Hybrid Propulsion For Space (HyPr Space)

Sem patří debata o všech projektech, které přináší soukromý sektor.
Odpovědět
CarlJARx
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 412
Reputace: 389
Registrován: 8.5.2017 12:32
Hybrid Propulsion For Space (HyPr Space)

Příspěvek od CarlJARx »

Společnost HyPr Space úspěšně otestovala pravděpodobně nejnovější pohonný systém, který se v současné době v Evropě vyvíjí.
Motor Joker Mk2 je hybridní raketový motor vybavený aerospikem. Během testu motor dosáhl zážehu, ustáleného stavu, modulace tahu, vypnutí a opětovného zážehu.
Obrázek

Stránky společnosti HyPr Space

Baguette One
Výška: 7m. Průměr: 0.80 m. Nosnost: 300 kg suborbital, objem: 1,2 m3. Vzletová hmotnost: 2.500kg. Booster: obnovitelný (demo).
Tato jednostupňová raketa je schopna vyslat náklad nad zemskou atmosféru k letu volným pádem trvajícímu přibližně 5 až 10 minut. Během této doby se užitečné zatížení nachází v mikrogravitaci a může být vystaveno kosmickému prostředí. Plánovaný start: 2024.

OB1-MK1
Výška: 11m. Průměr: 2.5m. Užitečné zatížení: 200 kg na LEO. Prostor pro užitečné zatížení má průměr 1.2 m a délku 2.5 m. Objem: 2,8 m3.
Horní stupeň je navržen tak, aby byl schopen dopravit více družic na různé oběžné dráhy. Je poháněn jedním motorem. Pohonná hmota: HTPB / LOx. Tah: 30 kN. Doba hoření: 300 s. Tryska : zvonovitá (vakuová). Tento motor poskytuje nominální tah 30 kN s možností regulace tahu pro přesné vynesení nákladu na oběžnou dráhu. Aby byl motor v souladu s požadavky mise a politikou ochrany před kosmickým odpadem, může být opakovaně zažehnut. Je vybaven zvonovitou tryskou přizpůsobenou podmínkám vakua.
Booster je poháněn skupinou 7 motorů. Urychlovač je navržen tak, aby moduloval svůj tah a snížil tak intenzitu maximálního aerodynamického tlaku. Během návratu do atmosféry a při měkkém přistání do oceánu se několikrát znovu zažehne. Každý motor poskytuje nominální tah 30 kN a při startu dosahuje maximální hodnoty 40 kN. Spalování pohonných hmot HTPB/LOx neprodukuje toxické výpary. Tento motor urychlovacího stupně je vybaven tryskou s aerodynamickým hrotem, aby bylo možné využít nejvyšší hnací účinnosti při letu a kolísání tlaku v atmosféře. Pohonná hmota: HTPB / LOx. Tryska : Aerospike. Doba hoření: 150 s. Celkový tah: 200 kN.

OB1-MK2
Výška: 16m. Průměr: 1.6m. Užitečné zatížení: 250 kg na LEO. Prostor pro užitečné zatížení má průměr 1.2 m a délku 2.5 m. Objem: 2,6 m3.
Horní stupeň je poháněn jedním motorem. Doba hoření: 300 s. Tah: 30 kN. Pohonná hmota: HTPB / LOx. Tryska: zvonovitá (vakuová).
Booster je poháněn jediným motorem s nominálním tahem 200 kN. Urychlovač je navržen tak, aby moduloval svůj tah a snížil tak intenzitu maximálního aerodynamického tlaku. Během návratu do atmosféry a při měkkém přistání do oceánu se několikrát znovu zažehne. Doba hoření: 150 s. Motor poskytuje nominální tah 200 kN a při vzletu dosahuje maximální hodnoty 300 kN. Pohonná hmota: HTPB / LOx. Tryska : Aerospike.

Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Soukromý sektor“