Jaký problém by bylo znovupoužít motor BE-7? Je něco, co technicky ztěžuje opakovanému použití motoru na vodík a kyslík?
Re: Raketové motory a vše, co s nimi souvisí
Napsal: 22.3.2021 10:26
od Alchymista
Teoreticky žiadny - riešenia pre kerosin a metan sú obdobné.
Prakticky - obrovské problémy s meniacimi sa teplotami od -259°C do +4200-4500°C, a kým horná medza nie je príliš podstatná ("nejak sa to uchladiť musí") , extrémne nízka dolná medza má celkom závažné efekty na štruktúru konštrukčných materiálov (sú to ekvivalenty procesov ako "kalenie", žíhanie","popúšťanie"). Pri odstavení a predovšetkým pri opätovnom štarte prechádzajú turbočerpadlá ale i spalovacie komory obrovským tepelným šokom, ktorého dôsledky je ťažké odhadnúť a hlavne kontrolovať.
Ale metán je v tomto smere už relatívne dobre zvládnutý, takže cesta by existovala.
Raketový motor s rotujúcim detonačným frontom a aerospike tryskou
Sú ukázané zaujímavé riešenie - napríklad 3D tlač "teslovych" hydrodynamických spätných ventilov vo vstrekovacích tryskách
môj angličtin je biedny - ako je na tom toto riešenie s výtokovou rýchlosťou a prietočným množstvom? mám dojem, že to tam spomenuté vôbec nie je.
A nezdieľam až tak veľký optimizmus ohľadom efektívnosti ako autori - budú tam dosť desivé energetické straty ohrevom stien komory (pomer povrch/objem je najmenej rádovo väčší ako u klasiky) a silné limity výkonov, pretože šírka rotujúceho detonačného frontu je limitovaná detonačnou rýchlosťou (= rýchlosťou čela detonačnej vlny)
Re: Raketové motory a vše, co s nimi souvisí
Napsal: 10.4.2023 9:50
od Alchymista
K predošlému - Scott Manley o motoroch s rotujúcim detonačným frontom - video je trochu staršie, ale asi ho tu nemáme.