na stránce
http://www.spaceflight101.com/cygnus-or ... dates.html se objevilo něco málo informací o nehodě
The first evidence of problems can be seen in video of the launch at T+14.7 sec when the engine plume suddenly changed colors from the typical white in the center of the exhaust plume of Russian high-pressure engines to a deep uniform yellow which is indicative of change in mixture ratio.
This could be a sign that one or both engines were no longer sustaining a complete combustion - the chamber running fuel-rich, potentially being starved of oxidizer for reasons that are unknown. The change in color was accompanied by an overall brightening of the engine plume.
v čase 14,7 se barva plamene změnila z bílé na žlutou, což indikuje nedostatek kyslíku při spalování
Half a second after the initial sign of trouble, a darker jet of gas is released downward from the aft of the rocket at extremely high velocity - likely originating from one of the high-pressure components of the Main Engine System.
po půl sekundě vystřelil dolů tmavý výtrysk plynu, jeho původ je patrně ve vysokotlaké části motoru
No combustion of the gas cloud itself can be seen which indicates that the jet most likely consisted of high-pressure oxidizer or oxidizer-rich gas which is found in the gas generator of the engine and associated plumbing leading to the combustion chamber.
výtrysk nenese stopy hoření, patrně se jedná o kyslík
A little under a second after the initial change in the exhaust of the engines, a destructive event begins in the aft section of the launch vehicle. A Rapid Unplanned Disassembly of one of the two engines would certainly lead to the destruction of the second engine due to the close proximity of the two AJ-26 engines.
po necelé sekundě motorová sekce vybuchuje, zničen je i druhý motor
takže problém je někde ve vysokotlakém vedení kyslíku, patrně ne v turbíně, nejdřív nejspíš prasklina projevující se poklesem toku kyslíku do komory, pak exploze komponenty a výtrysk vysokotlakého kyslíku, následně celkový výbuch
tak to vypadá, že odešlo vysokotlaké vedení mezi turbínou a spalovací komorou
když se podíváte na fotku uložení motorů, tak je jasné, že něco takového nemohl přežít ani druhý motor