https://arstechnica.com/space/2025/09/s ... the-tiles/
Zaujimavy clanok k 10 a 11 IFT
10
- testovali sa nove nekeramicke dlazdice, oxidacia sposobila oranzove sfarbenie lode
- biela skvrna na spici lode bola sposobena eroziou podkladovej vrstvy pod dlazdicami
11
- pre dalsie lety budu medzery medzi dlazdicami na spici lode utesnene, pri IFT10 sa toto tesnenie uz testovalo, vysledky su dobre
- nazvali to "crunch wrap", Bill to prirovnal k baliacemu papieru, ktorym je omotany okraj dlazdice, po osadeni dlazdic na miesto sa precnievajuci papier odrezie
- 11. let bude v podstate kopiou toho 10. s vylepsenym utesnenim dlazdic v oblasti spicu lode
- Bill predpoklada start v oktobri
- nebude sa testovat vela novych technik, doladuju to, s cim by chceli lietat v roku 2026
2026
- zacne lietat verzia V3
- prve lety budu suborbitalne a ked vsetko pojde dobre, neskor sa prejde na orbitalne lety
- predpoklad autora clanku je orbitalny let najskor 13.
- SX aj FAA potrebuju mat istotu, ze budu vediet lod bezpecne ovladat a kontrolovat miesto kam lod pristane, alebo dopadne v pripade problemov
- dalsim velkym krokom bude navrat Starship, ten sa opatrne predpoklada niekde NET 15. IFT
- v roku 2026 planuje SpaceX uskutocnit prve testovane precerpavania paliva na orbite
Booster
- prebiehaju testy roznych naklonov boostra pri lete spat na pevninu pre zachyt
- testuju ako booster dokaze letiet, "plachtit" spat k pobreziu
- plachtenie umozni kratsi boost back manever, mensia spotreba paliva