Starship SN15 v Texasu
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN15 v Texasu
A máme tu další díl, midLOX stack
foto Mary (Bocachicagal)
všimněte si upgradu popisu částí
sériové číslo 733
horní průměr 9007,75 mm
dolní průměr 9007,75 mm
wo - nevím - váha?
fit - sestavil A
vt, pt rt - kontroly správnosti ??
a pak obrázek Starship
foto Mary (Bocachicagal)
všimněte si upgradu popisu částí
sériové číslo 733
horní průměr 9007,75 mm
dolní průměr 9007,75 mm
wo - nevím - váha?
fit - sestavil A
vt, pt rt - kontroly správnosti ??
a pak obrázek Starship
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10835
- Reputace: 10290
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN15 v Texasu
Jelikož je to v podstatě výrobní průvodka, tak WO bych chápal jako Work Order - číslo Výrobní Objednávky. Pořádek musí být.
FIT bych viděl na provedený test sestavení s kalibračním protikusem (fit check), pod VT, PT, RT bych to odhadoval na další typy testů, jelikož jsou tam zatržítka a datumy provedení.
FIT bych viděl na provedený test sestavení s kalibračním protikusem (fit check), pod VT, PT, RT bych to odhadoval na další typy testů, jelikož jsou tam zatržítka a datumy provedení.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN15 v Texasu
Podle použité barvy to bude možná souviset s tou vertikální "stupnicí", nebo co to je, na svislém svaru. Ale netuším, co tam testují, kvalitu toho svaru?
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN15 v Texasu
To by dávalo smysl, teď koukám, že v těch obloučcích u svaru jsou šipky, něco jako ukazatel na chybu k opravě (?) a je tam i broušeno
na svaru jsou vedle stupnice i tečky, asi opravdu pro kontrolu svaru (a tipěte si, po kolika, no jasně, po 12 )
každopádně když člověk sleduje ta čísla, tak se rozjíždějí opravdu ve velkém
na svaru jsou vedle stupnice i tečky, asi opravdu pro kontrolu svaru (a tipěte si, po kolika, no jasně, po 12 )
každopádně když člověk sleduje ta čísla, tak se rozjíždějí opravdu ve velkém
Naposledy upravil(a) petrsida dne 1.12.2020 9:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Starship SN15 v Texasu
RT- Rontgenová kontrola zvaru, PT- kontrola penetračnou látkou a VT- vizuálna kontrola zvaru. Tento zvar SpaceX kontroluje od počaitku, tuším ešte pred SN1 boli obruče s VT,PT a RT len nemali takéto pekné samolepky ale písali to fixou.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10835
- Reputace: 10290
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN15 v Texasu
To víš jistě, nebo je to jen tvůj tip?
V USA se totiž nepožívá název Rentgen/Röntgen, ale X-ray. Po kontrole svaru penetrační látkou by měly možná zůstat nějaké barevné stopy, atd.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN15 v Texasu
Jednak je to kompletne logické a tie značenia sa používajú, rovnako sa učia bežne na strojarine. Tu je odkaz kde je to anglicky a používajú sa presne tie skratky https://www.flyability.com/ndt. RT je rádiologická skúška (x-ray je priamo rontgenový lúč), tiež videli sme tam RTG a tienenie, koniec koncov to spomínal aj Elon. Ďalej sú a bežne sa používajú fluorescenčné indikačné kvapaliny na penetračnú defektoskopiu. Rovnako penetračná látka nikdy nieje nechaná na zvare ale zotrie sa, nanesia sa vývojka a indikačná kvapalina vzlínavosťou vystúpi a vyvolá sa na povrchu a potom sa buď hľadá kde je farba (ak ide o farebný indikačný roztok) alebo ak ide o fluorescenčný tak sa svieti na zvar UV lampičkou a pekne sa ukážu defekty. Pochybujem ak by aj používali farebnú, žeby sme to videli na fotkách, to sú maličké fliačiky.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN15 v Texasu
Defekty budou ty šipky, a jsou logicky opravené
Díky za komentář
Díky za komentář
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10835
- Reputace: 10290
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN15 v Texasu
To Samo:
OK, ten odkaz na NDT mě přesvědčil, že máš se zkratkami nejspíš pravdu.
Ve své předchozí praxi jsem se s penetrační defektoskopií právě že potkal a vím jak funguje. Fluorescenční kapalina byla většinou bílá až nažloutlá a dala se dobře smýt, nicméně její použit na povrchu ocelových dílů se dalo i tak trochu poznat. Je fakt, že čistě na nerez ocelích jsem její použití neviděl, tak možna u nich se to dá očistit dokonaleji. Druhá metoda s neflourescenční látkou většinou používá kapaliny velmi výrazné barvy, u nás to byla ostře fialová, která zateče do spár a trhlin a po setření z povrchu tyto vady viditelně zvýrazní. I po této metodě na povrchu materiálu většinou zůstane mírná barevná stopa, která napoví, žy byla tato metoda použita.
Opět, nemůžu zcela s určitostí říct, jak se to chová na nerezích, naše ocelové výrobky se pak ještě musely prát v perchloru a na závěr se brousily a lapovaly. U nerez obručí na SS tento způsob dokončování asi nebude možný.
OK, ten odkaz na NDT mě přesvědčil, že máš se zkratkami nejspíš pravdu.
Ve své předchozí praxi jsem se s penetrační defektoskopií právě že potkal a vím jak funguje. Fluorescenční kapalina byla většinou bílá až nažloutlá a dala se dobře smýt, nicméně její použit na povrchu ocelových dílů se dalo i tak trochu poznat. Je fakt, že čistě na nerez ocelích jsem její použití neviděl, tak možna u nich se to dá očistit dokonaleji. Druhá metoda s neflourescenční látkou většinou používá kapaliny velmi výrazné barvy, u nás to byla ostře fialová, která zateče do spár a trhlin a po setření z povrchu tyto vady viditelně zvýrazní. I po této metodě na povrchu materiálu většinou zůstane mírná barevná stopa, která napoví, žy byla tato metoda použita.
Opět, nemůžu zcela s určitostí říct, jak se to chová na nerezích, naše ocelové výrobky se pak ještě musely prát v perchloru a na závěr se brousily a lapovaly. U nerez obručí na SS tento způsob dokončování asi nebude možný.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN15 v Texasu
krásný pohled na společnou přepážku SN15
krásně vynikne malá metanová nádrž, detaily ventilů i kolíky pro uchycení tepelné ochrany
foto Mary (Bocachicagal)
krásně vynikne malá metanová nádrž, detaily ventilů i kolíky pro uchycení tepelné ochrany
foto Mary (Bocachicagal)