Stránka 2 z 9

Re: OTV-5

Napsal: 8.6.2017 9:28
od Jardax
Wopat píše:Zajímalo by mě, jestli hlavní roli při volbě rakety hrály peníze nebo rozšíření portfolia nosných raket pro X-37B ze strategických důvodů. Pokud se to nedozvíme z oficiálních zdrojů, mohla by napovědět mise OTV-6: pokud se poletí znovu na Falconu, mohly by to být především ty peníze.
Penize urcite taky, ale ja myslim ze predevsim flexibilita. Pri vhodnem zasmluvneni neni pro SpaceX asi zasadni problem (pri seriovosti vyroby a frekvenci startu) udrzovat pro letectvo vzdy jeden nosic v nejake tydenni ci dvoutydenni pohotovosti, coz je v tehle branzi unikum a pro vojaky neznamy luxus...

Re: OTV-5

Napsal: 8.6.2017 9:38
od Amper
Vzhledem k tomu ze delaji zasoby letenych stupnu tak to fakt problem nebude :-D

Re: OTV-5

Napsal: 10.6.2017 7:54
od Pospíšil
Včera se Tory Bruno (ULA CEO) na twitteru poměrně rozpovídal.

Pat Host:
Hey ToryBruno, podali jste nabídku na misi X-37B, kterou dostala SpaceX?
Tory Bruno:
Ne. Nedostali jsme příležitost nabídku učinit.
Pat Host:
Byli byste rádi dostali tuto příležitost?
Tory Bruno:
Ano. Zůstáváme plně odhodláni a připraveni zabezpečovat Americké NSS mise.
Davehuntsman:
Tory, byly předchozi 4 mise X-37, které jste provedli, také nabízeny jiným dodavatelům? Jak to funguje?
Tory Bruno:
V minulosti byl v USA pouze 1 certifikovaný dodavatel schopný zajišťovat všechny mise NSS. Dnes jsou certifikovaní 2 dodavatelé, z toho 1 schopen zajistit VŠECHNY mise.
Bradley Spies:
Tory, je to indikace toho, že si USAF chce záměrně otestovat další typ nosiče pro zabezpečení jistého přistupu do kosmu, nebo jejich rozhodování zahrnovalo i jiné faktory?
Tory Bruno:
Nevím. To je otázka pro USAF.

Re: OTV-5

Napsal: 12.6.2017 17:36
od RiMr
To korektní skřípání písku mezi zuby je výmluvné... :)

Re: OTV-5

Napsal: 14.7.2017 10:42
od Pospíšil
Pro tento let bude na F9 připraven nový, tvarově specifický připojovací adapter. Další novinkou bude přidání další klimatizační hadice k existujícím "umbilicals" na T/E, pravděpodobně pro aktivní chlazení vnitřních prostor nákladu.
Dalo se to celkem očekávat vzhledem ke specifickému tvaru zádě X-37B a taky absence vnějších radiátorů, které by zajišťovaly odvod přebytečného tepla vně raketoplánu v době, kdy je pod AD krytem na rampě a má uzavřené dveře svého nákladového prostoru.

Re: OTV-5

Napsal: 25.7.2017 19:16
od Dugi
Pravděpodobně první stupeň pro misi OTV-5.


Re: OTV-5

Napsal: 27.7.2017 13:01
od Pospíšil
Bývalá budova OPF-1, dnes "domov" raketoplánu X-37B


Re: OTV-5

Napsal: 18.8.2017 11:20
od Tris
Nasivka od 45th Launch Support Squadron.

Re: OTV-5

Napsal: 20.8.2017 13:28
od Dugi
Manipulace s aerodynamickým krytem pro X-37.


Re: OTV-5

Napsal: 22.8.2017 9:19
od Pospíšil
Statický zážeh zatím v plánu na 1.9., start potom 7.9.
Tento let by mohl být poslední z rampy LC-39A před její úpravou pro starty FH.
Stav připravenosti rampy SLC-40 po její rekonstrukci bude tématem několika porad tento týden.