Stránka 13 z 80
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 9.6.2017 10:35
od Wopat
Pospíšil píše:Dugi píše: Start by mohl přijít o měsíc později.
Takže září? To bych byl velmi mile překvapen, ale jak známe Elonovy časové odhady, je třeba použít pár opravných koeficientů, které nás posunou spíš do Q4. No, uvidíme.
Jak víme z předchozích debat, brzdou v tomto případě není ani tak nový nosič, jako oprava rampy LC-40 a modifikace LC-39A.
Máme téměř půlku června. Pokud Elon píše 2-3 měsíce, počítal bych raději celé tři měsíce a to v nejlepším. Plus "start o měsíc později" nám dává nejdřív půlku října. A jelikož je to všechno poprvé a bude se zkoušet, ověřovat, ověřovat a zkoušet, optimisticky bych to v nejhorším viděl na listopad.
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 9.6.2017 11:38
od Amper
jsou nejake informace jak to vypada s tim druhym stupnem ? Pokud ho chtej zkouset zachranit tak by uz musela byt odvedena prace na hw.
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 9.6.2017 13:22
od Pospíšil
Amper píše:jsou nejake informace jak to vypada s tim druhym stupnem ?
Nejsou
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 9.6.2017 16:09
od Jayhawk
K výročí přistání prvního stupně první let FH, to zní dobře co myslíte.
Jsem zvědavý co to bude za náklad o kterém se jen tak mezi řečí Elon zmiňuje s potutelným usměvem ještě k tomu.

Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 29.6.2017 20:31
od Dugi
Na dálnici I/10 u města Kiln (stát Mississippi) byl spatřen boční stupeň FH. Vzhledem k umístění lokality je jasné, že jde o transport z McGregoru na Floridu!

Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 30.6.2017 13:11
od Pospíšil
Z vlákna BulgariaSat-1:
RiMr píše:Já snad začnu věřit i v letošní start FH...

Demo let FH letos bude, ale vše u tohoto letu bude postaveno na konstrukci Falcon 9 Block 3, která už je v podstatě "mrtvá". Řada lidí ve SpX by viděla větší smysl v tom, kdyby první start FH proběhl až s komponenty Block5, které budou mnohem lepší, ale to by znamenalo další odklad, který by se těžko obhajoval.
Takže demo letos bude, ale údaje z něj nebudou zase až tolik relevantní pro sériové lety, které bude zajišťovat o 2 generace novější model nosiče.
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 30.6.2017 22:09
od petrsida
zase ale ukázat si, že to celé funguje není úplně k zahození, co kdyby se přišlo na nějaký fatální problém s dimenzováním pevnosti čehokoli ...
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 30.6.2017 22:52
od laik
Krom toho rozdíl mezi verzema Falconu může být tak propastnej. Veskrze jde pořád o totéž.
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 1.7.2017 1:52
od rorejs
Napadlo mě, že SpX může mít, kromě časového hlediska, ještě jeden důvod pro postavení Demo flight FH na stupních Block 3:
Takový start je určitě hodně rizikový, například systémy pro upevnění a následné odpojení boosterů nejsou vyzkoušené, atd.
Takže v případě RUD nevznikne tak velká ztráta, protože stupně Block 3, navíc z části použité, by beztak čekalo v nejlepším případě jen pár startů.
Naopak při použití nových stupňů Block 5 by případná havárie znamenala obrovskou ztrátu, jestliže tyto stupně mají potenciál pro mnohonásobné použití.
Raději napoprvé riskovat se stupni, které už stejně žádná velká kariéra nečeká, než s těmi, co "mohou vykonat spoustu práce".
Každopádně mi připadá úžasné, že 1. stupně F9 lze použít pro FH, mám dojem že se to v minulosti považovalo za nemožné. Ta kompatibilita je prostě ohromující...
Re: Falcon Heavy - Demo mise
Napsal: 1.7.2017 2:16
od Pospíšil
rorejs píše:Takový start je určitě hodně rizikový, například systémy pro upevnění a následné odpojení boosterů nejsou vyzkoušené, atd. Takže v případě RUD nevznikne tak velká ztráta, protože stupně Block 3, navíc z části použité, by beztak čekalo v nejlepším případě jen pár startů. Naopak při použití nových stupňů Block 5 by případná havárie znamenala obrovskou ztrátu, jestliže tyto stupně mají potenciál pro mnohonásobné použití.
To je velmi správná úvaha.
Přesně to odpojování bočních stupňů za letu, přičemž všechny tři boostry to mají přežít bez úhony a být znovupoužitelné, to je jeden z oříšků, které musí rozlousknout. Účinější roštová kormidla nové generace by tomu měla přispět, ale ze simulací a tunelových testů například ví, že kuželové kryty na bočních boosterech paradoxně jejich účinnost snižují a cold gass thrusters mohou mít problém stupně bezpečně vzdálit od pracujícího centrálního stupně. To se prostě musí ověřit za letu a rozhodně to není bez rizika.