SLIM
Re: SLIM
Množství energie bylo tak velké, že tým musel čekat až modul ochladne 
 poté odeslal nekomprimovaná data z navigační kamery, která byla pořízena již druhý den. Vzdálenost ke vzdálenému kráteru ve tvaru kříže je přibližně 7 km a vzdálenost k hoře za ním - horizontu  je přibližně 29 km. Pocit vzdálenosti je zcela odlišný od Země, protože neexistuje žádný atmosférický opar a vzdálenost vypadá jinak

SLIM 30. března přešel do spánku a tým bude čekat na třetí sluneční den pro SLIM, zatím přístroje včetně kamery MBC fungují, ale něktré funkce se ztrácí.
Bude třetí den funkční? Možná ano či ne. Snímek s ukončujícího se dne SliMu

Hlavní motor SLIM (OME) je nakloněn tak, aby hnací síla procházela těžištěm. To zabraňuje otáčení letadla, i když se mění výkon levého a pravého motoru. Na druhou stranu, pokud nedojde k proniknutí do těžiště, dojde při změně rovnováhy mezi oběma křídly k posunu pohonné síly z těžiště, což způsobí rotaci letadla a ztíží jeho ovládání.
Toto uspořádání má však nevýhodu ztráty pohonu, protože je nakloněno ve směru pohybu. Také bohužel při použití pouze jedné jednotky při přistávání a klesání hrozí, že nebude možné dostatečné zpomalení, takže půjde o zcela nadbytečný systém. I když existují výhody a nevýhody, zvolili jsme toto uspořádání pro SLIM s důrazem na získávání dat prostřednictvím nepřetržité kontroly polohy.
Jak víte, tato volba nakonec zachránila SLIM na poslední chvíli. Výhodou neztrácení držení těla, i když se stane jednostranným, byla výhoda přistání.

Pokud si SLIM i nadále zachová svou funkčnost, třetí denní operace proběhne koncem dubna. Není jasné, zda bude přečkání třetí noci možné, protože senzory a další funkce se postupně ztrácejí,
Zdroj tweety @SLIM_JAXA
I tak je neuvěřitelné co všechno dokáží odborníci JAXA vytáhnout z havarované sondy a držet ji stále v chodu
			
			
									
									
						SLIM 30. března přešel do spánku a tým bude čekat na třetí sluneční den pro SLIM, zatím přístroje včetně kamery MBC fungují, ale něktré funkce se ztrácí.
Bude třetí den funkční? Možná ano či ne. Snímek s ukončujícího se dne SliMu
Hlavní motor SLIM (OME) je nakloněn tak, aby hnací síla procházela těžištěm. To zabraňuje otáčení letadla, i když se mění výkon levého a pravého motoru. Na druhou stranu, pokud nedojde k proniknutí do těžiště, dojde při změně rovnováhy mezi oběma křídly k posunu pohonné síly z těžiště, což způsobí rotaci letadla a ztíží jeho ovládání.
Toto uspořádání má však nevýhodu ztráty pohonu, protože je nakloněno ve směru pohybu. Také bohužel při použití pouze jedné jednotky při přistávání a klesání hrozí, že nebude možné dostatečné zpomalení, takže půjde o zcela nadbytečný systém. I když existují výhody a nevýhody, zvolili jsme toto uspořádání pro SLIM s důrazem na získávání dat prostřednictvím nepřetržité kontroly polohy.
Jak víte, tato volba nakonec zachránila SLIM na poslední chvíli. Výhodou neztrácení držení těla, i když se stane jednostranným, byla výhoda přistání.
Pokud si SLIM i nadále zachová svou funkčnost, třetí denní operace proběhne koncem dubna. Není jasné, zda bude přečkání třetí noci možné, protože senzory a další funkce se postupně ztrácejí,
Zdroj tweety @SLIM_JAXA
I tak je neuvěřitelné co všechno dokáží odborníci JAXA vytáhnout z havarované sondy a držet ji stále v chodu
- slappy
 - Moderátor

 - Příspěvky: 2314
 - Reputace: 2831
 - Bydliště: Drahany
 - Registrován: 9.11.2015 18:48
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: SLIM
SLIM přežil tři lunární noci.. Nyní, během pátého lunárního dne, se už s ním však komunikaci navázat nepodařilo. 
Japonci to přesto příští měsíc opět zkusí.. Tady je fotka SLIMu od družice Chandrayaan-2 ze 16. března:
 

			
			
									
									
						Japonci to přesto příští měsíc opět zkusí.. Tady je fotka SLIMu od družice Chandrayaan-2 ze 16. března:

