Stránka 2 z 6

Re: CRS-13 (SpX-13)

Napsal: 4.12.2017 18:59
od Amper
Není ten TEL nejaky duty/prazdny ? Aktuálně pouzivany me přijde mnohem vic oplechovany.

Re: CRS-13 (SpX-13)

Napsal: 4.12.2017 19:01
od Ketivab
Amper píše:Není ten TEL nejaky duty/prazdny ? Aktuálně pouzivany me přijde mnohem vic oplechovany.
Myslím, že by ho měli natřít a oplechovat později. Není to úplně nezbytné, ale dokáže to zkrátit dobu mezi jednotlivými starty.

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 9.12.2017 7:24
od Ketivab
Změny na rampě SLC-40

-Oprava a vylepšení rampy stály přibližně 50 milionů dolarů
-Většina hardwaru je nyní mnohem robustnější a málo náchylná k poškození při startu. Většina systémů, které se dříve nacházely na povrchu, byla nyní přesunuta do podzemí, kde nebude přímo čelit podmínkám při startu.
-Také došlo k výraznému vylepšení vodního systému na rampě a výkopu pro odvod spalin. Toto umožní mnohem delší statické zážehy --> lepší testování letěných prvních stupňů (např. po výměně motoru).
-Byla zajištěna lepší kompatibilita s ostatními rampami (hlavně 39A).
-TEL je pevnější a je více odolný vůči větru. Dříve trvalo zvednutí nebo položení rakety 25 minut, nový TEL umožňuje vztyčení během 5-ti minut a položení do horizontální polohy za 3 minuty.
-TEL bude používat podobný mechanismus zklopení těsně před startem, jako ten na 39A. Nový TEL je šedivý.
-Z původní rampy vycházely všechny kabely ze senzorů do jednoho místa pod rampou, zatímco nyní se dělí do 10-ti uzlů. Signály jdou poté přes redundantní optické kabely, což znemožňuje jakékoli rušení signálu.
-SpaceX očekává, že pauzy mezi starty z nové rampy SLC-40 by měly trvat přibližně týden, možná i méně. Dosavadní rekord je 12 dní (39A).

Zdroj, Zdroj

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 9.12.2017 8:13
od Pospíšil
Ketivab píše:Změny na rampě SLC-40
...
-Byla zajištěna lepší kompatibilita s ostatními rampami (hlavně 39A).
Doplním, že větší míra unifikace SLC-40 s LC-39A a taky SLC-4E byla motivována mimo jiné snahou o jednodušší sdílení pozemních obslužných týmů, tj. aby pro každou rampu nemuseli být extra specialisté, kteří znají nejlépe jen tu svoji, ale naopak aby mohli podle potřeby pomoci nebo zastoupit kolegu tam, kde je to zrovna potřeba. Sjednocení konstrukce a pracovních postupů je dalším prvkem ve skládačce, směřující k rychlejší znovupoužitelnosti a vyšší bezpečnosti a spolehlivosti.

Re: CRS-13 (SpX-13)

Napsal: 14.12.2017 5:26
od Pospíšil
Tento snímek SLC-40 s F9 a Dragonem CRS-13 v horizontální poloze včera pořídila družice GeoEye1.
Byla v té chvíli 800 km východně od rampy, nakloněná o 49° od vertikály. Snímek má rozlišení 95 cm/px.


Re: CRS-13 (SpX-13)

Napsal: 14.12.2017 11:22
od Pospíšil
Pro doplnění ještě pozemní panorama zrekonstruované rampy, zatím jen v relativně nízkém rozlišení.


Cape Canaveral AFS SLC-40

Napsal: 16.12.2017 14:16
od Pospíšil
Sem budou přesunuty všechny relevantní příspěvky, týkající se využívání této startovací rampy společností SpaceX.

Re: Cape Canaveral AFS SLC-40

Napsal: 23.10.2021 11:40
od Peter

Re: Cape Canaveral AFS SLC-40

Napsal: 23.10.2021 14:28
od MaG
Pěkné čtení o této rampě od Jirky Hadače. Díky Jirko (originál vyšel na elonx.cz).

Re: Cape Canaveral AFS SLC-40

Napsal: 25.10.2021 23:45
od Rubicius
MaG píše: 23.10.2021 14:28 Pěkné čtení o této rampě od Jirky Hadače. Díky Jirko (originál vyšel na elonx.cz).
Děkuju Martine, jsem moc rád, že se ti článek líbil. Jen mi pořád ještě chybí poslední díl ze seriálu o startovních rampách :-). Ale pořád mám pocit, že LC-39A je notoricky známá.