Stránka 18 z 20

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 27.2.2020 16:06
od Pospíšil
Dokument FAA s návrhem posouzení vlivu na životní prostředí z února 2020, obsahující všechny plánované provozní aktivity SpX na KSC a CCAFS. https://www.faa.gov/space/environmental ... EA_508.pdf

V dokumentu se objevuje nová mobilní obslužná věž na rampě 39A, která má sloužit pro vertikální integraci nákladu v prodlouženém krytu na nosiče F9 a FH.






Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 27.2.2020 16:13
od Dugi
Ten prodloužený kryt by byl i pro F9? Celou dobu jsme žil v tom, že má být jen pro FH. Říkám si, jestli by u F9 našel uplatnění.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 27.2.2020 18:01
od Navi
Můj pohled na věc je, že vzhledem k tomu, že FH je "jen" rozšířený F9, tak proč to rovnou nepřipravit pro obě rakety. Pokud je investice navíc minimální, není co řešit.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 27.2.2020 18:07
od Dugi
Jasně, kompatibilní asi bude, o to nejde. Spíš řeším, jestli se bude dát vůbec na nějakou misi F9 prakticky využít.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 27.2.2020 18:21
od petrsida
Dugi píše:Jasně, kompatibilní asi bude, o to nejde. Spíš řeším, jestli se bude dát vůbec na nějakou misi F9 prakticky využít.
pokud se najde něco dostatečně velkého a zároveň ne tak těžkého …

napadají mě různé věci

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 28.2.2020 14:05
od Stepan
No já to chápu tak, že vertikální integrace bude jen s tímto krytem, takže možná z tohoto pohledu, pokud by ti vyžadoval lehký náklad. Ale pokud bude vertikální možná i s menším, tak to asi nepoužijí.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 28.2.2020 18:36
od petrsida
Stepan píše:No já to chápu tak, že vertikální integrace bude jen s tímto krytem, takže možná z tohoto pohledu, pokud by ti vyžadoval lehký náklad. Ale pokud bude vertikální možná i s menším, tak to asi nepoužijí.

přiznám se, že se v té větě trochu ztrácím …

principiálně není nic proti tomu, aby se současný kryt osazoval vertikálně, horizontální integrace adaptér a kryt zatěžuje víc a náklad se do krytu uzavírá vždy vertikálně, takže odpadne jeden krok

vertikální integrace a velikost krytu nutně nesouvisí, respektive jde jen o to, že se nejčastěji, ale ne nutně, využívá u těch největších satelitů (Keyhole ad.) ale může být třeba i u menšího nákladu

k využití na F9, jak je na tom nafukovací modul od Bigelowa, u něj je limitní malý kryt, ale co váha, vešel by se na F9?

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 28.2.2020 18:56
od Pospíšil
Sice jsme s touto debatou o prodlouženém krytu v tomto vláknu trochu OT, nicméně jeho použití na F9 vidím jako možné zejména pro DoD Elint a Sigint satelity, které mívají obrovské rozkládací antény, ale váhově by asi nemusely vyžadovat vynesení na FH. Jsou prostě neskladné - vyžadují dlouhý kryt, musí být integrovány na nosič ve svislé poloze, ale stačí jim vynesení na středně těžkém nosiči (F9).
Abych to shrnul, sice se to zatím nikde neobjevilo oficiálně, ale mám za to, že prodloužený kryt bude SpX potřebovat pro vojáky jak na FH tak i F9.

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 28.2.2020 22:14
od jakubv
Tak ono je to s tím velkým krytem jako s vejcem a slepicí, doposud byly hlavně rakety s limitovanou nosností a těch, co mělo vyšší než 20t na rozumnou dráhu moc nebylo, takže velkej a dlouhej kryt byl prakticky jen na Delta 4 Heavy, která ten náklad zvládla a ta není nejlevnější.
Teď je tady FH a vylepšená F9, která už také něco vynese, dokonce více, takže konstruktéři i s menším rozpočtem se mohou rozšoupnout a udělat velkej satelit a i těžkej satelit. A i vojáci a DoD chtějí šetřit, takže za menší ceny než DH mohou vynést více na FH, pokud bude mít velkej kryt.
Navíc se blíží doba BO, kterej slibuje ještě větší, tak by bylo SX hloupé, kdyby před prvními lety BO nenabídlo také velký kryt. nehledě na to, že bude Vulcan, Omega a další rakety do soutěže....

Re: Kennedy Space Center LC-39A

Napsal: 25.5.2020 14:17
od Pospíšil
Dva snímky z minulého týdne ze dvou různých úhlů pohledu a výšek. První je z NASA biz-jetu Gulfstream III, kterým na KSC z Houstonu přicestovaly manželky a synové členů posádky mise SpX DM-2. Druhý je satelitní snímek z družice WorldViev-3. Je vidět stav zakonzervovaných prací na deflektoru spalin pro SS/SH a kruhová přistávací plocha i odložené kovové konstrukce pro další výstavbu.






... a ještě jak to ve stejnou dobu vypadalo z žabí perspektivy.