New Shepard
Re: New Shepard
NS-31
Re: New Shepard
Celé video letu NS-31 i s rozhovory po letu (náhledovka je po letu zpět na Zemi po rozhovorech při závěrečném pózování):
Re: New Shepard
Zamilovaný Jeff tam pobíhá a chudák zakopnul

Re: New Shepard
tak tohle bylo dost mimo kruh

Re: New Shepard
To sice ano, ale právě od toho tam mají ten vis. Sice je to energeticky neefektivní, ale zabrání to problémům když se něco nepovede.
Re: New Shepard
Falcon 9 to mě těžší a trefuje se to vyznačené oblasti lépe. A ještě jede na čas kvůli příliš silnému tahu 1 motoru na prázdný lehký první stupeň. Tohle umí viset F9 ne. Ještě to nemají zcela ťuťuňuňu. I když ke konci v tom plném videu se někdo ptal co bylo špatně, ale hned to střihli jinam.
Re: New Shepard
To máš samozřejmě pravdu, ale vzájemně se to nijak nevylučuje 

Re: New Shepard
Ono je to otazne, ktory sposob pristatia je efektivnejsi

- Ak si porovname pristatia NS-31 a poslednej misie F9 na LZ-1 co bola NROL-69
- NewShepard brzdi o dost agresivnejsie ako F9
- ak budeme brat vychodziu poziciu vo vyske 850m kde NS zacina brzdit motoricky
NS spomali z 576 na 0 km/h za ca 10 sekund
F9 to trva o nieco dlhsie z 460 na 0 km/h ca 17 sekund
Podstatne: vo vyske 850 m uz F9 brzdi motoricky 17 sekund. Takze pristavaci manever u NS trva ca 20 sek po vypnutie motora a pri F9 je to ca 34 sekund.
Ten cas navyse + pozvolnejsie brzdenie dovoluje presnejsie navedenie, plynulejsi pristavaci manever.

Re: New Shepard
To je dobrá úvaha
Teď to ještě přepočítat na procenta využití palivových nádrží a jsme doma 


Re: New Shepard
Este som trochu "potunil" tabulku 
Podla vyjadreni SpaceX:
- F9 ma ca 22 ton suchu hmotnost
- pre pristatie na ASDS je potreba ca 10% pohonnych hmot
- pre pristatie na LZ-1 je potreba ca 30% pohonnych hmot
Pri pristati na ASDS zacina stupen brzdit trosku skor a pri rychlosti ca o 500 km/h ako pri pristati na pevninu
Takze povedzme, ze na landing burn pri pristati na pevninu F9 spotrebuje ca 8% pohonnych hmot
8% z 286,5 ton kysliku je 21,5 tony kysliku
8% z 123 ton leteckeho petroleja je 18,48 tony petroleja
8% z 409,5 ton paliva je na landing burn spotrebovanych 32,76 ton paliva
Vypocitane na zaklade dostupnych info a odhadov + nejake palivo po pristati zostane v stupni.
Co sa NewSheparda tyka:
- vieme len celkovu startovaciu hmotnost co je 75 ton
- dalsie informacie chybaju
Porovnanie ale bude lepsie, ked sa podari pristatie New Glenna a BO zazdiela nejake podrobnejsie info k pristatiu
EDIT:
Vypovedajucejsie, alebo lepsie porovnanie bude F9 vs. NG. Tam sa bude jednat o porovnatelne systemy.
V pripade porovnania s New Shepardom je to take, nie uplne jablka s hruskami, ale Golden delicious a Granny smith


Podla vyjadreni SpaceX:
- F9 ma ca 22 ton suchu hmotnost
- pre pristatie na ASDS je potreba ca 10% pohonnych hmot
- pre pristatie na LZ-1 je potreba ca 30% pohonnych hmot
Pri pristati na ASDS zacina stupen brzdit trosku skor a pri rychlosti ca o 500 km/h ako pri pristati na pevninu
Takze povedzme, ze na landing burn pri pristati na pevninu F9 spotrebuje ca 8% pohonnych hmot
8% z 286,5 ton kysliku je 21,5 tony kysliku
8% z 123 ton leteckeho petroleja je 18,48 tony petroleja
8% z 409,5 ton paliva je na landing burn spotrebovanych 32,76 ton paliva
Vypocitane na zaklade dostupnych info a odhadov + nejake palivo po pristati zostane v stupni.
Co sa NewSheparda tyka:
- vieme len celkovu startovaciu hmotnost co je 75 ton
- dalsie informacie chybaju
Porovnanie ale bude lepsie, ked sa podari pristatie New Glenna a BO zazdiela nejake podrobnejsie info k pristatiu

EDIT:
Vypovedajucejsie, alebo lepsie porovnanie bude F9 vs. NG. Tam sa bude jednat o porovnatelne systemy.
V pripade porovnania s New Shepardom je to take, nie uplne jablka s hruskami, ale Golden delicious a Granny smith

