Kolem F9-024-1 se už motají technici v protichemických oblecích, takže se jim asi nepodařilo zlikvidovat všechny hypergoly po přistání.
Re: JCSat-14
Napsal: 11.5.2016 19:24
od Fantasta
Použití TEA-TEB při přistávání mi nepřišlo reálné. Tato látka hoří jen při přítomnosti kyslíku a ten se zastavuje o pár desítek milisekund dřív, než RP. Obrácený postup by vedl k detonačnímu hoření v komoře. Tak by zapalovač vytekl na palubu, kde jsou zbytky nespáleného RP / lze vidět po každém přistání/. Eventuální vznícení po smíchání se vzdušným kyslíkem je plamen s teplotou nad 2500 st. C. Nic moc na palubě... A ještě jsem kdesi četl, že složka TEA , což ke trietylaluminium a je jí ve směsi cca 20% po spálení vytváří v motoru nějaký povlak, který se velmi těžko odstraňuje. Ale ruku do ohně na to nedám.
Re: JCSat-14
Napsal: 11.5.2016 19:32
od Jardax
Kdyz se zacina resit realna znovupouzitelnost, predpokladal bych, ze zacne SpaceX docela intenzivne resit metanovy motor. Prakticky stejna teplota jako kyslik, a hlavne zadne usazeniny v potrubi a motoru, da se snadno vypustit...
Re: JCSat-14
Napsal: 11.5.2016 19:41
od Fantasta
Oni ho vyvíjejí, ale asi trochu museli ubrat plyn. Zcela nový motor, jiné turbo, jiné teploty a tlaky v komoře, i nádrž musí být jiná , větší, kap. metan má nižší hustotu, než RP1, a je kryo... Menší motory jdou, ale velký nemá nikdo. Ale souhlas, až se zvládne technologie , bude to skok kupředu
Re: JCSat-14
Napsal: 11.5.2016 19:47
od DanHeřt
Fantasta: Jak tedy pak vysvětlit ty jasné zelené zážehy po přistání? (viz pár příspěvků výše)