Crew Dragon

Informace o vývoji a změnách na poli nosičů a kosmických lodí firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Dragon V2

Příspěvek od Raul »

Nový typ loga pro Dragon 2.

Obrázek
Pad abort Dragon 2

Původní a nové v hi-res na redditu:


Nějaké informace od Garretta Reismana:
http://science.house.gov/sites/republic ... 150227.pdf

- Vedle dvou typů motorů (Draco,SD) má aktivní řízení během návratu poskytovat i přesouvatelný balast umožňující aktivně měnit úhel náběhu změnou těžiště.
- Pro orbitální korekce motorky Draco bude použito pouze palivo dvou z celkových čtyř sekcí. Palivo ze zbývajících dvou bude použito pro motorické přistání pomocí motorů SuperDraco.
- Dragon 2 ponese téměř dvojnásobek množství paliva oproti současné verzi.
- První lety s přistáním do vody, ovšem cílem zůstává certifikace pro motorické přistání na pevnině.. jak již bylo oznámeno dříve.
- Na existující rampě LC-39A bude vybudována přístupová rampa s "white room". Počítá se i s využitím existujících evakuačních lanovek.


Výpis SpaceX CCtCap milestonů




Ještě plánováné NET termíny prvních demonstračních letů CCP Spx/Boe (k ISS):

prosinec 2016 - nepilotovaná jednoměsíční mise D2
duben 2017 - pilotovaná dvoutýdenní mise D2

duben 2017 - nepilotovaná jednoměsíční mise CST100
červenec 2017 - pilotovaná dvoutýdenní mise CST100
Uživatelský avatar
lamer
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 48
Reputace: 0
Registrován: 22.12.2013 22:55
Re: Dragon V2

Příspěvek od lamer »

:klaní se:
Propulsive land landing test complete 2015
- oni jim dali motorické přistávání jako milestone?
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Dragon V2

Příspěvek od Amper »

Je mozne ze si ho tam SpX dala sama. Pristavani do vody je totiz dost velke minus a pokud chteli konkurovat SNC tak mozna museli.

Je potreba nezapominat ze todle nebyl souboj Boeing vs SpX ale SNC vs SpX. Boeing totiz moc dobre vi jak to chodi a tudiz je mu jasne ze halda dobre napsanych papiru podporena politickou podporou je pro schvaleni vyssi ceny dulezitejsi nez to ze uz vam nejaky hw leta.

Takze B soutez s prehledem vyhral i pres to ze dal nejvyssi cenu, lita na rakete co je uz ted nedostatkove zbozi, ma rusky motory a zatim toho moc nepredvedl (da se rict ze jen pristani do airbagu s maketou kabiny). A i presto byl jejich prispevek vyhodnoceny jako potencialne nejmene problemovy.
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Dragon V2

Příspěvek od Agamemnon »

iirc, oni si vyberajú sami tie milestony
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Dragon V2

Příspěvek od Raul »

Podle ředitelky Shotwell "pad abort" je posunutý na duben.

https://twitter.com/AvWeekParis/status/ ... 9574323200
"Turkmenistan 3/21, pad abort slip to April, NASA cargo mid-April, then another CRS + Jason-3 in July."

Následovat by měl CRS-6 v půlce dubna a poté zřejmě CRS-7. Vypadá to tedy, že let SES9 se očekává až posléze.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Dragon V2

Příspěvek od Amper »

https://vine.co/v/O3AB1BBUBd2

Dva Superdraco pri simulaci pad abort testu
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Dragon V2

Příspěvek od Raul »

Včerejší test tankování F9R-Dev2 určeného pro "In-Flight Abort", tedy test záchranného systému lodi Dragon 2 za letu na rampě SLC-4E ve Vandenbergu.

Podobně jako testovací verze F9R-Dev1 (GH2) je osazen třemi motory M1D.
Včetně černého adaptéru v horní části pro připojení Dragonu2.
Bez přistávacích nohou a kormidel - prozatím.
Test by měl pravděpodobně proběhnout nejdříve v červenci.


Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 630
Reputace: 26
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: Dragon V2

Příspěvek od rexino »

Raven píše:Bez přistávacích nohou a kormidel - prozatím.
Prozatím znamená že pokus o pristátie bude? A ak áno tak na loď alebo súš?
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10891
Reputace: 10442
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Dragon V2

Příspěvek od Pospíšil »

rexino píše:
Raven píše:Bez přistávacích nohou a kormidel - prozatím.
Prozatím znamená že pokus o pristátie bude? A ak áno tak na loď alebo súš?
Velmi nejisté, spíš ne. První stupeň bude po oddělení Dragona vystaven největšímu dynamickému namáhání, jaké kdy bývá na celý nosič během letu naloženo. Při běžném startu je ale v takové chvíli první stupeň "schován" za druhý stupeň a náklad v aerodynamickém krytu. Na takto extrémní namáhání přímým působením aerodynamických sil není běžný první stupeň konstruován.
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Dragon V2

Příspěvek od Raul »

Pospíšil píše:Velmi nejisté, spíš ne. První stupeň bude po oddělení Dragona vystaven největšímu dynamickému namáhání, jaké kdy bývá na celý nosič během letu naloženo. Při běžném startu je ale v takové chvíli první stupeň "schován" za druhý stupeň a náklad v aerodynamickém krytu. Na takto extrémní namáhání přímým působením aerodynamických sil není běžný první stupeň konstruován.
Ano, jisté to prozatím není. Momentálně se spíš uvažuje o návratu.

http://www.nasaspaceflight.com/2015/04/ ... -falcon-9/
"There have been suggestions the booster will be recovered. However, the photos show it is currently without landing legs."

Pakliže bude přistání uskutečněno, není důvod aby nebyl využit přistávací komplex SLC-4W. Plovoucí plošina není pro tento případ ani nutná, mimoto o fázi přípravy plovoucí plošiny pro západní pobřeží zatím nejsou žádné zprávy.

Co se týče aerodynamického namáhání F9R-Dev2, tak bych v tom čistě teoreticky teoreticky neviděl tak zásadní problém. To že horní konec běžného stupně F9 není konstruován pro aerodynamický nápor nutně neznamená, že F9R-Dev2 nemůže mít kuželový aerodynamický kryt, podobně jako ho měl F9R-Dev1.
Umístění trunku přes tento kryt, popř. adaptéru, který se po aktivaci SuperDraco abortu rozdělí do stran, není pro tento případ myslím tak neřešitelné.

Odpovědět

Zpět na „Rakety a lodě“