Re: New Shepard
Napsal: 4.12.2013 8:11
Společnost Bluie Origin, tajemnější než hrad Karpatech, o sobě dala znovu vědět. Otestovala totiž zážeh kyslíkovodíkového motoru BE-3 (první v USA vyrobený lox-lh2 motor od devadesátých let, kdy vznikl RS-65 pro Deltu IV).
Zážeh měl zajímavý profil - motor nejprve pracoval 145 sekund na tah 490 kN, tedy na plný tah. Pak se na 4 minuty vypnul, aby se na jednu minutu zapálil na 110 kN.
Někde se objevují informace, že měl tento test simulovat let na oběžnou dráhu - první zážeh dosažení oběžné dráhy, pak čekání na parkovací dráze a následný restart s uvedením na finální dráhu. Více bych ale souhlasil s tím, co napsal na svůj blog Tomáš Přibyl - a sice, že šlo o zkoušku motoru pro suborbitální let. Ostatně 145 vteřinový zážeh by pro oběžnou dráhu nestačil. Druhý zážeh měl zřejmě imitovat brzdící zážeh před přistáním.
Zážeh měl zajímavý profil - motor nejprve pracoval 145 sekund na tah 490 kN, tedy na plný tah. Pak se na 4 minuty vypnul, aby se na jednu minutu zapálil na 110 kN.
Někde se objevují informace, že měl tento test simulovat let na oběžnou dráhu - první zážeh dosažení oběžné dráhy, pak čekání na parkovací dráze a následný restart s uvedením na finální dráhu. Více bych ale souhlasil s tím, co napsal na svůj blog Tomáš Přibyl - a sice, že šlo o zkoušku motoru pro suborbitální let. Ostatně 145 vteřinový zážeh by pro oběžnou dráhu nestačil. Druhý zážeh měl zřejmě imitovat brzdící zážeh před přistáním.