Stránka 14 z 14
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 15.3.2024 14:58
od Pospíšil
Zopakuji oč mi jde.
Pokud by současná vývojová verze SH/SS byla přizpůsobena pro zcela jednorázový let, tj. byly by vynechány všechny konstrukční prvky a palivo, nutné pro demonstraci znovupoužitelnosti během IFT-3, jaká by byla faktická nosnost užitečného nákladu na LEO?
Já odhaduji, že by to bylo někde mezi 100 až 150 t.
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 15.3.2024 15:04
od Pospíšil
Dnešní Elonovo vyjádření k tématu nosnosti SHS.
200 tun expendable.
Šach mat!
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 15.3.2024 15:28
od todtv
Takže komplet sestava Starship verze 3 bude mít 150 m na výšku.
To už je lepší z ní radši dělat drobet spíš holku krev a mlíko ne? Pro poměr objemu na plochu pláště, který je u hubeňourů menší a tím rel. těžší plášť objímá méně paliva. Samozřejmě hraje do určité míry roli i pevnost konstrukce. Samozřejmě ideálním je v tomto koule, ale pro lety v odporovém prostředí není koule ideál + má nižší pevnost.
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 16.3.2024 16:32
od Pospíšil
Přidejme pár nových snímků od SpX.
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 16.3.2024 21:52
od Pospíšil
Rád bych poopravil jednu chybnou informaci, která se objevila jak v komentovaném přenosu Živě a česky, tak taky v dnešním Dušanově videosouhrnu Svět kosmonautiky. V obou videích a následně i jinde se mylně uvádí, že testovací zážeh 1 Raptoru během setrvačné fáze letu S28 měl být simulací “deorbitačního”, neboli retrográdního zážehu, česky proti směru letu. Není to pravda.
K tomuto zážehu nakonec nedošlo, jelikož řídicí počítač Starship neshledal všechny potřebné parametry v povolených mezích a test nespustil. V tomto případě šlo zejména o nadměrnou rotaci lodě, pravděpodobně způsobenou při testu interního přečerpávání pohonných hmot.
Kdyby ale k zážehu došlo, měl být jen velmi krátký a prográdní, tj. ve směru letu.
Proto také vyhrazená námořní oblast v Indickém oceánu byla tak extrémně dlouhá, aby zajistila bezpečnost plavidlům za všech podmínek, při libovolném výsledku provedeného testovacího letu.
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 16.3.2024 23:05
od CarlJARx
Re-entry: skutečný a 3D pohled 117 - 88 km. Zánik až kolem 65km.
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 18.3.2024 10:12
od Pospíšil
Přesný počet odpadlých dlaždic TPS na Starship během vzletu a motorické fáze letu nevíme, nicméně z některých snímků se dá lecos odhadnout. Například na tomto bylo identifikováno jen 8 ks chybějících dlaždic, navíc nejsou na kritických místech (náběžných a odtokových hranách). Ještě to není dokonalé, ale pokrok oproti IFT-2 tu určitě nastal.
Po znovuotevření silnice 4 byly na pláži nalezeny dvě kompletní dlaždice a některé úlomky.

Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 5.4.2024 8:19
od Tjov
Sestřih IFT-3 od SpaceX
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Napsal: 26.4.2024 18:56
od Malky
Test přečerpávání paliva, ke kterému došlo během letu 3 byl "ve všech ohledech" úspěšný.