Blue Origin dokončila a zveřejnila svá zjištění z jejich vyšetřování havárie mise NS-23.
Při misi NS-23 se stala nehoda, která vyústila v explozi rakety. Únikový systém kabiny fungoval tak, jak bylo zamýšleno, odnesl kabinu a její náklad od rakety, která explodovala.
Po incidentu vytvořila společnost Blue Origin tým pro vyšetřování nehody (MIT) v souladu s plánem vyšetřování nehody New Shepard. MIT vedli členové organizace Blue Origin's Safety & Mission Assurance a zahrnovali zástupce National Transportation Safety Board a NASA Flight Opportunities Program and Commercial Crew Office. Vyšetřování, které bylo vedeno pod dohledem FAA a MIT okamžitě po nehodě zahájilo hledání a obnovu trosek na místě startu. Veškerý kritický letový hardware byl obnoven během několika dní.
MIT určilo, že přímou příčinou neštěstí bylo strukturální únavové selhání trysky motoru BE-3PM během letu s motorem. To bylo způsobeno provozními teplotami, které překračovaly očekávané a analyzované hodnoty materiálu trysky. Konstrukční změny provedené v systému chlazení mezní vrstvy motoru vedly ke zvýšení zahřívání trysek a vysvětlovaly přítomné horké pruhy. Blue Origin zavádí nápravná opatření, včetně konstrukčních změn spalovací komory a provozních parametrů, které snížily objem trysek motoru a teploty horkého pruhu. Další konstrukční změny trysky zlepšily konstrukční vlastnosti při tepelném a dynamickém zatížení.
Rada pro kontrolu nehod (MRB), která zahrnovala externí poradce, kteří nejsou advokáty, přezkoumala kauzální rozhodnutí učiněná MIT a bude nadále dohlížet na implementaci nápravných opatření. Stojí za zmínku, že v důsledku vyšetřování nebyly doporučeny žádné změny v konstrukci bezpečnostních systémů posádky.
Celkově společnost Blue Origin podnikla rychlé kroky k vyšetření incidentu a zavedení nápravných opatření. Na základě poznatků získaných z vyšetřování provedla společnost konstrukční změny, aby zajistila bezpečný provoz své kosmické lodi v budoucnu.
Zdroj:
https://tlpnetwork.com/news/2023/03/blu ... s-findings