Stránka 12 z 19
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 13.8.2021 21:45
od Peter
Mno ono je to o nastavenych bezpecnostnich limitech.
Za me je to o tom, ze rovni jsou si rovnejsi...
Edit: Budu za blbce, ale kolik lidi by se svezlo po SpX pri takovych problemech??? Priliz velka firma pro krach??? A nerikam to tu poprve!!!
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 13.8.2021 22:55
od Squierik
A za mňa je toto už len spam

Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 13.8.2021 23:37
od Andy
Tjov píše: 13.8.2021 21:13Maji 3 letove kusy, z toho jeden bude zaloha . Takze odpiskali komercni provoz, alespon na dobu kontraktu s NASA.
Maji dva letove kusy, Calypso a S.2. Calypso letel OFT-1, S.2 je ted na rampe. No vlastne uz neni. A Calypso ma se Sunnitou letet i prvni operacni let. S.2 patrne poleti demo, ale to jeste neni urcene. S.2 by mel taky pozdeji dostat jmeno.
Meli vyrobit i treti letovy, ale upustili od toho.
Dalsi jeden kus je uz odepsany po Abort testu, ale s tim se pocitalo.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 14.8.2021 4:59
od Pospíšil
Start je oficiálně odložen na neurčito.
Jako nejvíce pravděpodobnou příčinu 13 nefunkčních ventilů v okruhu okysličovadla servisního modulu Boe zatím označil korozi. Ta měla být způsobena vzdušnou vlhkostí floridské atmosféry v kombinaci s drobnými průsaky okysličovadla NTO skrze teflonová těsnění ventilů a následnou chemickou reakcí, měnící NTO na kyselinu dusičnou. Ta pak zřejmě způsobila povrchovou korozi pohyblivých částí ventilů a jejich zaseknutí v zavřené poloze. Při testech všech ventilů ve 2019 ještě fungovaly bez závad.
Technikům se podařilo zprovoznit 9 z 13 problémových ventilů, ale pro zbývající 4 už neměli dostatek času, jelikož tato loď musela odstartovat nejpozději 20.8.
https://spaceflightnow.com/2021/08/13/b ... efinitely/
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 14.8.2021 9:12
od Tjov
Andy píše: 13.8.2021 23:37
Tjov píše: 13.8.2021 21:13Maji 3 letove kusy, z toho jeden bude zaloha . Takze odpiskali komercni provoz, alespon na dobu kontraktu s NASA.
Maji dva letove kusy, Calypso a S.2. Calypso letel OFT-1, S.2 je ted na rampe. No vlastne uz neni. A Calypso ma se Sunnitou letet i prvni operacni let. S.2 patrne poleti demo, ale to jeste neni urcene. S.2 by mel taky pozdeji dostat jmeno.
Meli vyrobit i treti letovy, ale upustili od toho.
Dalsi jeden kus je uz odepsany po Abort testu, ale s tim se pocitalo.
Aha diky za upresneni, tak to je jeste horsi situace.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 15.8.2021 10:10
od MaG
Pospíšil píše: 14.8.2021 4:59
Při testech všech ventilů ve 2019 ještě fungovaly bez závad.
Můžete mi jako technicky neznalému vysvětlit, proč se ventily u lodi připravené k letu 2021 nezkontrolují ventily např. na začátku roku 2021? Když jdou testovat na rampě, tak by mělo být možné je testovat před plněním palivem. Tato loď ve mě moc důvery nevzbuzuje. Nezbývá než věřit, že ji dají do kupy dostatečně rychle, než přijdou případné problémy Crew Dragnu, aby byla alternativa. Úspěšnost SpaceX je až zarážejícím způsobem vysoká a nemusí to trvat věčně.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 15.8.2021 12:51
od milantos
Pokud je problém způsoben korozí vlivem okysličovadla ve směsi s vlhkostí, tak před tím při zkouškách mohlo být ve všech testech vše O.K.
CD také vybouchl při zkouškách a určitě bylo před tím vše testováno.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 15.8.2021 13:37
od petrsida
MaG píše: 15.8.2021 10:10
Pospíšil píše: 14.8.2021 4:59
Při testech všech ventilů ve 2019 ještě fungovaly bez závad.
Můžete mi jako technicky neznalému vysvětlit, proč se ventily u lodi připravené k letu 2021 nezkontrolují ventily např. na začátku roku 2021? Když jdou testovat na rampě, tak by mělo být možné je testovat před plněním palivem. Tato loď ve mě moc důvery nevzbuzuje. Nezbývá než věřit, že ji dají do kupy dostatečně rychle, než přijdou případné problémy Crew Dragnu, aby byla alternativa. Úspěšnost SpaceX je až zarážejícím způsobem vysoká a nemusí to trvat věčně.
problém je v tom, že zkorodovaly po natankování vlivem průsaku okysličovadla a reakcí s vylhkostí při delším čekání na start
nevím, jak se k tomu postaví, ale za mě je to problém, pokud loď po natankování nesmí dlouho stát, tak se na ní nedá spoléhat
a problém to může být i pro znovupoužití ...
tak uvidíme, jak s tím, ale je to poteciálně stejná závada jak ty ventily na Dragonu, může způsobit ztrátu mise
EDT: vlastně žádné znovupoužití, pardon
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 16.8.2021 8:26
od Peter
Da se po odhaleni pricin u Starlineru vubec pocitat se znovupouzitim?
Nebo budou pred kazdym letem vymenovat vsech 160 kohoutu kuli bezpecnosti?
Zbytky hydrazinu v systemu vzdy budou a tezko po pristani zajisti suchou mistnost.
A zavada se muze opakovat.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Napsal: 16.8.2021 8:42
od Saturn1234
Ty ventily jsou v servisním, a nebo návratovém modulu? Pokud vím, tak servisní se má zahodit.