In-flight Abort test
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1076
- Reputace: 0
- Registrován: 25.7.2013 0:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test
Bude. V okamžiku vypnutia motorov prestane pôsobiť sila zrýchlenia a to:Dugi píše:Řekl bych, že pokud dojde k zážehu těsně po vypnutí motorů, tak to zase takový rozdíl nebude.
2.25g x hmotnosť Crew Dragon=268 kN, rozdiel je teda 1,25 g x hmotnosť Crew Dragon
Pre porovnanie z aerodynamického tlaku v 84 sek je Fd=154 kN ( v 61 sek 367 kN).
Ale netreba mať obavu CD má ťah 600 kN.
Edit:
Na Flightclube je verzia so separáciou DC až v 88 sek
Naposledy upravil(a) lamid dne 19.1.2020 16:14, celkem upraveno 1 x.
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Re: In-flight Abort test
Ako som to niekde spomínal abort bude reagovať podľa osobného názoru jednoducho na pokles ťahu počas vypínania, keď ťah klesne pod 70% nominálu napríklad. Dragon spustí sekvenciu a vtedy vyletí aj preťaženie ďaleko za hodnotu nomimálneho letu, takže by som sa nebál že bude CD ukrátený o zážitok s max Q.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: In-flight Abort test
Start odložen na 16.00 (neděle 19.1.2020).
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10891
- Reputace: 10441
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: In-flight Abort test
Start plánován až na 2. hodinu okna v 10:00 ET, 16:00 CETStepan píše:Start odložen na 16.00 (neděle 19.1.2020).
Startovací okno je dnes 6-ti hodinové do 08:00:00 ET, 20:00 CET
Dnešní rozbřesk na 39a
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: In-flight Abort test
Když už jsem tu debatu o max q rozpoutal: Léta jsem žil v domnění, že q (v daném kontextu) je dáno součtem hlavních sil působících na raketu, tedy hlavně odporu vzduchu a zrychlení. A zjevně jsem nebyl sám. Po přečtení debaty a dohledání nějakých definic ale musím připustit, že to tak zřejmě není a že q se opravdu týká jen té aerodynamiky. Takže beru zpět, co jsem napsal a dávám zapravdu Dugimu: dynamické namáhání by po vypnutí motorů nijak výrazně okamžitě nepokleslo. Nakonec je fakt, že po "odpálení" Dragona bude jeho zrychlení i aerodynamické namáhání ještě podstatně vyšší, takže na chování nosiče v tomto ohledu vlastně tak moc nezáleží.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3889
- Reputace: 3055
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: In-flight Abort test
Jde o to, že maximální dynamický tlak se mění nejrychleji, protože je závislý kvadraticky, ostatní veličiny se mění lineárně, což znamená, že celkové namáhání rakety při startu je nejvíc závislé na něm, osobně si myslím, že max q se bude rovnat i maximálnímu celkovému namáhání, nebo bude rozdíl tak mizivý, že jej nemá smysl uvažovatlamid píše:Neviem odkiaľ si to vzal.Jardax píše:Mno...
Max Q stands for “Maximum dynamic pressure.” It’s the moment in the launch when the rocket or shuttle is undergoing “maximum mechanical stress.”
MaxQ (max q) je maximálna hodnota dynamického tlaku (q) pri štarte rakety a v prenose štartu hlásia čas kedy sa dosiahol z telemetrie rakety.
Bod max namáhania rakety nie je definovaný, aspoň pokiaľ ja viem.
To, že pri max q je raketa najviac namáhaná je pravda a to od všetkých síl a tlakov.
Ale či je to 0,5 alebo 2 sek pred, pri alebo po dosiahnutí maximálneho dynamické tlaku sa dá spočítať.
a to je ten důvod, proč se v inženýrských dokumentech zaměňuje maxQ a maximální namáhání
pokud ale chce někdo být významovým puristou, pak by toto měl odlišit
celá diskuse je navíc zbytečná, reagoval jsem na slušný dotaz, zda vypnutí motorů znamená nulování dynamického odporu, odpověď je nikoliv, jelikož určující je rychlost, nikoli zrychlení
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3889
- Reputace: 3055
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: In-flight Abort test
Pro celkové namáhání to platí, ale jenom na ten kratičký okamžik, než naběhnou motory dragonulamid píše:Bude. V okamžiku vypnutia motorov prestane pôsobiť sila zrýchlenia a to:Dugi píše:Řekl bych, že pokud dojde k zážehu těsně po vypnutí motorů, tak to zase takový rozdíl nebude.
2.25g x hmotnosť Crew Dragon=268 kN
Pre porovnanie z aerodynamického tlaku v 84 sek je Fd=154 kN
pak to naopak bude pořádná jízda s maximálním zrychlením a maximálním aerodynamickým namáháním
Naposledy upravil(a) petrsida dne 19.1.2020 14:36, celkem upraveno 1 x.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3889
- Reputace: 3055
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: In-flight Abort test
To je zajímavé, čekal bych, že budou chtít otestovat záchrannou sekvenci celou, tedy včetně automatické detekce ztráty tahu, pak bych čekal postup s naprogramováním výpadku nosičePospíšil píše:K vaší debatě o nejasném pořadí kroků při abortu doplím svůj zdroj, odkud jsem čerpal informaci, že nejdříve dojde k předprogramovanému úniku CD v definovaném čase a hned na to se vypnou motory prvniho stupně. Takto to popsal Benji Reed na předstartovní tiskovce v Q&A sekci.
je možné, že i oficiální informace nejsou zcela přesné?
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1076
- Reputace: 0
- Registrován: 25.7.2013 0:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test
Áno, CD si MaxQ užije ešte na vrchole F9 a to 29,2 kN/m2 v 61 sekunde.
F9 je tá modrá krivka.
V detaile CD už bude mať hodnotu dynamického tlaku len 10,6 kN/m2, Crew Dragon je fialová krivka
Treba si uvedomiť, že CD stúpa a to 20-70 km (motoricky 23-30 km), kde aj keď rýchlosť stúpa hustota vzduchu redne,
tak Q Crew Dragonu po odpútaní sa od F9 sa skoro nemení, teda klesá:
Som zvedavý na živý prenos, kedy vlastne nastane separácia, v 61, 84, 88 sekunde?
F9 je tá modrá krivka.
V detaile CD už bude mať hodnotu dynamického tlaku len 10,6 kN/m2, Crew Dragon je fialová krivka
Treba si uvedomiť, že CD stúpa a to 20-70 km (motoricky 23-30 km), kde aj keď rýchlosť stúpa hustota vzduchu redne,
tak Q Crew Dragonu po odpútaní sa od F9 sa skoro nemení, teda klesá:
Som zvedavý na živý prenos, kedy vlastne nastane separácia, v 61, 84, 88 sekunde?
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10891
- Reputace: 10441
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: In-flight Abort test
Proč pochybuješ o separaci v 84. sec?lamid píše:Som zvedavý na živý prenos, kedy vlastne nastane separácia, v 61, 84, 88 sekunde?
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong