Stránka 2 z 2

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 13:14
od petrsida
Aha, to bych tak úplně nepovažoval za zrušení, nejlépe by to asi vystihlo odložení


jestli jsem to dobře pochopil, tak se oprášil starý motor v rámci projektu Ares a jenom se testovalo, zakázka na testování byla tak daleko, že se zrušením projektu už jenom doběhla

jinak se snad na něm ani nic znova vyvíjet nemělo?

to že se se J2 X uvažovalo až do SLS block II by tak jako tak znamenalo jeho použití až někdy za 10 let

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 16:58
od lamer
Obrázek

A co konfigurace Block II? Ta má mít horní stupeň 2 . J-2X. Pokud to zase nezměnili.

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 17:49
od Dugi
Trochu jsem se tomu věnoval v tomhle měsíc a půl starém článku. Je možné, že se od té doby něco změnilo.

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 18:16
od lamer
Dugi píše:Trochu jsem se tomu věnoval v tomhle měsíc a půl starém článku. Je možné, že se od té doby něco změnilo.
Vskutku pěkný článek. Kdesi sem četl, že se stupněm LUS se počítá až v konfiguraci Block II, ale nejsem si tím jistý. Jestli někdo máte podrobnější informace, neváhejte vložit odkaz. :-D

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 19:03
od petrsida
A zkoušel někdo počítat, co by s nosností udělalo použítí 4 urychlovacích bloků?

Díky

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 19:11
od rexino
Myslíš 4x SRB. Nebolo by to príliš veľké preťaženie pre astronautov a aj veľmi veľké aerodinamické napätie pre raketu? :Drbe se na hlavě:

Re: Testování

Napsal: 23.12.2013 19:14
od Agamemnon
@petrsida:
skús pozrieť na nsf... simulovali (nie počítali) tam rôzne verzie sls (rôzny počet motorov prvého stupňa, rôzne verzie boosterov, etc)... možno aj to, čo sa pýtaš...

Re: Testování

Napsal: 23.4.2014 20:35
od MRR
rexino píše:Myslíš 4x SRB. Nebolo by to príliš veľké preťaženie pre astronautov a aj veľmi veľké aerodinamické napätie pre raketu? :Drbe se na hlavě:
Preťaženie nie, motory SRB sa skladajú z viacerých segmentov typu BATES, prvý je v tvare 11 cípej hviezdy, ďalšie štyri sú kruhové a posledný má tvar zužujúceho sa kužeľa. To ma za následok veľmi neobvyklú charakteristiku horena, pri ktorom motor najprv zaberie na obrovský ťah, potom sa kôli preťaženiu zníži na prijateľnú úroveň aby mohol zase mierne nabrať ťah a raketa akcelerovať. Podobných kombinácii je viac a dajú sa optimálne upraviť na v podstate každý nosič. Skôr si myslím, že vzhľadom k parametrom rakety to je zbytočné.