Stránka 2 z 30

Re: Angara

Napsal: 1.8.2012 20:41
od tomas
Nové jednokomorové motory RD-191 pro nosič Angara jsou hotové a otestované. Absolvovaly asi 120různých zkoušek.

Blíže o tom na Hlasu Ruska (česky)

Re: Angara

Napsal: 14.8.2012 12:30
od tomas
První letový exemplář Angary by měl být hotový do konce tohoto roku.
Blíže opět Hlas Ruska

P.S. ten závěr článku mě dostal. Asi budeme hnojit pole nálety raket Proton. :lol:

Re: Angara

Napsal: 14.8.2012 12:33
od Dugi
Tak o tom jsme nevěděl. Vskutku originální způsob hnojení. :lol:

Telefon na Bajkonur: Zdravím, tady kolchozník Voloďa, pošlete mi zítra na pole tři Protony, potřebuju pohnojit obilí. :lol:

Ale sorry za OT, tohle už patří spíš do srandiček. :)

Re: Angara

Napsal: 15.9.2012 16:48
od Dugi
Perfektní animace, která ukazuje, jak bude vypadat montáž rakety Angara A5. Pochvala pro autora - je to moc pěkně udělané a navíc i snadno pochopitelné!



Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Conquistador

Re: Angara

Napsal: 18.10.2012 10:17
od baranka
Pěkný článek zveřejněný dnes na Oslu Raketová skládačka zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6530
Nádherný, že Dugi? :palec nahoru:

Re: Angara

Napsal: 18.10.2012 10:19
od Dugi
Trochu povědomý :lol:

Re: Angara

Napsal: 18.11.2012 0:36
od Dugi
Závod Eněrgomaš uskutečnil 14. listopadu čtvrtý ze šesti plánovaných zkušebních zážehů motoru RD-191, který najde využití na raketách Angara. Tyto zkoušky jsou potřeba k získání certifikátu pro spalovací komoru. Poslední zážeh trval 330 sekund a test byl úspěšný. Zbývají tedy ještě dva zážehy.



Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon

Re: Angara

Napsal: 18.1.2013 13:04
od Dugi
Angara-1.2 poletí z kosmodromu Pleseck letos v říjnu, nebo listopadu. Až doposud se mluvilo o termínu "ve druhé polovině roku 2013".

Zdroj: ria.ru

Re: Angara

Napsal: 21.1.2013 10:26
od Dugi
Fotogalerie z příprav rampy na kosmodromu Pleseck.





Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon

Re: Angara

Napsal: 25.3.2013 13:15
od tomas
Pěkně jsi Dugi popsal na blogu ty jednotlivé typy Angar. Donutilo mě to se podívat, jak je to vlastně s těmi Angarami.

První stupně jsou vcelku jasné, akorát nevím, zda se budou odhazovat všechny bloky 1.stupně najednou. O technologii podobné přečerpávání paliva z bloků do centrálního stupně jako připravuje SpaceX pro Falcon Heavy nikde Rusové nepsali. Tím pádem by všechny bloky měly být vyhořené ve stejný čas (pokud je všechny natankují plné).

Druhé stupně jsou také klasické, kromě Angary A5P, která je vlastně jednostupňová a druhým stupněm je přímo motor nové kosmické lodi PPTS.

Docela zajímavé jsou ty třetí stupně. Mají tedy odvahu použít opět Briz-M, ale mnohem zajímavější je ta kyslíko-vodíková novinka KVTK. Ta používá motor RD-0146, což je vlastně upravený RL10 od Pratt & Whitney používaný ve druhém stupni rakety Saturn I, případně ve stupni Centaur... Pratt & Whitney se od roku 2000 podílela i na vývoji tohoto nového motoru pro Angary, respektive původně pro zrušenou raketu Rus-M, kde měl pohánět druhý stupeň.