Falcon Heavy

Informace o vývoji a změnách na poli nosičů a kosmických lodí firmy SpaceX
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4033
Reputace: 3143
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od petrsida »

To bude nedokonalost animace, na kolečko kolem Země to nemá
Uživatelský avatar
matej
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 637
Reputace: 157
Registrován: 14.1.2014 21:13
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od matej »

zobrazili len to v čom majú jasno :Drbe se na hlavě:
Môj cieľ je prostý. Je to úplné chápanie vesmíru, prečo je taký ako je a prečo vôbec existuje. (Stephen Hawking)
AlesH
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 210
Reputace: 113
Bydliště: Most
Registrován: 13.1.2014 23:38
Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od AlesH »

Teoreticky určitě i centrální stupeň může udělat boost-back k místu startu. Jen to holt "sebere" možná skoro až polovinu nosnosti rakety. Třeba jsou ve SpaceX schopni to "oželet".
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27005
Reputace: 2779
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Dugi »

Nebo ve videu přeskočili část, kdy centrální stupeň přistane na lodi, tam se dotankuje a přeletí na pevninu :-)
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
AlesH
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 210
Reputace: 113
Bydliště: Most
Registrován: 13.1.2014 23:38
Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od AlesH »

To je pravda. To "přeskočení fáze s lodí" je jedno z možných vysvětlení toho videa. Souhlasím.
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Raul »

To video je spíš zjednodušeně zaměřené na rampu LC-13, než že by se snažilo znázornit kompletní proces návratu stupňů.
Centrální stupeň opravdu jen stěží dosáhne Mysu bez mezipřistání na "JeRI" jak už bylo avizováno dříve při uvedení ASDS.

Z videa není ani příliš patrné jak by měl komplex SLC-13 fungovat z hlediska navádění stupňů, resp. to trochu koliduje s informacemi které byly zveřejněny dříve. Tedy to, že ta velká kruhová dopadová oblast o průměru 230metrů s betonovou platformou 61x61m by v podstatě měla fungovat jako dopadová oblast v případě selhání stupně v poslední fázi letu. Přistávající stupeň by pak měl být celou dobu naváděn nad střed dopadové oblasti a teprve až v posledních sekundách letu bude proveden úhybný manévr na konkrétní přistávací 45 metrovou plochu kde dosedne. Potom by ale asi stěží přistávaly oba postranní stupně takto najednou. Spíše předpokládám že "boostback" zážeh pro návrat zpět bude proveden tak, aby oba stupně měly dostatečný časový rozestup na přistání.

Čtyři přistávací platformy pak napovídají, že by mohly být určeny pro 3 stupně z LC-39A a jeden z LC-40.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Amper »

Me by fakt zajimala jedna vec.

Kdyz todle video vidi nekdo z ULA, co si mysli. Zda uz zacali pracovat na konkurencnim konceptu nebo jsou stale presvedceni ze je to kravina a prdej na to.
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 11591
Reputace: 12082
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Pospíšil »

I přes všechny námitky a varianty s přeletem centrálního stupně z ASDS na LS-13 si stále myslím, že video může zobrazovat reálný letový profil, bez vynechání důležitých momentů. Cílem je doručit náklad dané hmotnosti na požadovaný orbit. Pokud to svou nosností nezvládne F9, je zvolen FH, jehož nosnost ale bude využita jen v menší míře. Z nějakého důvodu nebude možné náklad zkombinovat se sekundárním nákladem a nosná kapacita FH bude využita třeba jen na 40%. V takovém případě bude dostatečná rezerva paliva pro plný boostback všech třech stupňů na LC-13, což bude ve finále levnější a rychlejší, než přistávat s centrálním stupněm na ASDS, natankovt jej, zkontrolovat a odstartovat s ním k pevnině. Navíc, když není vůbec jisté, zda tyto starty z plovoucí plošiny budou realizovatelné a v jakém rozsahu - vzdálenosti od pevniny => množství paliva, range safety, atd...
---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 27005
Reputace: 2779
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Dugi »

To je pravda, alfou a omegou je hmotnost nákladu, potom se dá se stupni čarovat podle libosti. :palec nahoru:
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Falcon Heavy

Příspěvek od Amper »

A pokud budou vedet ze stupen se vrati tak by to resilo i to ze proste nebudou hledat druhou druzici pro dualni naklad. Poslou tu jednu na optimalni drahu, pristanou a druhou poslou taky na optimalni drahu.

Ariane s tim hledanim paru dost bojuje

Odpovědět

Zpět na „Rakety a lodě“