Re: Starship SN7 v Texasu
Napsal: 5.6.2020 21:14
Tady se někdo probudil s grammar nazi náladou 

Diskusní fórum o kosmonautice
https://forum.kosmonautix.cz/
Nie vyrábali sa z ANSI 301, ANSI 304 sama o sebe má viac uhlíku a horšie sa zvára niečo ako 301 len salabšia, preto 304L ako Low carbon. ANSI 301 má najväčšiu medzu klzu no zato je pri zváraní TIGom horšia lebo materiál sa prehrieva a dochádza ku vylučovaniu uhlíka z pôvodného Fe3C karbidu, na Cr3C2 karbid čo oslabuje zvar, nevzniklne už všade tá istá zliatina a je teda problém s homogenitou zvaru, aj preto vidíme časté opravy, musela by byť prežíhaná aby mala svoje "pôvodné" vlastnosti. Žíhanie pri tak veľkých dieloch aké má SpaceX neprichádza do úvahy. Atlasy z 301 vyrábali odporovým zváraním, kde bolo teplo v zavare veľmi sústredené. Problém 301 a zvárania by riešilo možno laserové zváranie kde nieje vnesené toľko tepla no v dohľadnej dobe nečakám zmenu v zváraní. Existuje aj 301L no tá sa moc nepoužíva a bola by drahá. Rovnako keď už ísť do L varianty, tak prečo nie 304L keďže je o niečo korozivzdornejšia ako 301 a zase strata v mezde klzu nieje až tak výrazná, rovnako naberá pevnosť válcovaním. Ako pekne píše todtv, niečo za niečo no výsledok bude lepší.Tusamon píše:Doteď se prstence vyráběly jen z ocele 304. "L" značí snížený obsah uhlíku.Vaclavik píše: Nového v čem nebo oproti čemu?
Videl bych to na technologicke zjednoduseni sesazovani...petrsida píše:... Všimněte si také přípravků pro spojování a toho, že tam jsou evidentně navarene zevnitř nějaké výztuhy...