složitý proces. Výhoda není jen v tom, že může jet centrální stupeň na plný tah, ale také v tom, že po odhození postranních bloků bude mít celý první stupeň plné nádrže.

EDIT: fretka byl rychlejší

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 10:47
od Beleg
Jestli bude mít centrální stupeň po odhození postranních bloků plné nádrže záleží na tam jak bude palivo přečerpáváno. Už celkem dávno (ještě v době falconu 9 v1.0, motory v konfiguraci 3x3) jsem četl, že se uvažovalo se zásobováním tři motorů centrálního stupně sousedících s postranním blokem z nádrží postranního bloku (to samozřejmě na obou stranách). V tomto případě by po vyhoření paliva v postranních blocích zbylo v centrálním bloku cca 75% paliva.

Technologie to je velmi zajímavá, ale komplikovaná. Neví někdo jestli už ji někdo zkoumal?

Taky mě napadlo, že by s crossfeedem postranní stupně vyhořely o dost dřív, což by bylo výhodné pro jejich návrat a přistání.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 12:10
od Agamemnon
shuttle do istej miery...
crossfeed tak skoro nebude, inak

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 12:10
od DanHeřt
Bohužel z crossfeedem to zatím spíš vypadá tak, že nebude vůbec. Je to velmi složitá technologie a v současné době neexistuje žádný náklad, pro který by byl crossfeed potřeba, Falcon Heavy bude stačit sám o sobě.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 12:36
od Jardax
Kazdopadne muze FH po startu postupne tlumit tah motoru hlavniho core, protoze s ubytkem paliva bude stoupat akcelerace, takze urcitym zpusobem to protahnout lze...

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 17:53
od adambuchta
Jardax píše:Kazdopadne muze FH po startu postupne tlumit tah motoru hlavniho core, protoze s ubytkem paliva bude stoupat akcelerace, takze urcitym zpusobem to protahnout lze...
No, jinak by ty postranní bloky neměly smysl ;)

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 19:53
od rexino
Agamemnon píše:shuttle do istej miery...
crossfeed tak skoro nebude, inak
Je to technicky náročné, finančne náročné alebo jednoducho o to nie je záujem?
A nie sú nejaké nove prepočty akú nostnosť bude mať FH s novými stupňami full thrust?

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 20:08
od DanHeřt
Určitě je to technicky i finančně náročné, protože se jedná o úplně novou technologii. A zájem o maximální nosnost je také minimální, FH dokáže uspokojit všechny zakázky i bez crossfeedu.

K té nosnosti, na subredditu r/spacex udělal uživatel /u/JonSeverinsson nějáké výpočty ohledně nosnosti FH a znovupoužitelnosti: https://www.reddit.com/r/spacex/comment ... l_payload/

Re: Falcon Heavy

Napsal: 3.2.2016 20:42
od Agamemnon
viac ako 53 na leo to nebude... to by bolo možno dosiahnuteľné s týmito všetkými upgradmi a crossfeedom ku tomu... a aj o tom boli/sú pochybnosti...

@crossfeed...
úplne nová technológia to nie je... je to náročné, to áno... ale zase sa netvárme, že nikto nikdy neprečerpával palivo v potrebných objemoch... zvyčajne sa to síce nerobí za letu... samozrejme... je potrebné to postaviť, pretestovať, etc...
ale ono - napr. shuttle robil prečerpávanie, pretože palivo bolo v inom stupni ako motory