Starship SN7 v Texasu

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Odpovědět
milantos
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 581
Reputace: 195
Registrován: 27.10.2018 15:01
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od milantos »

No, ale je možné, že ty ostatní už umí svařovat :)
todtv
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1333
Reputace: 183
Registrován: 18.11.2018 23:11
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od todtv »

Ani. Slitiny hliníku s lithiem za těžký peníze.
Uživatelský avatar
Pospíšil
Velezkušený znalec kosmonautiky
Velezkušený znalec kosmonautiky
Příspěvky: 10835
Reputace: 10290
Bydliště: Pardubice
Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Pospíšil »

Podle tohoto tweetu bylo dosaženo přetlaku 7,6 bar, což je od cílových ~8,3 bar docela blízko.
Testovací nádrž z oceli 304L se tentokrát neroztrhla zcela, došlo jen k lokální netěsnosti a relativně klidnému odtlakování. Asi dobrý výsledek.

---


"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3884
Reputace: 3051
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od petrsida »

To je velmi dobrý výsledek, při takřka osmi atmosférách prasknout tímto způsobem svědčí o velké rezervě konstrukce, ani bych se nedivil, kdyby tu díru zavařili a zkusili to znovu
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od laik »

Uživatelský avatar
Tusamon
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 159
Reputace: 0
Registrován: 19.4.2018 17:05
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Tusamon »

Tak už to stihli opravit :lol:
Uživatelský avatar
Samo
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2102
Reputace: 1307
Registrován: 29.8.2015 22:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Samo »

Opravené to nie je zatiaľ, ak sa pozrieš lepšie vidieť tam do vonku jemne vškľabený materiál prasklina je v zvare/ tesne pod zvarom v mieste kde ukazuje šípka. A inak vieme ktoré slabé miesta plánovali testovať, podľa ťahových/napätových senzorov na kónickej časti a vácovej časti, v miestach kde na ostatných prototypoch inštalovali preklenutia/výstuhy zvarov. Povolilo ako na opicu úplne niečo iné... :lol: Myslím že to mohlo byť spôsobené manipuláciou s dómom, je to presne nad okom na ktoré to vešali počas presunov vo výrobe. To môže byť, ja predpokadám že je, no nemusí byť dôvod.



"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od laik »

Proč to vůbec dělaj?

Měl jsem za to, že selhalo pozemní zařízení. Nikoli svar.
Uživatelský avatar
Samo
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2102
Reputace: 1307
Registrován: 29.8.2015 22:52
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od Samo »

Toto nemá s SN4 nič spoločné, testujú konštrukciu z ANSI 304L bez zvarových preklenutí asi aby pravdepodobne ušetrili hmotnosť, aj keď ANSI 304L je v ťahu a teda aj medzi klzu slabšia ako ANSI 301, ANSI 304L sa dobre zvára a vedia dosiahnuť kvalitnejší zvar. Niekde na pozadí sa dajú spraviť analýzy a určite sa robia ale potrebujú zjavne dáta na kalibráciu/overenie modelu, ako som písal majú tam senzory.
Na obrázku v pravo zvar a senzory:

"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
yontalcar
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 3
Reputace: 0
Registrován: 15.8.2017 0:07
Re: Starship SN7 v Texasu

Příspěvek od yontalcar »

Samo píše:…, aj keď ANSI 304L je v ťahu a teda aj medzi klzu slabšia ako ANSI 301, ANSI 304L sa dobre zvára a vedia dosiahnuť kvalitnejší zvar.
Podle Elona by 304L měla být pevnější za kryogenních teplot – viz tweet z března:
Some parts will use 304L, as it has higher toughness at cryo temps. Will move to internally developed alloys probably end of year.

Odpovědět

Zpět na „Testování“