Stránka 12 z 19

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 19:47
od Dugi
Ano, šlo o nejtěžší náklad, jaký kdy Falcon vynášel. Bylo to 9600 kg - každý satelit váží 860 kg, bylo jich deset + tunový vypouštěč.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 19:54
od Pospíšil
MaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
Jeden satelit má hmotnost 860 kg, viz https://www.orbitalatk.com/space-system ... umNEXT.pdf
10 x 860 = 8600 kg + ~1000 kg (dispenser) = 9600 kg, což je na LEO zatím nejvíc.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 19:59
od Meybe
MaG píše:Byla tu zmínka o hmotnosti nákladu. Mohu poprosit potvrdzení či vyvrácení informace, že šlo o nejtěžší náklad naložený na Falcon 9? Pokud vím, tak u Thaicom to bylo nejvíce na GTO. V tomto případě šlo tedy o nejtěžší na střední orbitu?
Myslím,že šlo o nejtěžší náklad pro Falcon 9 asi 9.5t. Nevím o žádném jiném nákladu, který by byl přes toto číslo. Pokud se mýlím tak mne opravte. A nejtěžší na GTO byl myslím náklad mise SES-9.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 20:42
od marian007
Objavili sa špekulácie o tom, či sa podaril plánovaný deorbit 2. stupňa. Na orbite totiž JSpOC eviduje z tohto štartu okrem 10 satelitov Iridium ešte jeden veľký objekt a zatiaľ nie je jasné, čo to je.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 21:00
od RoliD
Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?

Je nějaký velký rozdíl v maximu na polární a na běžnou dráhu?

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 15.1.2017 21:09
od Samo
sup píše:Na wiki je napsán údaj 22tun na LEO. Jak je vlastně maximum vyneseného nákladu, stále ještě se záchranou prvního stupně?
Tuším že okolo 15t

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 16.1.2017 0:08
od Raul
Meybe píše:
Pospíšil píše:Raul byl rychlejší a samozřejmě má pravdu. Jen je trochu zvláštní, že se obě lodě už nekolik hodin pohybují na jihovýchod, místo aby pluly severovýchodním směrem k LA.
Pujde také o čekání na povolení pro vjezd do přístavu např. kvůli provozu. Manévrování s celou sestavou není určitě nic jednoduchého. Má svou délku a potřebuje svůj prostor.
Z důvodu silnějšího severozápadního větru bylo spíš nutno postavit JRtI po větru, aby se minimalizovalo houpání na vlnách, než se stupeň dostatečně na palubě zajistí hevery a řetězy napnutými k přivařeným patkám.

Na povolení vjezdu po přístavu se obvykle čeká v pobřežních vodách, ne na širém moři.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 16.1.2017 7:07
od mnauprsk
Jsem moc rád, že se opět létá, nevíte, jestli je těch 9600 kg na polární dráhu už mimo nosnost F9 při RTLS, nebo bylo přistání na plovoucí plošinu zvoleno z jiných důvodů?

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 16.1.2017 9:45
od Dugi
Myslím, že při tomhle letovém profilu a zátěži se první stupeň nad pevninu vrátit nemůže.

Re: Iridium NEXT (Flight 1)

Napsal: 16.1.2017 10:05
od TomasPribyl
Je vůbec přistání na pevnině v Kalifornii (Vandenberg AFB) už nyní možné? Tedy je už dokončená přistávací plocha na SLC-4W? Nikde jsem tu informaci nezaregistroval, ale možná mi to uniklo.