Starship SN7 v Texasu
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3291
- Reputace: 4051
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN7 v Texasu
Nového v čem nebo oproti čemu?Tusamon píše:Vrchní část SN7. Prstenec je vyroben z nového typu ocele, 304L
Re: Starship SN7 v Texasu
Doteď se prstence vyráběly jen z ocele 304. "L" značí snížený obsah uhlíku.Vaclavik píše: Nového v čem nebo oproti čemu?
Re: Starship SN7 v Texasu
Spíš z oceli, ne? Jako kost bez kosti.
Edit: konfrontoval jsem se slovníkem. Oboje.
Edit: konfrontoval jsem se slovníkem. Oboje.
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3291
- Reputace: 4051
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN7 v Texasu
Co s tedy změnilo? Korozivnost, tepelná odolnost? Proč se tak stalo?Tusamon píše:Doteď se prstence vyráběly jen z ocele 304. "L" značí snížený obsah uhlíku.Vaclavik píše: Nového v čem nebo oproti čemu?
Re: Starship SN7 v Texasu
Něco se píše tady. Poměrně do detailu.
https://www.marlinwire.com/blog/differe ... less-steel
Horší mechanický vlastnosti, zato vhodnější ke svařování.
https://www.marlinwire.com/blog/differe ... less-steel
Horší mechanický vlastnosti, zato vhodnější ke svařování.
Re: Starship SN7 v Texasu
Já se jen snažim informovat o novinkách, takhle najetý do hloubky to nemámVaclavik píše: Co s tedy změnilo? Korozivnost, tepelná odolnost? Proč se tak stalo?
Někdo v komentářích psal, že se při svařování snižuje množství nahromaděného karbidu
Re: Starship SN7 v Texasu
Svár je tak pevnější a nesnižuje tolik celkovou pevnost kostrukce. Je větší pravděpodobnost, že když něco praskne tak mimo svár.
Příklad dle mého chatování na streamu:
Původní ocel by při 4 mm tloušťky měla vydržet cca 13 - 14 barů přetlak, ale konstrukce vydrží např. jen max 9 barů, bo to praskne ve svarech. Předpokládám, že pevnost materiálu se sniží např. na max 12 bar přetlak, ale sváry budou pevnější, takže konstrukce jako celek vydrží 11 barů místo původních 9. Je to jenom hrubý příklad.
Příklad dle mého chatování na streamu:
Původní ocel by při 4 mm tloušťky měla vydržet cca 13 - 14 barů přetlak, ale konstrukce vydrží např. jen max 9 barů, bo to praskne ve svarech. Předpokládám, že pevnost materiálu se sniží např. na max 12 bar přetlak, ale sváry budou pevnější, takže konstrukce jako celek vydrží 11 barů místo původních 9. Je to jenom hrubý příklad.
Re: Starship SN7 v Texasu
Svár je hádka. Tohle je svar.