Stránka 13 z 47

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 17:26
od MRR
Wopat píše:Oproti klasice budou nejspíš jednodušší ...
Ano, sú to najjednoduchšie motory s niektorými vlastnosťami motorov na KPH s vysokým výkonom a hlavne preto si tieto motory vyberajú menšie firmy. ( napr. Copenhagen S, aj keď oni sa už snažia prejsť na KPH )
V malých raketách sú proste najefektívnejšie, napr drvivá väčšina sondážnych rakiet s malým dostupom ( do 140 km ) používa HRM.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 17:28
od petrsida
A potřebují opravdu restart?

vždyť je to o tom zapálit a letět nahoru co to jde

o možnostech měnit tah bych polemizoval, to u TPH jde a SRB ho používaly, změnou tvaru kanalů se tah dá elegantně regulovat

nemůžu si pomoct, ale TPH jsou používané od druhé světové války a do dneška jsou už hodně propracované

a utnout se dají taky poměrně elegantně, odhozením

i ta manipuace s nimi by byla jednodušší

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 17:43
od Wopat
petrsida: Já jsem taky kdysi přemýšlel nad tím, proč nešli raději do TPH. Všechno by bylo možná jednodušší a kdo ví, třeba už by se dávno lítalo.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 17:50
od rexino
Podľa mňa kvôli bezpečnosti, že ak by bola SS2 v zlom náklone, motor nešiel ako mal, alebo hocičo iné, aby sa mohol motor hneď vypnúť. Určite si to spočítali a zrejme TPH by bolo ešte väčšie riziko ako hybrid. A okrem toho že hybrid sa dá vypnúť, poskytuje väčší ISP ako písal MRR. Taktiež TPH vzhľadom na väčši výkon by vytváral viac G-čok. Pre astronauta nie je problém viac G ale pre turistu by to nemusel byť pekný zážitok.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 18:14
od Pajos
petrsida a wopate vždyt píše Dugi v článku že se chcou zbavit vibrací, věřím že pro ty turisty by ty vibrace kdyby byly silné nebyly nic moc zážitek.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 18:21
od Dugi
Pajosi, to je jen důvod, proč opustili starý druh paliva. Ale pořád zůstali věrní hybridnímu typu - tuhé palivo, kapalné okysličovadlo. To používali jak předtím, tak i teď, jen změnili druh tuhého paliva.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 18:22
od Wopat
rexino píše:Pre astronauta nie je problém viac G ale pre turistu by to nemusel byť pekný zážitok.
Mi by to jako turistovi vyhovovalo :lol:

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 18:36
od fretka323
Přesně. Kdybych letěl já, chtěl bych pořádný zážitek.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 19:01
od rexino
Chlapi aj ja by som chcel pocítiť silné G-čka :lol: ale pri TPH by sa to mohlo vyšplhať možno aj na viac ako 6G a to pocíťovať cca 20 sekúnd nie je sranda. Nájdite si na Youtube videa ako trénuju piloti stíhačiek dýchanie aby sa im dostala nejaká krv do hlavy aby neodpadli. Väčšina má super fyzickú vybavenosť a odpadávaju tam občas. Toto sa stať po cca 10 sekúnd letu ,a tam ten let neprerušia, tak to je problém lebo ostať ďalších 10 sekúnd v takom preťažení s "nefunkčnými" svalmi môže byť nebezpečné. Piloti stíhačiek musia mať za sebou hodiny týchto tréningov aby mohli ísť do vzduchu. Astronauti tiež pravidelne trénuju toto, aby v prípade balistického návratu sojuzu vydržali pri vedomí zostup. Turisti pokiaľ viem sa majú pripravovať na let SS2 4 dni a nemyslím si že získaju takú prax.

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.11.2014 19:11
od Agamemnon
pár vecí - od bransona:
- peniaze z rezervácií nepoužili, vedia všetkých refundovať, kto bude chcieť
- budú pokračovať ďalej, samozrejme z tragédie sa poučia
- konkrétne vyjadrenia nebudú, kým prebieha vyšetrovanie