Stránka 13 z 24

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 7:59
od Pospíšil
Není čas ztrácet čas … SpX mechanici už mají vyměněny pohony 3 roštových kormidel a dokončen test jejich funkčnosti po výměně. :palec nahoru:

​7:18:24 First actuator remove ,
7:39:37 1st actuator install ,
8:00:46 2nd actuator remove ,
8:15:05 2nd actuator install lift,
8:40:22 3rd actuator removal
9:06:41 3rd actuator lift install


Obrázek

Obrázek

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 9:33
od Adan
Přesně to jsem si myslel, že to bude do druhého dne hotové

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 9:37
od Pospíšil
A už probíhá opětovné složení seatavy dohromady.
… by mě zajímalo, jak dlouho by podobná operace trvala u jiných heavy nosičů … třeba u SLS. :-D

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 11:57
od Pospíšil
Hot-staging prstenec je zpět na svém místě. Celá operace trvala ~11 hodin, po většinu času přes noc. :klaní se:
Další kroky před restartem odpočtu zřejmě budou následující:

- opětovná aktivace FTS
- sklopení a odjezd všech výškových plošin z rampy
- odjezd jeřábu z orbitální na suborbitální rampu a jeho sklopení na zem
- odjezd veškerého personálu z rampy a okolí
- vysazení a spojení SS na SH
- recyklace odpočtu na čas před testem kormidel

Obrázek

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 16:17
od Squierik
Pospíšil píše: 17.11.2023 9:37 A už probíhá opětovné složení seatavy dohromady.
… by mě zajímalo, jak dlouho by podobná operace trvala u jiných heavy nosičů … třeba u SLS. :-D
Povedal by som, že niekedy koncom mesiaca by prišli s plánom ako to budú riešiť

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 16:24
od Samo
Však určite, mesiace, len toto nemožeme len tak porovnávať. Starship stále možno zajtra vybuchne a SpaceX sa nezodpovedá daňovému polatníkovi NASA áno, tam sa ide na istotu keď je to len možné.

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 16:37
od Pospíšil
Sestavení dokončeno. Snad je to naposledy před startem.

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 18:21
od petrsida
Squierik píše: 17.11.2023 16:17
Pospíšil píše: 17.11.2023 9:37 A už probíhá opětovné složení seatavy dohromady.
… by mě zajímalo, jak dlouho by podobná operace trvala u jiných heavy nosičů … třeba u SLS. :-D
Povedal by som, že niekedy koncom mesiaca by prišli s plánom ako to budú riešiť
a pri nem by prisli na to, že se k systému jednoduše neda dostat... :-D

delam si legraci samozrejme, jenze ono vedeni paliva k motorum SLS je takove harakiri, ze by to bylo jednodussi udelat cele znovu, takze si o jinych vecech nedelam iluze

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 17.11.2023 23:14
od ZJ11
SuperHeavy B9 a Starship S25 připraveny na zítřejší start!

Re: Druhý integrovaný let Super Heavy / Starship (B9/S25)

Napsal: 18.11.2023 7:04
od JHošek
petrsida píše: 17.11.2023 18:21
Pospíšil píše: 17.11.2023 9:37 … by mě zajímalo, jak dlouho by podobná operace trvala u jiných heavy nosičů … třeba u SLS. :-D
vedeni paliva k motorum SLS je takove harakiri, ze by to bylo jednodussi udelat cele znovu, takze si o jinych vecech nedelam iluze
Vím, jak to myslíte, ale nedá mi to, abych v této souvislosti nepřipomněl problém s únikem kapalného vodíku při plnění centrálního stupně SLS v den startu mise Artemis I 16.11.2022. Odpočet byl přerušen a na základnu mobilní vypouštěcí plošiny vstoupil tříčlenný tým ve složení Chad Garrett (bezpečnostní inženýr), Billy Cairns a Trent Annis (kryogenní technici). Annis utáhl několik šroubů u netěsného ventilu přívodu kapalného vodíku do centrálního stupně, zatímco Cairns komunikoval se startovním týmem. Po jejich návratu byl odpočet obnoven, SLS bezpečně odstartovala, Orion splnil misi na oběžné dráze Měsíce a po 25 dnech se vrátil na Zemi.

Problémy Boosteru a Starship se prostě musí řešit rychle. Agregace paliva pro HLS v orbitálním palivovém depu bude podle současných znalostí (dosud nepodložených orbitálním demonstračním testem transferu kryogenních pohonných hmot) vyžadovat něco mezi 15 a 19 starty z obou kosmodromů v rychlé šestidenní rotaci kvůli problémům s varem a ztrátou kryogenních pohonných hmot.

Chlapi, pro Artemis III potřebujeme oba systémy, tak se nedohadujme.