Pochlubte se!
Re: Pochlubte se!
Wopate, blahopřeji k úspěšnému návratu 
BoboChrobo, neokoukaný vzhled, hodně štěstí při další fázi

BoboChrobo, neokoukaný vzhled, hodně štěstí při další fázi

- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Pochlubte se!
Konečně spolehlivý raketoplánek 





- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Moc pěkné. Jsem moc zvědavý na pokračováníBoboChrobo píše:Lehce inspirováno Wopatem. Takže je asi jasné, jak to bude pokračovat...

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- SuperRAPIT
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 264
- Reputace: 2
- Registrován: 31.1.2014 18:23
Re: Pochlubte se!
Konečně se mě podařilo sestrojit ze základních části SKYLON!
Taky může něco nést na palubě. Při první misi jsem si říkal že to letí pěkně ve výšce cca 24 km jsem v rychlosti 2 km/s změnil mod motoru a změnil jsem je za ten malí vzadu, který jsem využíval i při vzletu (jak tak koukám, tak jsem mohl použít normální proudové motory, ale to by potom nebyl SKYLON). S tímto malým motorem jsem udržoval rychlost, abych měl apoapsis mezi 70 a 80 km. Potom jsem byl v apoapsisu a tam jsem zapálil malý motor a zaokrouhlil jsem dráhu. Následně jsem otevřel dveře, rozvinul solární panel, vypustil sondu, potom jsem pomocí trysek letěl níže, než byl ten satelit, ten jsem rozvinul, zavřel jsem dveře, sroloval solární panely, otočil jsem se pomocí RCS trysek (pro eleganci, jako bylo v té simulaci SKYLONu, Tj. prvních 90° jsem zrychloval rotaci a dalších 90° jsem tu rotaci zase zpomaloval) a zažehnul jsem malý motor, se kterým jsem zpomalil cca o 80 m/s, doufal jsem, že poprvé z orbitální dráhy přistanu do KSC na Runway, jenže jsem zpomalil málo a letěl jsem přímo na ostrovy, u KSC na kterých je staré letiště se starými díly. No měl jsem 70% paliva, zatímco 0% okysličovadla (příště snížím palivo o 75%
) doletěl jsem, ale měl jsem blbí úhel vůči runwaye, takže jsem přistál na pláži. Ovšem jsem zapomněl zastavit a vjel jsem na kopec, který vedl na runway a celé letadlo se mě rozpadlo.
Výsledek?
2 Kerbíci přežili na Runwayi a satelit obíhal, takže mise splněna.



Výsledek?
2 Kerbíci přežili na Runwayi a satelit obíhal, takže mise splněna.


"Všechno má své limity." -Daniel Štěpánek-
Re: Pochlubte se!
Pěkný výsledek. Jen bych měl pro tebe pár tipů - nikoliv ohledně KSP, ale spíše co se týče češtiny. Všiml jsem si totiž, že v mnoha případech používáš anglickou terminologii zbytečně na úkor té české - třeba ruské kosmická lodi se v anglofonních zemích říká opravdu Soyuz, ale u nás je přirozenější Sojuz. Stejně tak jsme si podobných drobností všiml i v tomhle příspěvku.
apoapsis = apoapsida (ženský rod, takže to znamená "v apoapsidě")
runway = ranvej (v tomhle konkrétním případě by byl správný tvar "vůči ranveji")
Stejně tak si dej, prosím, pozor na i/y v koncovkách, protože "blbí úhel", nebo "ten malí vzadu" tahá za oči.
Děkuju za pochopení - ostatně bude se ti to hodit i do běžného života mimo tohle fórum.
apoapsis = apoapsida (ženský rod, takže to znamená "v apoapsidě")
runway = ranvej (v tomhle konkrétním případě by byl správný tvar "vůči ranveji")
Stejně tak si dej, prosím, pozor na i/y v koncovkách, protože "blbí úhel", nebo "ten malí vzadu" tahá za oči.

-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 69
- Reputace: 0
- Registrován: 13.9.2013 22:48
Re: Pochlubte se!
Tenhle příspěvěk jsem teda hltal jak metanolová anaerobní kvasinka cukr. Sežral jsem ho za slušných 20min.SuperRAPIT píše:Konečně se mě podařilo sestrojit ze základních části ...
Tééda...a já říkám,... jen tak dál

Jakákoliv doktrína morfologie mi není cizí, avšak ohýbání substantiv do explicitně atypických synta"ksí", je.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Dnes jsem začal pracovat na nové pilotované expedici na trpasličí planetu Dres. Osvědčená meziplanetární loď Gagarin stále krouží na oběžné dráze a čeká na svou další misi. Výpočty však ukazují, že by neměl dostatek paliva na cestu tam a zpět, pokud by měl nést i lander (při předchozí expedici k Duně lander letěl samostatně a připojil se až u cílové planety.) Bylo tedy rozhodnuto, že Gagarin bude sloužit pouze k misím na nejbližší planety Duna a Eve.
Začal jsem tedy pracovat na nové meziplanetární lodi Koroljov a tentokrát jsem při konstrukci dbal na její všestrannost a možnost použití při letech ke kterémukoliv tělesu v planetární soustavě. Konstrukce je velmi jednoduchá a ke stavbě lodi byly potřeba jen dva starty. Nejdříve vynesla SLS servisní modul s hlavními motory.



Potom přišla na řadu Delta IV, která vynesla jádro lodi s habitatem, který pojme až 8 Kerbíků.

- kromě startu na obrázku můžete vidět i oba měsíce Kerbinu

Celková hmotnost lodi je 98 t a delta-v této konfigurace je necelých 9800 m/s. Hmotnost se ještě zvětší a dolet zmenší po připojení landeru. I tak ale Koroljov zvládne pilotovanou misi do nejvzdálenější končin a zpět. Ať už to bude Moho nebo Eeloo. Vzhledem k vysoké technické úrovni a spolehlivost tentokrát nebude mít připojeny žádné lodě určené k evakuaci. Místo toho mu však přibyla možnost nést dvě malé robotické sondy, je možné jej dotankovat a znovu použít a k dopravě posádky na loď bude sloužit zcela nový SSTO raketoplán. Výdaje se tak sníží na minimum.
Začal jsem tedy pracovat na nové meziplanetární lodi Koroljov a tentokrát jsem při konstrukci dbal na její všestrannost a možnost použití při letech ke kterémukoliv tělesu v planetární soustavě. Konstrukce je velmi jednoduchá a ke stavbě lodi byly potřeba jen dva starty. Nejdříve vynesla SLS servisní modul s hlavními motory.



Potom přišla na řadu Delta IV, která vynesla jádro lodi s habitatem, který pojme až 8 Kerbíků.

- kromě startu na obrázku můžete vidět i oba měsíce Kerbinu


Celková hmotnost lodi je 98 t a delta-v této konfigurace je necelých 9800 m/s. Hmotnost se ještě zvětší a dolet zmenší po připojení landeru. I tak ale Koroljov zvládne pilotovanou misi do nejvzdálenější končin a zpět. Ať už to bude Moho nebo Eeloo. Vzhledem k vysoké technické úrovni a spolehlivost tentokrát nebude mít připojeny žádné lodě určené k evakuaci. Místo toho mu však přibyla možnost nést dvě malé robotické sondy, je možné jej dotankovat a znovu použít a k dopravě posádky na loď bude sloužit zcela nový SSTO raketoplán. Výdaje se tak sníží na minimum.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- SuperRAPIT
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 264
- Reputace: 2
- Registrován: 31.1.2014 18:23
Re: Pochlubte se!
Bojím se, že kvůli raketoplánu se to zruší, protože jak víme, tak raketoplány jsou největší žrouti peněz.Wopat píše:a k dopravě posádky na loď bude sloužit zcela nový SSTO raketoplán. Výdaje se tak sníží na minimum.

"Všechno má své limity." -Daniel Štěpánek-
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Buď v klidu. Už je otestováno a očekávání byla splněna. Brzy uvidíš 

The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 646
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Pochlubte se!
Dnes jsem k naprosto jednoduché meziplanetární lodi Koroljov připojil naprosto složitý
lander určený výhradně pro Dres. K jeho podrobnějšímu popisu se dostanu až po přistání na trpasličí planetě. Je to hrozné monstrum

Dalším úkolem bylo vynesení tříčlenné posádky, která se mise zúčastní. K tomuto účelu posloužil zcela nový SSTO raketoplán pojmenovaný Shadow Spear. Ten se vyrábí ve dvou verzích - první určená pro dopravu až čtyř lidí na nízkou oběžnou dráhu a druhá pro vynášení nákladu. Pro obě verze je zapotřebí řízení dvěma piloty. Nákladní verze je mírně delší a nemá možnost dokování. Tu si ale ukážeme příště.

Shadow Spear má velmi dobré manévrovací schopnosti jak při vzletu, tak při přistání, kdy jsou nádrže téměř prázdné. To zaručuje vysokou bezpečnost. O řízení se starají dva piloti a raketoplán pojme až 4 další cestující. Díky kombinaci jednoduché konstrukce, nízké hmotnosti, síle jediného proudového motoru a čtyř vstupů pro sání vzduchu je raketoplán schopen dostat se bez raketových motorů na suborbitální dráhu s parametry 190x35 km.

Po dosažení požadované apoapsidy Shadow Spear zažehne své dva malé raketové motory a uvede se na oběžnou dráhu. Množství paliva je dostačující pro výstup na kruhovou oběžnou dráhu ve výšce 600 km a bezpečný návrat zpět na Kerbin.

- přiblížení raketoplánu k lodi

- připojování

- po přesunu Jeba, Boba a Billa do Koroljova se Shadow Spear odpojil a vrátil na základnu.

Přistání proběhlo bez problémů a nyní se ke startu chystá nákladní verze raketoplánu s poslední zásilkou pro Koroljova
PS: Co se týče raketoplánů, tak musím říct, že jsem se do nich zamiloval díky novým dílům pro letadla ve verzi 0.25. Tento předvedený model v budoucnu upravím, aby zvládal vertikální vzlet a přistání a využiji ho spolu s Koroljovem při výpravě na Laythe. Kromě tohoto lehkého kousku mám rozestavěný střední SSTO model, který poslouží k dopravě až na nízkou oběžnou dráhu Munu a zpět. Ten bude pro změnu použit k dopravě posádky na měsíční základnu. Pro přistání na Mun už ale bude použit jiný lander.



Dalším úkolem bylo vynesení tříčlenné posádky, která se mise zúčastní. K tomuto účelu posloužil zcela nový SSTO raketoplán pojmenovaný Shadow Spear. Ten se vyrábí ve dvou verzích - první určená pro dopravu až čtyř lidí na nízkou oběžnou dráhu a druhá pro vynášení nákladu. Pro obě verze je zapotřebí řízení dvěma piloty. Nákladní verze je mírně delší a nemá možnost dokování. Tu si ale ukážeme příště.

Shadow Spear má velmi dobré manévrovací schopnosti jak při vzletu, tak při přistání, kdy jsou nádrže téměř prázdné. To zaručuje vysokou bezpečnost. O řízení se starají dva piloti a raketoplán pojme až 4 další cestující. Díky kombinaci jednoduché konstrukce, nízké hmotnosti, síle jediného proudového motoru a čtyř vstupů pro sání vzduchu je raketoplán schopen dostat se bez raketových motorů na suborbitální dráhu s parametry 190x35 km.

Po dosažení požadované apoapsidy Shadow Spear zažehne své dva malé raketové motory a uvede se na oběžnou dráhu. Množství paliva je dostačující pro výstup na kruhovou oběžnou dráhu ve výšce 600 km a bezpečný návrat zpět na Kerbin.

- přiblížení raketoplánu k lodi

- připojování

- po přesunu Jeba, Boba a Billa do Koroljova se Shadow Spear odpojil a vrátil na základnu.

Přistání proběhlo bez problémů a nyní se ke startu chystá nákladní verze raketoplánu s poslední zásilkou pro Koroljova

PS: Co se týče raketoplánů, tak musím říct, že jsem se do nich zamiloval díky novým dílům pro letadla ve verzi 0.25. Tento předvedený model v budoucnu upravím, aby zvládal vertikální vzlet a přistání a využiji ho spolu s Koroljovem při výpravě na Laythe. Kromě tohoto lehkého kousku mám rozestavěný střední SSTO model, který poslouží k dopravě až na nízkou oběžnou dráhu Munu a zpět. Ten bude pro změnu použit k dopravě posádky na měsíční základnu. Pro přistání na Mun už ale bude použit jiný lander.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.