Vývoj pluginu do KSP

Vše o hře Kerbal Space Program
Odpovědět
BulkaCz
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 2
Reputace: 0
Registrován: 1.5.2017 22:29
Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od BulkaCz »

Ahoj,
věnuje se někdo vývoji pluginů pro KSP?
Pro začátek bych chtěl vyrobit úplně jednoduchého "autopilota", který navede loď na požadovanou oběžnou dráhu.
Na internetu jsou samozřejmě sofistikované profi řešení, ale toto je jen takový pokus, jak se seznámit s touto problematikou.
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26970
Reputace: 2733
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od Dugi »

Vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit. Dovolím si upozornit, že se tu věnujeme hlavně skutečné kosmonautice, tedy ne pouze hrám. Věřím, že tu budeš spokojený. ;-)
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Alchymista
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1032
Reputace: 341
Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od Alchymista »

Pluginy som vytvárať skúšal, ale len "jednodchšie" - stavebné prvky s definovanými funkciami, teda nádrže, zásobníky, motory a podobné diely, ktoré sú plne definované modelom a jeho komponentami, a konfiguračným súborom, teda odkazmi na systémové funkcie. Prípadne nejaké to hranie sa s textúrami. Takže s programovaním knižnice ti poradiť nedokážem.
:naštvaný: Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...
BulkaCz
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 2
Reputace: 0
Registrován: 1.5.2017 22:29
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od BulkaCz »

Nějaké zkušenosti s programováním už mám a je lepší si procvičovat dovednosti na zajímavém projektu.
V současnosti dokážu z programu posílat řídící povely do rakety.
Zásadním problémem je, že nedokážu najít správné proměnné udávající orientaci rakety v prostoru
Uživatelský avatar
kopapaka
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 352
Reputace: 2
Bydliště: kósek od Prostějova
Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od kopapaka »

BulkaCz: no sice ti neporadím, ale měl bych takovou prosbu...
Už jsou asi tři módy, které uřídí raketu na orbitu - pár módů, které řídí letadlo nebo rover.

Ovšem ještě jsem neviděl samostatný mód, který by dokázal odstartovat a dovést na orbitu SSTO s proudovými motory. MechJeb dokáže uřídit Alchyho SSTO Alchemyst, ale křídlaté SSTO jen těžko.

edit: Kdyžtak mrkni tady
http://forum.kerbalspaceprogram.com/ind ... arch-2017/
Je to jeden z módů s programovatelným autopilotem.
Třeba něco najdeš...
Uživatelský avatar
fensalir
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 57
Reputace: 0
Registrován: 13.4.2018 10:38
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od fensalir »

BulkaCz píše:Ahoj,
Pro začátek bych chtěl vyrobit úplně jednoduchého "autopilota", který navede loď na požadovanou oběžnou dráhu.
Ahoj, take jsem s tim stravil nejakej cas a nakonec jsem skoncil u kOS ktery je dost propracovany a umoznuje automatizovat cele mise. Zacal jsem s automatizovanim mise na mesic s primitivni technologii (rok 1954) ktera neumoznovala moc manualniho ovladani , kdyz se system osvedcil tak jsem to zacal trosku pilovat a dodnes to s velkym uspechem pouzivam hlavne na vyneseni rakety na urcenou orbitu. Je to stavene hlavne na RSS s RO ale samozrejme funguje i v zakladnim kerbalu. Je to variabilni system a vynese na orbitu temer cokoliv co ma TWR > 1.2. Zacal jsem s tim protoze mi mechjeb dost casto delal kraviny (hlavne RSS + RO kde i pres doporucene nastaveni mechjeb pokazde selhal). Ve zkratce tento system se snazi dostat na specifikovanou orbitu raketu na jeden zazeh narozdil od mechjeba ktery raketu vynese do urcite vysky pak na druhy zazeh provede cirkularizaci. Orbitu je mozne specifikovat : Apoapsis, periapsis, inklinace a let na rande (to jeste piluju nekdy se trefi na 100 metru nekdy je 10 km mimo)... Pro automaticke oddeleni boosteru je treba zmenit "name tag" boosteru na "booster" , jinak klasicke oddelovani je automaticke. Muzes mrknout klidne jen pro inspiraci zde. Good luck and Godspeed ;)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Albert Einstein
Alchymista
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1032
Reputace: 341
Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Vývoj pluginu do KSP

Příspěvek od Alchymista »

hansgruber píše: 5.3.2023 14:24 Rád u většiny her používám Vanila verze, abych neměl pocit, že hra mi naddržuje. Možná max. vyzkouším mód na grafiku ;)
Jeden z príkladov, čo by mal už dávno opraviť tvorca hry, ale je to aj vhodný námet urobiť plugin (neni, keďže sú použité diely z hry, bude z fór a depozitárov zmazaný):
Nádrže rôznych veľkostí jednej série. Platne demonštrujú skutočné vzdialenosti node od spodnej základne.
Platí takmer všeobecne pre všetky série nádrží alebo konštrukčných dielov i medzi nimi navzájom. Rozdiely v dĺžke často ani nepostrehnete, pretože spojovacie node nie sú presne na povrchu dielu
Obrázek
Neni to maličkosť - takáto nezrovnalosť dĺžok má na svedomí aspoň polovicu "nepochopiteľných" výbuchov rakiet a rozpadových javov Kraken.

Čo to vyžaduje? Porovnať diely, premerať ich, prepočítať veľkosti dielov a vzdialenosti node na jednotné modulo. Asi dvesto-tristo dielov - a napísať príslušný konfiguračný súbor pre module manager. Upozorňujem, že väčšina dielov je asymetrická - spojovacie node nie sú rovnako ďaleko od stredu modelu a viditeľný model nie je v strede vlastných súradníc
Aký to bude mať dôsledok? "Stock" rakety a eroplány sa rozpadnú alebo vybuchnú, rovnako ako väčšina vašich vlastných konštrukcií postavených alebo vytvorených pred pripojením takéhoto pluginu :?
:naštvaný: Fráza "studená vojna" začína dostávať nový obsah...

Odpovědět

Zpět na „Kerbal Space Program“